آشنایی با خواص خرمالو برای پوست صورت

به گزارش وبلاگ سایه، خرمالو یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن موجب جوان نگه داشتن پوست می شود. خرمالو سرشار از ویتامین ث، لیکوپن و بتاکاروتن است و به عنوان یک کرم ضدآفتاب طبیعی از پوست محافطت می کند. لایه برداری و تمیز کردن عمیق پوست، رفع چین و چروک، آبرسانی، افزایش نرمی و شفافیت پوست از مهمترین خواص خرمالو برای پوست است.

آشنایی با خواص خرمالو برای پوست صورت

اگر شما هم جزو کسانی هستید که ترجیح می دهید به جای استفاده از مواد آرایشی از مواد طبیعی و میوه ها برای زیبایی و شفافیت پوست خود استفاده کنید، با وبلاگ سایه همراه شوید تا شما را با خواص خرمالو برای پوست صورت و طرز تهیه چند ماسک خرمالو برای پوست خشک و چرب آشنا کنیم.

خواص خرمالو برای پوست

  • خرمالو دارای نوعی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است. مصرف روزانه این ماده به نرمی و حفظ رطوبت پوست کمک کرده و برای رفع چین و چروک پوست صورت مفید است.
  • این میوه سرشار از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین آ و ث است و از این رو مصرف خرمالو برای پوست، ناخن ها و موهای خشک و شکننده مفید است.
  • یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در میوه خرمالو بتاکاروتن است. این ماده باعث افزایش جریان خون در سلول های پوستی می شود و از همین رو باعث نرمی، شفافیت و خوش آب و رنگ شدن پوست صورت می شود.
  • به طورکلی مصرف خرمالو به دلیل وجود انواع ویتامین ها و مواد آنتی اکسیدان، باعث به تاخیر انداختن نشانه های پیری می شود و پوست را سالم، جوان و شاداب نگه می دارد.
  • یکی دیگر از مهمترین خواص خرمالو برای پوست استفاده از آب این میوه به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست است. شما می توانید ازآب خرمالو به عنوان تمیز کننده صورت برای از بین بردن چربی و آلودگی های پوست و درمان جوش صورت و آکنه استفاده کنید. به این منظور خرمالو را پوره کنید و پوره خرمالو را روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند؛ سپس با آب بشویید.
  • خرمالو در پیشگیری و درمان چین و چروک پوست موثر است. برای استفاده از خواص خرمالو برای رفع چین و چروک پوست، گوشت میوه را از پوست آن جدا کرده و له کنید. سپس آن را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.
  • آب خرمالو خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و مالیدن آن بر روی پوست سر به درمان شوره سر کمک می کند.

انواع ماسک خرمالو و طرز تهیه

ماسک خرمالو برای رفع چین و چروک و پاکسازی پوست: برای تهیه این ماسک، یک عدد خرمالوی کاملا رسیده و له شده را پوست کنده و آن را با زرده تخم مرغ و کمی آبلیمو مخلوط کنید. سپس ماسک را با انگشت بر روی پوست بمالید و 15 دقیقه منتظر بمالید؛ پس از آن صورتتان را با آب ولرم شسته، با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسک خرمالو برای نرمی و لطافت پوست: یک عدد خرمالوی له شده را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و سپس ماسک حاصل را که حالت خمیری دارد، بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم به خوبی شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید..

ماسک خرمالو برای آبرسانی پوست: به این منظور یک عدد خرمالوی نرم را به حالت پوره در آورید و به آن یک قاشق آرد جو اضافه کنید تا ماسک حالت خمیری به خود بگیرد. این ماسک را به آرامی بر روی پوست صورت بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را شسته و خشک کنید.

ماسک خرمالو برای پوست های خشک: برای تهیه این ماسک، نصف یک خرمالوی رسیده + یک قاشق غذاخوری کته بدون نمک + یک قاشق مرباخوری روغن بادام + یک تکه کوچک خیار با پوست را در با یکدیگر کاملا مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی پوست تان به مدت 10 دقیقه قرار دهید. این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید است و باعث حفظ سلامت، نرمی و شادابی پوست می شود.

ماسک خرمالو برای روشن کردن پوست: برای تهیه این ماسک، یک عدد خرمالو رسیده را پوره کرده و آن را با یک هویج مخلوط نمایید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند، تا کاملا جذب پوست شود. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

توجه: در انتها لازم به ذکر است قبل از استفاده از هریک از ماسک های خرمالو، از نداشتن آلرژی به این میوه مطمئن شوید. چرا که بعضی از پوست های حساس به میوه خرمالو واکنش های حساسیت زا نشان می دهند.

منبع: setare.com

به "آشنایی با خواص خرمالو برای پوست صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص خرمالو برای پوست صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید