کنایه خبرگزاری دولت به آرات حسینی با کنایه به سیکس پک

به گزارش وبلاگ سایه، خبرگزاری ایرنا در مطلبی با تیتر عشق سمی، پول در سیکس پک است نوشت: بعضی از والدین تصور می نمایند با اجبار بچه ها شان به فعالیت در رشته های ورزشی به آن ها لطف نموده اند؛ اما این مسئله باعث اتفاقات تلخی برای آن ها می گردد.

کنایه خبرگزاری دولت به آرات حسینی با کنایه به سیکس پک

مهمترین آرزوی پدران و مادران، موفقیت بچه ها شان است. آن ها همه زندگی خود را برای این هدف هزینه می نمایند و در این مسیر چیزی نمی تواند مانع شان گردد. هر چند گاهی اوقات به علت ناآگاهی والدین، بچه ها آن ها نمی توانند در مسیر درست و علمی پیشرفت قرار بگیرند.

پافشاری روی فعالیت در یک رشته خاص، بدون اینکه علاقه مندی بچه ها در نظر گرفته گردد باعث می گردد هم استعدادسوزی رخ دهد و هم اینکه اگر موفقیتی هم کسب گردد این موفقیت ها مقطعی باشد و به یک فرایند ادامه دار تبدیل نگردد.

ورزش و به خصوص فوتبال، یکی از مهمترین حوزه های مورد علاقه خانواده ها است. جو رسانه ای و صحبت هایی که در مورد ارقام چندین میلیاردی دستمزد بازیکنان فوتبال می گردد باعث شده گرایش خانواده ها برای فوتبالیست شدن بچه ها بیشتر از سایر رشته های ورزشی باشد.

در حال حاضر فوتبالیست شدن به مشاغل مورد علاقه و لاکچری جامعه تبدیل شده است. این مسئله تبعات زیادی همانند رشد بی رویه مدارس فوتبال، فشار روحی روی بچه ها و از همه مهمتر از بین رفتن استعداد واقعی آنهاست.

آرات فوتبالیست حرفه ای می گردد؟

چند سال پیش بود که فیلم هایی از یک کودک سه چهار ساله ایرانی به طرز عجیبی وایرال و پرمخاطب شد. او خیلی راحت از دیوار بالا می رفت؛ پاهایش را 180 درجه باز می کرد؛ به راحتی روپایی می زد و حرکاتی را انجام می داد که هم سن و سالان او نمی توانستند این حرکات را انجام دهند.

پدر آرات که نقش مربی را برای او باز می نماید رفته رفته پای پسرش را به تبلیغات باز کرد. اگر قرار بود موسسه یا فروشگاهی افتتاح گردد آرات در افتتاحیه شرکت می کرد و چند حرکت آکروباتیک را هم انجام می داد. در ادامه حضور در تاک شو های خارجی هم به فعالیت های آرات اضافه شد.

همان زمان نام آرات در تیتر بسیاری از رسانه ها به چشم می خورد. تصاویر سیکس پک شکم آرات نشان می داد که او تحت تمرینات سختی نهاده شده است. سختی تمرینات در کنار دوری از مادر می تواند برای هر کودکی سخت باشد؛ هر چند پدر آرات نظر دیگری دارد.

او از علاقه باشگاه های بزرگی همانند لیورپول برای جذب او اطلاع داد. آرات و پدرش راهی اروپا و انگلیس شدند تا این کودک بتواند مسیر پیشرفت خود را راحت تر طی کند. حتی بسیاری از پیج های اینستاگرامی معتبر فوتبالی هم فیلم هایی از بازی آرات را منتشر کردند. رفته رفته همگان باورشان شده بود که قرار است او راهی تیم های پایه یکی از باشگاه های معتبر اروپایی گردد؛ اما بازگشت آرات به ایران و بستن قرارداد با باشگاه سپاهان به همه این رویاپردازی ها انتها داد.

حسن روشن: اجبار در فوتبالیست شدن بچه ها اشتباه است

حسن روشن که از بزرگان فوتبال ایران محسوب می گردد سالهاست در امارات در زمینه آموزش استعداد های فوتبالی فعالیت می نماید. او که در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی نموده در تبادل نظر با ایرنا، در مورد فشار خانواده ها به بچه ها کم سن و سال شان برای فوتبالیست شدن گفت: بچه ها در هفت سالگی به مدرسه می روند. چون مثلا اگر در 4 سالگی به مدرسه بروند دچار مسائل زیادی می شوند. فوتبال هم به همین شکل است.

روشن اجبار در فوتبالیست شدن بچه ها را یک اشتباه می داند. او گفت: بچه ها باید فوتبال را به صورت تفریحی شروع نمایند و نباید برای آن ها تمرینات جدی در نظر گرفت؛ چه برسد به اینکه کوشش گردد تا شکم بچه ها، سیکس پک هم داشته باشد. پدران و مادران تصور می نمایند برای کودک شان تصمیم درستی گرفته اند، اما در حقیقت باعث می شوند هم استعداد آن ها بسوزد و هم اینکه حتی دچار مسائل روانی شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: مسی برای درمان به اسپانیا رفته بود، اما استعداد او به وسیله یک باشگاه بزرگ کشف شد و تحت تمرینات تخصص نهاده شد. فشار غیرعلمی به بچه ها برای فوتبالییست شدن یا موفقیت در هر رشته دیگری عواقب زیادی دارد. از خانواده ها خواهش می کنم هرگز بچه ها شان را مجبور به فعالیت در رشته ای ننمایند.

هشدار روانشناسان در مورد تحمیل اهداف به بچه ها

روانشناسان اعتقاد دارند پدران و مادرانی که در کودکی و نوجوانی نتوانستند موفقیتی در ورزش، هنر یا حوزه های دیگر کسب نمایند آرزو های سوخته خودشان را برای بچه ها شان در نظر می گیرند؛ آن هم بدون توجه به اینکه آرزو، اهداف و از همه مهمترین استعداد بچه ها در چه زمینه ای است.

اینکه بچه ها خردسال مجبور به انجام تمرینات سخت شوند و حتی از گریه و ناراحتی آن ها فیلمبرداری گردد مصداق کودک آزاری است. جدایی از مادر و درآمدزایی به وسیله فرزند هم جزو همین مصادیق محسوب می شوند. برای مقابله با این پدیده مذموم در وهله اول بای خانواده ها آگاهی پیدا نمایند تا اینگونه با سرنوشت بچه ها آن ها بازی نگردد و استعداد واقعی شان هرز نرود. ضمن اینکه باید شرایط و حتی قوانینی در نظر گرفته گردد تا بچه ها در معرض دلسوزی بیجا و غیرمنطقی خانواده ها قرار نگیرند.

منبع: فرارو

به "کنایه خبرگزاری دولت به آرات حسینی با کنایه به سیکس پک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه خبرگزاری دولت به آرات حسینی با کنایه به سیکس پک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید