رقیب KMC T8 به ایران می آید؟، عکس

به گزارش وبلاگ سایه، گجت نیوز نوشت: نسخه معمولی (تجاری) پیکاپ گریت وال کانون 2023 ، شانس زیادی برای وارد شدن به ایران دارد. به همین دلیل بد نیست تا با مشخصات فنی و قیمت Great Wall Cannon آشنا شویم.

رقیب KMC T8 به ایران می آید؟، عکس

شرکت گریت وال یکی از خودروسازان درست و حسابی در کشور چین به شمار میرود که متاسفانه در ایران، آنچنان هوادار ندارد و زیاد شناخته نمی گردد. برای اینکه سطح گریت وال را بهتر درک کنید، فقط کافی است تا به هیولای 6 چرخ تازه آن ها یعنی گریت وال سایبرپیکاپ نگاهی بیاندازید. سایبر پیکاپ به الماس درخشان نمایشگاه شانگهای 2023 تبدیل شده بود و توجه همه را به خود جلب می کرد؛ پس محصول تازه آن ها هم می تواند حسابی در ایران بدرخشد!

مشخصات فنی و امکانات پیکاپ گریت وال کانون 2023

قبل از هر چیزی بد نیست تا به پیکاپ کنون فایبر بمب ادیشن نگاهی داشته باشیم. فایبر بمب ادیشن، یک پیکاپ آفرودی است و اکنون نسخه تجاری و معمولی آن با نام گریت وال کانون 2023 به میدان آمده تا با قیمت پایین تر، اما با همان پیشرانه و مشخصات فنی، نیازهای شما از یک پیکاپ شهری را رفع کند و در عین حال، عملکرد مناسبی را برای آفرود سبک ارائه دهد.

در زیر کاپوت گریت وال کانون 2023 ، باز هم همان موتورهای معروف شرکت GW یعنی موتور 2 لیتری توربو شارژ بنزینی یا توربو دیزل را داریم. موتور توربو دیزل 4 سیلندر گریت وال با کد 4D20M می تواند تقریبا 120 اسب بخار قدرت را فراوری کند که این عدد در موتور 4 سیلندر توربو شارژ بنزینی یا همان موتور 4C20M به 194 اسب بخار افزایش پیدا می نماید و بعلاوه توان نسخه قوی تر این موتور هم تا 221 اسب بخار بالا می رود.

گریت وال سایبر پیکاپ

پیکاپ گریت وال کانون فایبر بمب ادیشن

تمام این توان به وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته AT در اختیار هر چهار چرخ قرار می گیرد. سیستم حرکت 4WD روی تمام مدل های گریت وال کانون 2023 نصب شده است اما اگر در پی سیستم حرکت AWD هستید، باید پول بیشتری پرداخت کنید.

در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که موتور توربو شارژ 2 لیتری در پیکاپ KMC T8 تقریبا 174 اسب بخار قدرت فراوری می کرد و هرچند که این وانت چینی به سیستم حرکت دو دیفرانسیل مجهز شده اما از گیربکس اتوماتیک بی بهره است! در ادامه به فهرست امکانات رفاهی و آپشن های گریت وال کانون 2023 می رسیم که برای یک پیکاپ شهری، فوق العاده خواهند بود:

  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • دوربین 360 درجه
  • رادار نقطه کور
  • صندلی برقی برای راننده و شاگرد
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک
  • 4 کیسه هوا
  • سانروف برقی معمولی
  • نمایشگر مولتی مدیای لمسی 12.3 اینچی
  • کلاستر 8 اینچی دیجیتال یا 3 اینچی هیبریدی با آنالوگ
  • رینگ آلومینیومی 17 اینچی با طرح 5 پره
  • پله برای رکاب ها و صندوق عقب
  • رول بار پلاستیکی با محافظ صندوق عقب

طراحی ظاهری، ابعاد و کابین و داشبورد

نسخه شهری با کابین لاکچری و کلاستر دیجیتال و مولتی مدیای مدرن

ابعاد و مقدار گریت وال کانون 2023 بسته به مدل انتخابی، متغیر خواهد بود چرا که فضای صندوق یکی از آن ها، بزرگ تر است.

ابعاد خودرو (میلی متر) ابعاد فضای بار (میلی متر)
نسخه شهری 5413 / 1883 / 1882 با فاصله محوری 3230 1520 / 1520 / 540
نسخه کارگو یا همان مخصوص به کار 5653 / 1883 / 1882 با فاصله محوری 3470 1760 /1520 / 540

شکل و شمایل گریت وال کانون 2023 دقیقا همان چیزی است که شما را به یاد یک وانت مخصوص به کار می اندازد. از فرم چراغ ها تا هندسه سپر و نمای کناری و حتی رینگ ها، همه و همه در ساده ترین حالت طراحی شده اند تا تمام تمرکز سازنده، فقط روی قوای محرکه و بحث های فنی باشد.

نسخه مخصوص به کار با کابین معمولی و مولتی مدیای قدیمی

حتی طراحی کابین و داشبورد هم از همین تفکر پیروی می نماید اما طراحان سعی نموده اند تا جای ممکن، اِلمان های مربوط به سال 2023 را در اتاق و داشبورد گریت وال کانون 2023 پیاده نمایند. برای مثال به فرم اهرم دنده و یا طراحی مولتی مدیا و کلاستر نگاه کنید. البته عکس بالا، به نسخه شهری از گریت وال کانون 2023 مربوط می گردد و کابین نسخه مخصوص به کار، کمی تفاوت دارد.

قیمت گریت وال کانون 2023 و شانس واردات به ایران

قیمت پیکاپ گریت وال کانون 2023 در نسخه مخصوص به کار، تقریبا 18 هزار دلار است که این عدد برای نسخه شهری تا 24 هزار دلار هم بالا می رود. هرچند که محصولات برند گریت وال نسبت به سایر چینی ها، در سطح بالاتری قرار گرفته است اما به نظر می رسد که شرکت های وارد نماینده خودرو، هیچ تمایلی به آن ها نشان نمی دهند. در صورت واردات گریت وال کانون 2023 به ایران، قیمت این پیکاپ 5.6 متری کمتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود که همین مسئله، حسابی می تواند روی فروش KMC T8 اثر منفی بگذارد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رقیب KMC T8 به ایران می آید؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب KMC T8 به ایران می آید؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید