بالیاژ مو چیست؟ معرفی انواع بالیاژ

به گزارش وبلاگ سایه، اگر کنجکاو هستید که بدانید بالیاژ مو چیست و چه تفاوتی با سایر تکنیک های رنگ کردن مو دارد، با مجله خبرنگاران همراه باشید.

بالیاژ مو چیست؟ معرفی انواع بالیاژ

در این مقاله، به معرفی جزئیات و نکات مهم مرتبط با بالیاژ مو می پردازیم و اطلاعاتی جامع در مورد این تکنیک زیبایی ارائه خواهیم کرد.

چنانچه در زمینه رنگ مو احتیاج به مشاوره و خدمات دارید می توانید به وسیله ثبت در بخش سرویس رنگ مو شرکت وبلاگ سایه با متخصصان زیبایی و آرایشگران نام آشنای شهر خود در تماس باشید. برای کسب اطلاع از قیمت رنگ کردن مو و مشاوره رایگان با کارشناسان روی لینک کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • اگر موهای شما تیره است، باید ابتدا موهای خود را دکلره کنید تا رنگ مو به خوبی روی موها قرار بگیرد.
  • اگر موهای شما آسیب دیده است، بهتر است از رنگ موهای بدون آمونیاک بهره ببرید.
  • اگر موهای شما آسیب پذیر است، باید قبل از انجام بالیاژ، از سلامت موهای خود مطمئن شوید.

بالیاژ مو چیست؛ تکنیک نو و شیک رنگ کردن مو

بالیاژ مو یک روش نوین برای رنگ کردن مو است که با استفاده از فرچه های رنگ، از میانه های مو تا نوک های آن، به اجرا در می آید. این تکنیک معمولاً با ایجاد تفاوت های رنگی میان بخش های پایین و بالای مو، یک زیبایی خاصی به موها می بخشد.

در بالیاژ، بخش های پایین مو دارای رنگ بیشتری هستند، در حالی که بخش بالایی کم رنگ تر است. این تفاوت باعث می گردد که ریشه مو رنگ نداشته باشد و ظاهر موها طبیعی تر به نظر برسد.

در این روش، رنگ به صورت دسته ای به وسیله آرایشگر بر روی موها اعمال می گردد، بدون استفاده از کلاه مش. به وسیله ایجاد رگه های مختلف از رنگ های تیره و روشن کنار هم، زیبایی موها افزایش پیدا می نماید.

این تکنیک به ویژه برای افرادی مناسب است که در پی تغییر مجذوب کنندهی در ظاهر موهای خود هستند، اما از تغییرات جسورانه خودداری می نمایند.

بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

بالیاژ مو زمانی برترین نتیجه را دارد که روی موهای طبیعی اجرا گردد. اگر موهای شما طبیعی هستند، بالیاژ یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

اما اگر موهای شما رنگ شده اند، همچنان می توانید از تکنیک بالیاژ بهره ببرید یا ابتدا موهای خود را تیره نموده و سپس بالیاژ را اجرا کنید.

این روش برای افرادی که وقت کافی برای مراجعه به آرایشگاه ندارند بسیار مناسب است، زیرا احتیاجی به رنگ شدن موها در زمان های کوتاه نیست.

بعلاوه، خانم هایی که تغییرات زیادی در ظاهر مو خود نمی خواهند و از رنگ جسورانه ای خودداری می نمایند، می توانند با بالیاژ موهای خود تغییر دهند.

مزایای بالیاژ مو چیست؟

اگر می خواهید بدانید که اصلی ترین مزیت بالیاژ مو چیست باید بگوییم؛ گنجاندن زیبایی در رنگهای طبیعی! بالیاژ به علت مزایای زیادی که دارد، به یکی از پرطرفدارترین و مجذوب کننده ترین روش های تغییر ظاهر مو تبدیل شده است.

در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم تا کاملا تعیین گردد که امتیاز بالیاژ مو چیست؟

1. ماندگاری بالا

استفاده از تکنیک بالیاژ برای رنگ کردن موها، ماندگاری بسیار بالایی به موها می دهد. به عبارت دیگر، موهای شما پس از اجرای بالیاژ، به ترمیم و ریشه گیری کمتری احتیاج دارند و طیف متنوعی از رنگ ها بر روی موهای شما حفظ می گردد.

این مزیت به خصوص در صورت استفاده از رنگ های فانتزی یا موقت، امکان تازه کردن رنگ موها در هر لحظه فراهم می نماید.

2. حفظ سلامت مو

در بالیاژ، تنها لایه های تصادفی از موها رنگ می شوند؛ این ویژگی به معنای حفظ سلامت ریشه و فولیکول مو است و از آسیب به آنها جلوگیری می نماید.

محاسبه قیمت خدمات رنگ مو در منزل

3. مراقبت آسان

لایه ها و حجم های رنگی که در بالیاژ ایجاد می گردد، زیبایی بی نظیری به موها می بخشد. با این ویژگی، احتیاج به استفاده از ابزارهای حرارتی یا شیمیایی مانند سشوار یا بابلیس برای حفظ زیبایی موها کمتر می گردد.

به این ترتیب، موها در هر لحظه آماده اند تا در مهمانی ها و مجالس مختلف شما را نمایان سازند.

4. ظاهر طبیعی

تکنیک بالیاژ ظاهری بسیار طبیعی و نچرال به موها می بخشد. اگر در پی تغییر ظاهر موها با حفظ حالت طبیعی هستید، بالیاژ یک انتخاب عالی است.

5. افزایش حجم مو

اگر موهای شما نازک و کم حجم هستند، بالیاژ به شما یاری می نماید. رنگ های متنوع این تکنیک، به موهای شما حجم فوق العاده ای می بخشد.

با افزودن لایت های ملایم، می توانید این مزیت را تقویت نموده و از زیبایی و حجم بیشتر موهایتان بهره مند شوید.

معایب بالیاژ مو چیست؟

مانند هر روش دیگری، بالیاژ نیز معایبی دارد که باید قبل از انجام آن به آنها توجه کرد. در ادامه به بعضی از معایب بالیاژ مو اشاره می کنیم:

1. هزینه بالا

بالیاژ یک تکنیک پیچیده و زمان بر است و به همین علت هزینه بیشتری نسبت به سایر تکنیک های رنگ مو دارد.

2. احتیاج به مهارت بالا

بالیاژ یک تکنیک تخصصی است و انجام آن احتیاج به مهارت بالای آرایشگر دارد. اگر به یک آرایشگر باتجربه مراجعه نکنید، ممکن است نتیجه دلخواه را از بالیاژ دریافت نکنید.

3. آسیب به مو

بالیاژ به علت استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، می تواند به موها آسیب برساند. اگر موهای شما آسیب پذیر است، باید قبل از انجام بالیاژ، از سلامت موهای خود مطمئن شوید.

تفاوت آمبره، هایلایت، مش و بالیاژ مو چیست؟

سوالی که برای بسیاری از زیباجویان پیش می آید این است که تفاوت سایر تکنیک های رنگ کردن مو با بالیاژ مو چیست؟ در ادامه شرح مختصری در تعریف هر یک از این تکنیک ها ارائه می کنیم.

بالیاژ مو چیست؟

در واقع بالیاژ یک تکنیک رنگ مو است که در آن هایلایت ها به صورت آزادانه و بدون استفاده از فویل روی موها قرار می گیرند. در این روش، رنگ مو به صورت یکنواخت روی موها پخش نمی گردد و ایجاد سایه روشن های طبیعی و ملایم بر روی موها هدف اصلی است.

آمبره چیست؟

آمبره نیز یک تکنیک رنگ مو است که در آن هایلایت ها از ریشه مو آغاز می شوند و به تدریج به سمت نوک مو رنگ روشن تری خواهیم داشت. در این روش، رنگ مو به صورت یکنواخت روی موها پخش نمی گردد و ایجاد کنتراست ملایم و طبیعی بر روی موها هدف اصلی است.

هایلایت چیست؟

هایلایت تکینیک دیگری برای رنگ کردن مو است که در آن تارهایی از مو به طور یکدست روشن تر از زمینه مو می شوند. در این روش، از کلاه مش یا فویل برای قرار دادن رنگ مو بر روی تار مو استفاده می گردد.

مش چیست؟

مش یکی از انواع هایلایت است که در آن تارهایی از مو به طور یکدست روشن تر از زمینه مو می شوند. در این روش، از کلاه مش که دارای سوراخ هایی است استفاده می گردد و از پودر دکلره بی رنگ برای روشن کردن تار های مو استفاده می گردد.

در حالت کلی بالیاژ، آمبره، هایلایت و مش همگی تکنیک های رنگ مو هستند که با ایجاد هایلایت های مختلف بر روی موها، ظاهری مجذوب کننده و زیبا به موها می بخشند. با این حال، هر یک از این تکنیک ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که باید با توجه به احتیاجها و سلیقه خود، برترین گزینه را انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمای مش یا هایلایت کردن مو با فویل را مطالعه کنید.

نکات مراقبتی از مو پس از بالیاژ مو چیست؟

این تکنیک ظاهری طبیعی و ملایم به موها می بخشد، اما به علت استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، می تواند به موها آسیب برساند؛ بنابراین، برای حفظ سلامت و زیبایی موهای خود پس از بالیاژ، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده بهره ببرید. این شامپوها حاوی موادی هستند که به حفظ رنگ مو و جلوگیری از خشکی و آسیب موها یاری می نمایند.
  2. از نرم نماینده های مو بهره ببرید. نرم نماینده ها به آبرسانی و نرم شدن موها یاری می نمایند و از موها در برابر آسیب های ناشی از حرارت محافظت می نمایند.
  3. استفاده از دستگاه هایی مانند اتو و سشوار با حرارت بالا می تواند به موها آسیب برساند؛ بنابراین سعی کنید از این دستگاه ها با دمای پایین بهره ببرید. حالت دهنده های بدون حرارت هم گزینه مناسبی هستند.
  4. از سشوار و اتو مو به طور مرتب استفاده نکنید.
  5. در زمان استفاده از سشوار و اتو مو، بهتر است از یک محافظ حرارتی بهره ببرید.
  6. موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید. کوتاه کردن موها در ترمیم موهای آسیب دیده موثر است.

علاوه بر این نکات، می توانید از ماسک های موی طبیعی نیز برای تقویت و ترمیم موهای خود بهره ببرید. بعضی از ماسک های موی طبیعی که برای موهای رنگ شده مناسب هستند عبارتند از:

  1. ماسک موی آووکادو و روغن زیتون
  2. ماسک موی روغن نارگیل
  3. ماسک موی تخم مرغ و عسل

با رعایت این نکات می توانید از موهای خود پس از بالیاژ به خوبی مراقبت کنید و زیبایی و سلامت آنها را حفظ کنید.

انواع بالیاژ مو چیست؟

در این مقاله به معرفی 15 مدل محبوب و شیک بالیاژ مو می پردازیم.

1. بالیاژ بلوند

بالیاژ بلوند و ایرتاچ یا بالیاژ روسی از پرطرفدارترین مدل های بالیاژ هستند که برای انواع رنگ پوست و مو مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها عمق و حجم بیشتری بدهد.

2. بالیاژ مسی قرمز

بالیاژ مسی قرمز یک رنگ گرم و مجذوب کننده است که برای پوست های روشن و تیره مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای خیره نماینده بدهد.

3. بالیاژ قهوه ای موکا

بالیاژ قهوه ای موکا یک رنگ گرم و ملایم است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها عمق و حجم بیشتری بدهد.

4. بالیاژ قهوه ای تیره صدفی

بالیاژ قهوه ای تیره صدفی یک رنگ زیبا و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای درخشان و ظریف بدهد.

اعزام آرایشگر ماهر به منزل شما!

5. بالیاژ اپال

بالیاژ اپال یک رنگ خاص و چشمگیر است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای خیره نماینده و مدرن بدهد.

6. بالیاژ صورتی یخی

بالیاژ صورتی یخی یک رنگ فانتزی و مجذوب کننده است که برای دختران جوان مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای شاد و متفاوت بدهد.

7. بالیاژ بلوند نقره ای

بالیاژ بلوند نقره ای یک رنگ خاص و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای خیره نماینده و مدرن بدهد.

8. بالیاژ بلوند کره ای

بالیاژ بلوند کره ای یک رنگ زیبا و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای ظریف و زنانه بدهد.

9. بالیاژ آبی و سبز

بالیاژ آبی و سبز یک رنگ فانتزی و مجذوب کننده است که برای دختران جوان مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای خاص و متفاوت بدهد.

10. بالیاژ عسلی روی موهای مشکی

بالیاژ عسلی روی موهای مشکی یک ترکیب زیبا و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای روشن و درخشان بدهد.

11. بالیاژ مو هایلایت قرمز زرشکی

بالیاژ مو هایلایت قرمز زرشکی یک رنگ خاص و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای خاص و متفاوت بدهد.

12. بالیاژ نسکافه ای

بالیاژ نسکافه ای یک رنگ زیبا و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای ظریف و زنانه بدهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بالیاژ برزیلی و نکاتی درباره آن

13. بالیاژ دودی

بالیاژ دودی یک رنگ خاص و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ بسیار پرطرفدار است و جزء بالیاژهای بسیار شیک به شمار می آید.

14. بالیاژ کاراملی

بالیاژ کاراملی یک رنگ زیبا و مجذوب کننده است که برای انواع رنگ پوست مناسب است. این مدل بالیاژ می تواند به موها جلوه ای ظریف و زنانه بدهد.

15. بالیاژ لولایت

بالیاژ لولایت یک مدل بالیاژ خاص است که در آن از هایلایت های نازک و پراکنده استفاده می گردد.

روش انجام بالیاژ مو

برای انجام بالیاژ مو، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا موها را شسته و خشک کنید.
  • سپس از یک نرم نماینده یا ماسک مو بهره ببرید تا موها نرم و لطیف شوند.
  • با استفاده از یک برس یا شانه، تقسیم بندی بالیاژ مو را انجام دهید.
  • قسمت های مورد نظر برای هایلایت را جدا کنید. این قسمت ها می توانند به صورت آزادانه و یا به صورت منظم و مرتب انتخاب شوند.
  • رنگ مو را با اکسیدان مورد نظر مخلوط کنید.
  • سپس با استفاده از یک برس یا قلم مو، رنگ مو را روی قسمت های مورد نظر قرار دهید.
  • مدت زمان ماندگاری رنگ روی مو به عوامل مختلفی مانند نوع رنگ مو، اکسیدان مورد استفاده و جنس مو بستگی دارد.
  • معمولاً زمان ماندگاری رنگ مو روی موها بین 30 تا 45 دقیقه است.
  • پس از گذشت زمان مورد نظر، موها را با آب ولرم بشویید.
  • سپس از یک نرم نماینده یا ماسک مو بهره ببرید تا موها نرم و لطیف شوند.

سخن پایانی

در این مطلب آنالیز کردیم که تکنیک بالیاژ مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد. توصیه می کنیم قبل از انجام هر یک از تکنیک های زیبایی روی پوست و موی خود، از عوارض آن آگاه شوید و اگر پوست و موی حساسی دارید، تمامی نکات مراقبتی را به طور جدی رعایت کنید.

منبع: آچاره

به "بالیاژ مو چیست؟ معرفی انواع بالیاژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالیاژ مو چیست؟ معرفی انواع بالیاژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید