سوزن دوزی یکی از هنر های رایج میان بانوان ایرانشهری

به گزارش وبلاگ سایه، خانم دستیار یکی از بانوان فعال شهرستان ایرانشهر با تشکیل تعاونی سوزن دوزی توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 10 نفر، زمینه آموزش را برای بیش از 200 کارآموزهم فراهم کند.

سوزن دوزی یکی از هنر های رایج میان بانوان ایرانشهری

خانم دستیار یکی از بانوان فعال شهرستان ایرانشهر با تشکیل تعاونی سوزن دوزی توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 10 نفر، زمینه آموزش برای بیش از 200 کارآموز را هم فراهم کند.

وی گفت: این هنر کهن که نمادیست از ذوق و لطافت بانوان منطقه برای تزئین زیور آلات و لباس های محلی استفاده می گردد و باید به آن توجه ویژه گردد.

خانم دستیار اضافه نمود: با تشکیل این تعاونی محصولات سوزن دوزی و صنایع دستی فراوری شده به وسیله بانوان سوزن دوز علاوه بر بازار های استان به سایرمناطق مختلف کشور نیزعرضه می گردد.

بعلاوه مدیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی این شهرستان با تاکید براینکه از صاحبان واحد های فراوریی و تعاونی ها حمایت خواهد شد گفت: قرار است به ازای هر نفر در قالب طرح پشتیبان 500 میلیون ریال تسهیلات داده گردد.

کلکلی اضافه نمود: درحال حاضربا هدف حمایت از فراوری و صنایع دستی 2 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت تعاونی بلوچ اختصاص یافته است.

وبلاگ سایه سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سوزن دوزی یکی از هنر های رایج میان بانوان ایرانشهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزن دوزی یکی از هنر های رایج میان بانوان ایرانشهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید