مبارزه با تب کنگو در افغانستان شروع شد

به گزارش وبلاگ سایه، کابل- خبرنگاران- وزارت زراعت آبیاری و مالداری افغانستان از شروع مبارزه برای جلوگیری از بیماری تب کنگو در استان بغلان اطلاع داد.

مبارزه با تب کنگو در افغانستان شروع شد

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ سایه به نقل از اطلاعیه وزارت زراعت، برای جلوگیری از انتشار بیماری کنگو، مبارزه سراسری را در همه استانهای افغانستان شروع نموده است.

وزارت زراعت تاکید نموده است که این مبارزه در ولایت بغلان از یک شهرستان آن شروع شده و قرار است که در تمام شهرستانهای این استان، عملی گردد.

ویروس تب کنگو تا 24 ساعت قابلیت انتقال از بدن مرده به افراد دیگر را دارد.

تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، یک بیماری حاد تب دار و خون ریزی دهنده است که به وسیله گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می گردد.

بیماری اولین بار در سال 1944 در کریمه اوکراین توضیح داده شد و نام تب خون ریزی دهنده برای آن اعلام شد. در سال 1969 معلوم شد بیماری زای ایجادکننده تب خون ریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال 1956 در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است. از این رو با توجه به مشابهت نشانه ها در هر دو مکان، به بیماری، نام کنونی داده شد.

تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو در انسان، بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود 30 درصد ایجاد می نماید و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.

**آساق**290**1518

منبع: ایرنا

به "مبارزه با تب کنگو در افغانستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با تب کنگو در افغانستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید