شهردار منطقه 19 : بخشی از بزرگراه آزادگان فروریخته است ، سروری: متأسفانه متروپل های زیادی را در این منطقه احداث شد

به گزارش وبلاگ سایه، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توانمندترین شهرداران در منطقه ها جنوبی به کار گرفته شده اند، گفت: منطقه 19 یکی از منطقه ها شهیدپرور و در عین حال محل دلالان سودجو است که متروپل های زیادی را در منطقه احداث نموده اند و از شهرداری مجوز نگرفته اند.

شهردار منطقه 19 : بخشی از بزرگراه آزادگان فروریخته است ، سروری: متأسفانه متروپل های زیادی را در این منطقه احداث شد

به گزارش وبلاگ سایه، مهدی پیرهادی در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از شرایط منطقه 19 شهر تهران، اظهار کرد: این منطقه از ظرفیت های متعددی برخوردار است اما در حوزه حمل و نقل باید 180 دستگاه اتوبوس داشته باشد که 85 دستگاه کم دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز در بعضی بخش ها مناسب است اما در ناحیه دو و ناحیه سه این سرانه محدود است، یادآور شد: یکی از مسائل گود پرخطر تعاونی مسکن یاس است که در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است و باید در سال قبل معین تکلیف می شد اما انجام نشده و باید شهرداری برنامه خود را در این خصوص اعلام کند.

او با تأکید بر اینکه این منطقه از لحاظ برخورداری از بیمارستان، منطقه ای محروم به شمار می رود، یادآور شد: زمین های خلازیر که در مالکیت اوقاف است به همکاری این سازمان احتیاج دارد؛ لذا شورای عالی شهرسازی، وزارت راه و سازمان اوقاف باید یاری نمایند تا مشکل منطقه رفع گردد.

پیرهادی با اشاره به آلودگی هوا در خلازیر به علت سوزاندن زباله، توضیح داد: تردد حیوانات موذی و سگ های ولگرد نیز از دیگر مسائل است که احتیاج به رسیدگی و آنالیز دارد.

افتتاح فاز نخست تصفیه خانه؛ به زودی

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی تصفیه خانه ای به وسعت 10 هزار متر مربع و ظرفیت اولیه دو هزار متر مکعب و ظرفیت تکمیلی پنج هزار متر مکعب، اعلام کرد: فاز دو این تصفیه خانه نیز پیش بینی شده که به اعتقاد من اتفاق خوبی در منطقه 19 است و به زودی شاهد افتتاح فاز اول آن خواهیم بود.

وی اضافه نمود: احداث پنج مخزن بتنی آب در منطقه با هدف مصرف بهینه آب در حال اجرا است که از موضوعات مهم در منطقه به شمار می رود و شهرداری باید توجه جدی به این مساله داشته باشد.

پیرهادی با تأکید بر ضرورت ساماندهی فاضلاب در این منطقه، توضیح داد: با توجه به باز شدن درزها در بخش های مختلف کانال فاضلاب در میدان باران، میزان زیادی آب به شبکه نفوذ نموده که قابل رؤیت نبوده و بعد از مدتی به سازمان ها نفوذ نموده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عملیات بزرگراه آزادگان جهت رفع خطر لوله آب شماره چهار، اظهار کرد: قسمت های خاکی در این بخش دچار مشکل شده و آب پس زدگی در زیر پل آزادگان ایجاد شده که ترافیک را در پی داشته است.

او با بیان اینکه بخش زیادی از عرصه بوستان ولایت رها شده است، یادآور شد: سریعتر نسبت به تکمیل پروژه اقدام گردد و تأسیسات شهری و فضای سبز این بخش احتیاج به بازپیرایی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز به سه مشکل اساسی مردم این منطقه اشاره نمود و اضافه نمود: فاضلاب منطقه به ویژه در مواقع بارندگی از مسائل و مسائل اصلی مردم منطقه به شمار می رود.

ناصر امانی اضافه نمود: وقفیه خاصی در منطقه وجود دارد و مردم بین شهرداری و اوقاف در رفت و آمد هستند. بازار نیز سرمنشأ مسائل زیادی در منطقه است و پس از سوزاندن پسماند این بازار، منطقه را دود فرا می گیرد.

توانمندترین شهرداران در منطقه ها جنوبی به کار گرفته شده اند

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توانمندترین شهرداران در منطقه ها جنوبی به کار گرفته شده اند، گفت: منطقه 19 یکی از منطقه ها شهیدپرور و در عین حال محل دلالان سودجو است که متروپل های زیادی را در منطقه احداث نموده اند و از شهرداری مجوز نگرفته اند.

او اضافه نمود: آینده این منطقه را خطرناک می بینم و شهردار منطقه باید توضیحات لازم را در این خصوص ارائه دهد که چرا ساختمان هایی بدون استحکام کافی و بدون پارکینگ در منطقه ساخته شده اند.

شهردار منطقه 19 تهران هم در این جلسه گفت: فاز یک تصفیه خانه به اتمام رسیده و آماده افتتاح است و با دستور شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید و شورا نیز پشتیبانی های لازم را داشت و بر اساس تبصره سه بودجه ای برای این طرح اختصاص یافت.

تورج فرهادی با اشاره به وجود فرونشست در منطقه و وجود آب های سطحی، یادآور شد: همین موضوع مشکل زیادی را در محدوده ایجاد نموده و ناچار شدیم که سریعاً پیمانکار بگیریم و اقدامات را شروع کنیم اما در همین مسیر با مسائل اداری روبرو هستیم و از شورا درخواست داریم که پشتیبانی کافی را داشته باشد.

هر لحظه ممکن است فاجعه ملی رخ دهد

او با بیان اینکه بخشی از مرکز آزادگان فروریخته و هرلحظه ممکن است فاجعه ملی رخ دهد، اعلام کرد: اگر این اتفاق بیفتد بخش عمده ای حمل و نقل با بحران روبرو خواهد شد؛ لذا درخواست ما این است که مجوز داده گردد تا پیمانکار بگیریم و مشکل آب های سطحی را در این محدوده رفع کنیم.

فرهادی با اشاره به فرونشست 30 سانتی متری در منطقه، گفت: آب های سطحی و زیرزمینی باید مدیریت گردد و ما در همین زمینه به تصفیه خانه احتیاج داریم؛ فاز دو تصفیه خانه منطقه 19 به پشتیبانی و حمایت احتیاج دارد.

شهردار منطقه 19 تهران با بیان اینکه فاضلاب در مراکز تجاری نفوذ نموده و نارضایتی جدی را در پی داشته است، توضیح داد: مردم به میزان ای از موضوع عصبانی هستند که حتی با همکاران صدا و سیما که برای تهیه گزارش به منطقه مراجعه نموده بودند هم بد برخورد کردند.

فرهادی با بیان اینکه مسائل سابق در مورد اراضی وقفی این منطقه به راحتی حل نمی گردد، گفت: افراد برای فرار از قانون ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده اند و باید بخش حقوقی، جدی تر وارد عمل گردد.

شهردار منطقه 19 با تأکید بر اینکه مشکل باید به صورت ریشه ای حل گردد، توضیح داد: ما در 100 هکتار با مشکل ساخت و ساز غیرمجاز روبرو هستیم اما در دو هزار و 400 هکتار وسعت منطقه مسئله ای در زمینه ساخت و ساز وجود ندارد.

او با بیان اینکه طرح بوستان ولایت چهار بار تغییر نموده و به نتیجه نرسیده است، یادآور شد: ناحیه فناوری به وسیله سازمان نوسازی در این بوستان پیش بینی شده که در حال پیگیری هستیم تا به نتیجه برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهردار منطقه 19 : بخشی از بزرگراه آزادگان فروریخته است ، سروری: متأسفانه متروپل های زیادی را در این منطقه احداث شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار منطقه 19 : بخشی از بزرگراه آزادگان فروریخته است ، سروری: متأسفانه متروپل های زیادی را در این منطقه احداث شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید