مثبت اندیشی در سن پیری زوال عقل را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ سایه، نتایج یک مطالعه تازه که به وسیله محققان دانشکده بهداشت عمومی ییل اجرا شده است، نشان می دهد: مثبت اندیشی در خصوص پیری منجر به بهبود حافظه می گردد. این تحقیق که برگرفته از مطالعه ملی بهداشت و بازنشستگی است، اولین مطالعه ای است که شواهدی را پیدا کرد که نشان می دهد عامل مبتنی بر فرهنگ باور های مثبت سنی به بهبود خفیف اختلال شناختی یاری می نماید.

مثبت اندیشی در سن پیری زوال عقل را کاهش می دهد

طی این پژوهش، دانشمندان شرایط مغزی و سلامت 1716 شرکت نماینده 65 ساله و بالاتر را از یک مطالعه طولی ملی آنالیز کردند.

بکا لوی، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه ییل و نویسنده اصلی این مطالعه در رابطه با یافته فوق گفت: بیشتر افراد تصور می نمایند که هیچ بهبودی از زوال عقل وجود ندارد، اما در واقع نیمی از کسانی که نوع خفیف آن را دارند می توانند بهبود یابند.

در خصوص این که چرا شرایط زوال عقل خفیف بعضی بهبود می یابد در حالی که بعضی دیگر بهبود نمی یابند، اطلاعات کمی وجود دارد.

اعضای این تیم مطالعاتی در این تحقیق دریافتند:افراد مسن تر در گروه باور سنی مثبت که آزمون های عملکرد ذهنی را با شناخت طبیعی آغاز نموده اند، در مقایسه با افراد گروه با نگرش منفی نسبت به پیری، صرف نظر از سن پایه و سلامت جسمانی، در طی 12 سال آینده کمتر دچار اختلال شناختی خفیف می شوند.

نویسندگان پیش بینی نموده بودند: باور های سنی مثبت می تواند نقش مهمی در بهبود شناختی ایفا نماید، زیرا مطالعات تجربی قبلی با افراد مسن نشان داد که باور های مثبت سنی استرس ناشی از چالش های شناختی را کاهش، اعتماد به نفس در خصوص شناخت را افزایش و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

لوی در این رابطه گفت: تحقیقات قبلی ما نشان داده است که باور های سنی را می توان اصلاح کرد؛ بنابراین، مداخلات اعتقاد به سن در سطوح فردی و اجتماعی می تواند تعداد افرادی را که بازیابی شناختی را تجربه می نمایند، افزایش دهد.

بر اساس گزارش انجمن آلزایمر کانادا، تقریباً 40 درصد از افراد پس از 65 سالگی به نوعی از دست دادن حافظه طبیعی را تجربه می نمایند، اما اغلب آن ها هنوز آنقدر فعالیت مغزی دارند که زندگی روزمره خود را بدون مشکل انجام دهند.

توضیح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA منتشر شده است.

منبع: سینا پرس

منبع: فرارو

به "مثبت اندیشی در سن پیری زوال عقل را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثبت اندیشی در سن پیری زوال عقل را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید