روایتی تازه از دلایل توقف اجرای حکم اعدام آرمان ، متهم فقط یک ماه مهلت دارد

به گزارش وبلاگ سایه، یکی از اعضای نزدیک خانواده های شکور و شکوهی (پدر و مادر غزاله) درباره ماجراهای توقف اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی و بخش های مبهم این پرونده شرح داد.

روایتی تازه از دلایل توقف اجرای حکم اعدام آرمان ، متهم فقط یک ماه مهلت دارد

وبلاگ سایه - مهدی فروتن: اشرف شکوهی که خاله مرحوم غزاله شکور است، درباره دلایل تاخیر یک ماهه در اجرای حکم اعدام آرمان و احتمال مردد شدن دو قاضی از سه قاضی پرونده به خبرنگار وبلاگ سایه گفت: اصلا بحث تردید و تشکیک مطرح نیست و اینها هجمه هایی هست که بعضی وارد می نمایند؛ از جمله وکیل خانواده عبدالعالی که چند روز پیش با یک رسانه خارجی مطرح نموده و مردود بودن کاملا محرز است. بیش از 100 قاضی این پرونده را آنالیز نموده اند و حکم سه بار به تایید دیوان عالی کشور رسیده است. از این رو نمی توان به هیچ عنوان گفت که قاضی ابهام و تردید دارد.

متن گفتگوی ما را با خانم اشرف شکوهی، خاله غزاله شکور با حذف پرسش ها می خوانید:

تردید قاضی ها یا مهلت پدر و مادر غزاله؟

هیچ سند مکتوب درباره مردد بودن قاضی ها وجود ندارد و اگر سند دارند به ما هم نشان بدهند. چون هیچ چیز به صورت کتبی نیست؛ نه در پرونده نه دست هیچ کس دیگر. در این میان فقط فرضیه هایی مطرح شده که از شش سال پیش هم مطرح بود و همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه همه این فرضیه ها پیش تر آنالیز شده است. این پسر یک هفته مانده بوده 18 ساله گردد و بیش از 10 روانشناس او را دیده و معاینه نموده اند. برای متهم دادگاهی با حضور سه چهار روانشناس خبره تشکیل و تمام حرف ها و ادعایش آنالیز شد. در واقع مطرح کردن تردید قاضی آن هم در آستانه اجرای حکم زیر سئوال بردن نظام قضایی کشور است.

روایت روز واقعه

روز چهارشنبه نزدیک ساعت هفت صبح ایشان باید می رفت بالای چوبه دار و همه منتظر نظر خانواده غزاله بودند تا حکم اجرا گردد، یعنی آقای داود شکور و خواهر من خانم ناهید شکوهی. این آدم ها بسیار دلرحم هستند و فقط دنبال نشانه ای از دخترشان می گردند. از آن طرف، وکیل و اعضای خانواده عبدالعالی به پسرشان گفته اند اگر جای جسد را نگویی تبرئه می شوی و این طور شده که شش سال جای جنازه را به ما نگفته است.

اما برای تمام قضات محرز است که ایشان قتل را انجام داده و جسد را مخفی نموده است. یک بار آقای وکیل گفت دختر از پله ها افتاده و مرده است. قاضی هم پرسید اگر افتاده چرا صدایش را کسی نشینده است؟ چرا برای رفتن تا طبقه پنجم از آسانسور استفاده ننموده است؟ چرا کسی به اورژانس زنگ نزده است؟ وقتی این پرسش ها بدون پاسخ ماند، شبهه ها رفع و تعیین شد قتل صورت گرفته است.

از طرف دیگر بحث بیمه و دانشگاه را مطرح می نمایند. همه اینها را مادر غزاله به همراه دختر بنده (دخترخاله غزاله) رفتند و پیگیری کردند در همان سال اول بلکه شاید یک روز رد و نشانی از غزاله پیدا و تعیین گردد او زنده است. خواهر من حتی همین حالا هم باور نمی نماید دخترش مرده باشد. در سال اول اصلا کسی نمی توانست به ایشان بقبولاند مرگ دخترش را. رفت در دانشگاه ثبت نام و دفترچه بیمه اش را تمدید کرد به این امید که شاید غزاله برگردد. کدام مادری وقتی جسدی ندیده می تواند قبول کند دخترش مرده است؟ او مدت ها فکر می کرد دخترش زنده است.

کوشش های خانواده آرمان برای دریافت رضایت

متاسفانه آقای کامیار عبدالعالی (پدر آرمان) در این شش سال نه خودش نه خانواده اش حتی یک بار هم نیامدند در خانه خانواده غزاله، جز همین دو شب پیش. البته مادربزرگ و پدربزرگ آرمان دو سه بار تماس دریافتد. از طرف دیگر، هر چه خانواده غزاله به خانواده آرمان التماس کردند بلکه نشان و نشانه ای از دخترشان بگیرند، به نتیجه نرسیدند. خیلی کوشش کردند آرمان حرف بزند و بگوید جسد کجاست ولی به نتیجه نرسیدند. پدر و مادر آرمان و شخص وکیل تمام کوشش شان این است که جسد پیدا نگردد و آرمان تبرئه گردد.

آقایان پرویز پرستویی و مجید مجیدی و دیگر هنرمندان که منزل ما آمدند، تعجب نموده بودند که چطور خانواده آرمان جلوی خانه چادر نزده اند برای دریافت رضایت. وقتی پدر و مادر غزاله به دل خودشان یک ماه به آرمان و خانواده اش وقت می دهند، من به عنوان خاله غزاله می گویم شاید دنبال یک تار مو از دخترشان هستند و بروند عزاداری نمایند و داغ شان پس از شش سال سرد گردد. یک ماه وقت دادند چون دیدند از پله ها هم نمی توانست بالا برود. حتی لحظه آخر پدر و مادر غزاله کوشش کردند که آرمان حرف بزند، کلمه ای نگفت. می گفتند پسر ما آدمکش نیستیم، فقط بگو جسد را کجا گذاشتی؟

پای کسی در میان است؟

در قتل نه اما در از بین بردن جنازه صد درصد. چون به نظر من یک پسر 18 ساله نمی تواند همه این کارها را تنها انجام بدهد. آیا خانواده یاری کردند؟ کسی نمی داند. آرمان دوستی داشت به نام فربد که بارها اسمش مطرح شد و الان چند سالی است ناپدید شده است؛ او از تمام ماجراها خبر داشت، چون روز حادثه وقتی فهرست تماس های آرمان را به ما دادند، دیدیم بیش از 40 بار با فربد تماس گرفته و حرف زده است. 40 بار هم با یک پزشک دیگر از دوستان خانوادگی شان حرف زده بود اما در نهایت فربد را فراری دادند و آن دکتر هم پایش به دادگاه باز نشد. فربد فقط دو بار آمد دادگاه و ادعا کرد از هیچ چیز خبر ندارد.

روایت روز واقعه

ما از ساعت سه صبح در صحنه اجرای حکم بودیم تا هفت صبح و منتظر اینکه شاید هر لحظه خبر بدهند جنازه کجاست. هیچ آدمی نیست که مرگ دیگری را بخواهد. آرمان می بایست تا هفت صبح اعدام می شد، چون 7:15 طلوع آفتاب است. حکم 11 زندانی دیگر هم اجرا می شد همان روز. ما این طرف بودیم که دیدیم خانواده آرمان دارند خوشحالی می نمایند. نفهمیدیم چه شد. من دیدم خانمی خوشحالی کنان دست می زدند و هورا می کشد. آن روز دو نفر دیگر هم رضایت دریافتد و خانواده هایشان صلوات می فرستادند اما اینها شادی می کردند جلوی چشم ما. دلیل را پرسیدیم، گفتند پدر و مادر غزاله یک ماه وقت داده اند. حالا چرا جلوی ما که عزاداریم خوشحالی می کنید؟ فقط پدر آرمان در پاسخ به اعتراض من آمد و عذرخواهی کرد. به جای عذرخواهی بیا بگو جسد کجاست؟

پدر و مادر غزاله اعلام کردند نه به دلیل هجمه ها نه به دلیل سلبریتی هایی که وارد پرونده شده اند، فقط به دلایل شخصی خودشان یک ماه ملهت داده اند. اصلا پای تردید دو قاضی در میان نبوده است، به هیچ وجه. وقتی این را می گویید، دیوان عالی کشور را زیر سئوال برده اید. کدام پرونده را سراغ دارید که لحظه اجرای حکم با ابهام دو قاضی دست نگه داشته باشند؟ گفتن و مطرح کردن این مسائل زیر سئوال بردن نظام قضا و قاضی هاست. آقای شهریاری، دادستان پرونده خواهش کرد یک مهلتی بدهند و ایشان هم برای دل خودشان این کار را کردند.

زمان احتمالی اجرای دوباره حکم

11 بهمن این یک ماه تمام می گردد و هیچ چیز به پرونده خدشه وارد نمی نماید. دیوان عالی بالاترین مرجع قضایی ایران است که سه بار حکم اعدام را تایید نموده است، مگر یک قاضی می تواند جلوی اجرای حکم را بگیرد؟ آن هم پرونده قتل؟ اصلا چرا این پرونده شش سال طول کشید؟ برای اینکه قاضی ها نمی خواستند ابهام داشته باشند و با یقین رای دادند. همه مدارک و اسناد داخل پرونده هست، قتل محرز شده و تمام کسانی که می خواستند وارد داستان شوند، به درخواست قضات منصرف شدند، چون قطعا قتل رخ داده است.

جنازه داخل چمدان

ما از شب قبل دنبال غزاله بودیم و روز بعد از هفت صبح رفتیم سراغ دوربین ها؛ از مطب که غزاله رفته بود و بعد که با هم رفته بودند خانه آرمان. چون متهم هنوز به سن قانونی نرسیده بود، بازداشت نشد. بعد یک هفته که به سن قانونی رسید و 18 سالش شد، آگاهی او را بازداشت کرد. با بازبینی فیلم ها دیدیم یک ربع به هفت شب روز 12 اسفند این اقا با چمدان قرمز از در می آید بیرون و می رود سمت سطل زباله. به گفته خودش جنازه را داخل کیسه زباله گذاشته و بعد از انداختن داخل سطل برگشته است خانه. داخل آن چمدان خون پیدا و معلوم شد خون غزاله است. ما فیلم های شهرداری را هم گرفتیم اما خبری از جنازه داخل کیسه نبود. همه اینها در هفته اول رخ داد. ایشان کجا دارد مخفی کاری می نماید، جسد را کجا سر به نیست نموده با همکاری چه کسی یا کسانی ما نمی دانیم ولی محرز است که این رخ داده و قتل صورت گرفته است.

سرنوشت آرمان و جنازه غزاله

خودش هم قبول دارد غزاله را کشته است. او التماس می کرد برای بخشیده شدن. من به عنوان خاله غزاله یک روز قبل به به همه گفتم، به هنرمندان و کسانی که دنبال دریافت رضایت بودند گفتم به جای اینکه دنبال بخشش آرمان باشید، راهی بیابید جنازه پیدا گردد و مادر داغدیده اش کمی آرام بگیرد. آرمان فقط بگوید جسد کجاست، من قول می دهم رضایت بگیرم و قصاصش ننمایند. من به شما می گویم آن لحظه آخر اتفاق هایی افتاد که پدر و مادر غزاله مهلت دادند. به نظرم بهتر است آن اتفاق ها بازگو نگردد. خواهر من امیدوار است یک تار مو از غزاله به دستش برسد. من چون شوهرم مفقودالاثر شده است در جبهه ها، از من بپذیرید که می دانم مادر غزاله در این سال ها چه کشیده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "روایتی تازه از دلایل توقف اجرای حکم اعدام آرمان ، متهم فقط یک ماه مهلت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی تازه از دلایل توقف اجرای حکم اعدام آرمان ، متهم فقط یک ماه مهلت دارد"

1 دیدگاه

R.M.F 29 تیر 1399

پسره دختررو برده خونشون و جوری هلش داده که سرش جوری به تخت بخوره که بیهوش بشه و نتونه جیغ و داد یافرار یا دفاع کنه از خودش.بعد با میله بارفیکس انقدر زدتش تا بمیره.خودش گفت که یه جایی از دوستش کمک گرفته و اون هم اونجایی بوده که میخواسته جنازرو مفقود کنه.خب!اول از همه اینکه چجوری میتونسته یه دختر50کیلویی رو توی کیسه زباله جا کنه؟اول اومدن با همون میله بارفیکس یا هر چیز دیگه ای انقدر زدنش کنه استخوناش له بشن و راحت بشه توی کیسه زباله جا کردش.حالا یه سوال پیش میاد:اینکه اگه همینجوری انداخته باشنش توی کیسه زباله و همینجوری بندازنش توی سطل زباله،یعنی مامورای شهرداری تا حالا شک نکردن و به پلیس اطلاع ندادن؟خود پلیس حتی،متوجه نشده؟اونها هم که انقدر ها هم خنگ نبودن که همینجوری لو برن.
اومدن چیکار کردن؟خود آرمان هم گفت که غزالرو توی 15تا کیسه زباله پیچیده بوده.اما نگفت چجوری و مسلما یه آدم درسترو باهاش اینکار رو نکردن چون سریع جنازه پیدا میشد.پس اومدن اونو به15تیکه تقسیمش کردن و هر تیکه رو توی یه کیسه زباله جدا.هر کیسه زباله رو هم توی یه سطل زباله جدا.اینجوری دیگه هیچکس هم فکرش سمت این نمیره که این یه تیکه گوشت قبلا یه آدم سالم بوده.در باره ی اعتراف دوم آرمان خب اینکه شایدDNAغزاله روی پله ها بوده میشه اینو گفت که خون از کیسه(ها)ریخته باشه روی پله.تو اعتراف اول راستش رو گفته ولی اعتراف دومش رو تو زندان همبنداش یادش دادن که اینجوری مجازاتت سبکتر میشه یا اینکه وکیلش بهش یاد داده که اینو بگو.آرمان توی اون سن کم چنین جنایتی رو مرتکب شده اونوقت حالا اگه قرار باشه زنده بمونه و راحت توی این کشور بزرگ بشه پس خدا به داد برسه برای قتلهایی که در آینده قراره انجام بده!
فوقش اگه آرمان اعدام بشه پدر و مادرش یه بچه ی دیگه دارن که دلشون به اون خوش باشه ولی غزاله تک فرزند بود و تنها امید و آرزوی پدر و مادرش بود و به جز اون دیگه بچه ای نداشتن.
با این شرایطی که از اول تا آخر گفتم واقعا ناجوانمردانست اگه آرمان اعدام نشه!

پاسخ به R.M.F
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید