مزرعه مارهای سمی و بسیار خطرناک

به گزارش وبلاگ سایه، در دنیا، تایلند را به نام سرزمین مارهای خطرناک می شناسند. این کشور محل زندگی بیش از 180 نوع مار است که از میان این مارها 56 نوع آنها سمی هستند.

مزرعه مارهای سمی و بسیار خطرناک

به گزارش وبلاگ سایه، البته نترسید، زیرا گردشگرانی که به این نقطه از زمین سفر می نمایند، تا به مزرعه مارها نروند کمتر افتخار آشنایی با این موجودات خزنده را پیدا می نمایند. مزرعه مارها که در سال 1923 تاسیس شد، محل زندگی خزندگان خونسرد و کشنده ای است که یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می روند و هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می نمایند.

با آنکه نام این محل انستیتو یادبود ملکه سااو وافا، خواهر رامای پنجم، یکی از پادشاهان تایلند، است، بیشتر بازدیدنمایندگان آنجا را به نام مزرعه مارها می شناسند؛ مزرعه ای که در آن شاه کبری، راسل وایپر، کرات، وایپر سبز و دیگر انواع مارهای سمی پرورش داده می گردد.

هدف اصلی از ساخت مزرعه مارها، مطالعه و تحقیق علمی روی سم آنها و فراوری پادزهر مناسب است. از طرف دیگر مسؤولان مزرعه مارها می کوشند تا در خصوص نیش مارها و مارگزیدگی اطلاع رسانی نمایند. این مزرعه همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعدازظهر پذیرای بازدیدنمایندگان است و در ایام تعطیل این پارک تفریحی، تحقیقی تا ساعت 12 شب به روی عموم باز است و با خرید یک بلیت70 بتی می توانند به راحتی در قسمت های مختلف پارک قدم بزنند و از مشاهده انواع مارهای خطرناک لذت ببرند!

افرادی که به این مزرعه می روند می توانند به راحتی - البته در حضور مربی و پس از گرفتن زهر مارها - این خوش خط و خال ها را در دستشان بگیرند و اگر دل و جرات بیشتری دارند، مانند یک گردنبند به دور گردنشان بیندازند. البته گرفتن زهر مارها هم نمایش ویژه ای است که برای بازدیدنمایندگان اجرا می گردد.

معمولا پس از گرفتن سم مار، این ماده به مزرعه پرورش اسب ها فرستاده می گردد تا در آنجا پادزهر تهیه گردد؛ بدین ترتیب که در مراحل مختلف، سم به مقدار مشخصی به اسب تزریق می گردد تا بدن حیوان، پادزهر موردنظر را بسازد، سپس از اسب خون گرفته می گردد و پلاسمای خون مورد آزمایش قرار می گیرد. پس از تایید شدن سلامت پلاسما، این پادزهر باارزش جهت مداوا به بیمارستان ها ارسال می گردد. این پارک علاوه بر تهیه پادزهر، جهت اطلاع رسانی در خصوص نیش مارها و یاری های اولیه هنگام مارگزیدگی، برنامه های متنوعی را به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "مزرعه مارهای سمی و بسیار خطرناک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزرعه مارهای سمی و بسیار خطرناک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید