خواص آب هویج برای زیبایی پوست چیست؟

به گزارش وبلاگ سایه، یکی از میوه های مفید برای زیبایی و لطافت پوست، هویج است. شما به راحتی می توانید با نوشیدن یا مالیدن روزانه آب هویج روی پوست خود، به تغذیه، آبرسانی پوست و جوانسازی پوستتان یاری کنید. در این مقاله خواص آب هویج برای پوست و اثرات آن بر حفظ سلامت پوست گردآوری شده است.

خواص آب هویج برای زیبایی پوست چیست؟

خواص آب هویج برای پوست

1- درمان جوش و آکنهیکی از مسائل شایع پوستی به خصوص در دوران نوجوانی و بلوغ بروز جوش صورت و آکنه است. استفاده از آب هویج به علت برخورداری از مقادیر بالای ویتامین ها، یک درمان طبیعی و مفید برای کاهش و درمان جوش و آکنه است و به برطرف جای جوش نیز یاری می نماید. به این منظور می توانید روزانه یک لیوان آب هویج بخورید و اندازهی از آن را با استفاده از پنبه به صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

2- پاکسازی پوستپاکسازی پوست و برطرف آلودگی های ناشی از فعالیت های روزانه در محیط های آلوده شهری از مهمترین خواص آب هویج برای پوست است. بعلاوه هویج به علت دارا بودن بتاکاروتن بالا و آنتی اکسیدانها، از پوست در مقابل اشعه های آفتاب و UV و آلودگی های محیط زیستی مراقبت می نماید.

3- جوانسازی و روشن کردن پوست صورتهویج دارای مقادیر فراوانی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین هایی مانند ویتامین ب و ویتامین ث. است که نقش بسیار زیادی در افزایش فراوری کلاژن پوست دارند و بعلاوه باعث تصفیه خون می شود که نتیجه آن زیبایی و جوانسازی پوست خواهد بود.

4- آبرسانی پوستهشتاد درصد هویج را آب تشکیل می دهد که خاصیت آبرسان برای پوست دارد و نوشیدن و مالیدن آن روی پوست به آبرسانی لایه های سطحی و عمقی پوست یاری می نماید؛ از این طریق فرایند پیری و نشانه های آن به تاخیر افتاده و به علت آبرسانی موجب افزایش شادابی و لطافت پوست می شود.

5- شفافیت پوستهمانطور که می دانید کبد نقش کلیدی مهمی در سلامت پوست به عهده دارد و رابطه مستقیمی بین بیماری های کبدی و زیبایی پوست وجود دارد. یک کبد سالم، مواد سمی را از مواد تغذیه ای جدا نموده، یاری می نماید تا این مواد سمی به وسیله مدفوع، ادرار و عرق کردن به خارج از بدن راهنمایی شوند. اگر کبد نتواند این کار را به درستی انجام دهد، باعث بروز آکنه، جوش سرسیاه، جوش های سر سفید و لک های پوستی روی پوست می شود. در عین حال که پوست شفاف، درخشان، صاف و یکنواخت نخواهد بود. از آنجایی که مصرف روزانه آب هویج، به درمان نارسایی های کبدی و مشکل شایع کبد چرب یاری می نماید، می تواند به طور ویژه بر زیبایی و شفافیت پوست موثر باشد.

6- درمان سریعتر جای زخم و سوختگییاری به درمان و التیام سریع تر جای زخم و سوختگی های سطحی از دیگر خواص هویج و آب آن برای پوست است.

7- کاهش لک های پوستیاگر شما هم جزو افرادی هستید که پوسستان دچار لک های ناشی از آفتاب سوختگی شده است، می توانید آب یک هویج را گرفته، به آن چند قطره آب لیمو ترش تازه اضافه کنید و با یاری پنبه، روزی 3 تا 4 دفعه محلول را به محل هایی که لک دارد بزنید. استفاده از این محلول به مرور باعث کمرنگ تر شدن لک های پوستی خواهد شد.

8- کاهش چین و چروک و پیشگیری از پیری پوستآب هویج، سرشار از ویتامین A و ویتامین E است که دو ویتامین ضروری برای سلامت پوست به شمار می آیند و در ممانعت از پیری زودرس پوست موثر هستند.

نکات احتیاطیتوجه داشته باشید، زیاد مصرف کردن آب هویج و مالیدن آن روی پوست، می تواند باعث تغییر رنگ پوست شده و ممکن است رنگ پوست زرد مایل به نارنجی شود. البته جای نگرانی نیست، چرا که اگر چند روز هویج مصرف نکنید، دوباره پوستتان به همان رنگ قبلی برمی شود.

توصیه می شود به علت حساس و نازک بودن پوست دور چشم، از مالیدن آب هویج در اطراف چشم ها خودداری کنید و هرگز ماسک هویج یا آب آن را زیر چشم یا روی پلک ها نزنید و اطراف چشم را از بالای ابرو تا زیر چشم به صورت دو دایره خالی باقی بگذارید.

برای استفاده از خواص آب هویج برای پوست، توصیه می شود هربار آب هویج را تازه درست کنید و از نگهداری آب هویج برای مدت طولانی خودداری کنید زیرا به سرعت فاسد می شود. اگر آب هویج را بیش از اندازه درست نموده اید، می توانید اندازه اضافی آن را روی پوست بدن بگذارید. بعلاوه می توانید برای بهره گیری بیشتر از خواص آب هویج برای پوست خود، بسته به نوع پوستان (خشک، معمولی و چرب) به آن مواد دیگری نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، آبلیمو، گلیسیرین و عسل اضافه کنید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خواص آب هویج برای زیبایی پوست چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "خواص آب هویج برای زیبایی پوست چیست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص آب هویج برای زیبایی پوست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید