رشد 18 درصدی صادرات محصولات بنیاد مستضعفان

به گزارش وبلاگ سایه، معاون مالی بنیاد مستضعفان گفت: در نیمه نخست سال جاری مقدار سرمایه گذاری اجرا شده در بخش های مختلف و اجتماعی حدود 23 هزار میلیارد ریال بوده است.

رشد 18 درصدی صادرات محصولات بنیاد مستضعفان

آقای اتابک گفت: بیشترین سهم از فروش محصولات و خدمات، متعلق به رشته فعالیت صنایع معدنی با سهم 28 درصدی است و پس از آن بیشترین سهم فروش را رشته فعالیت های صنایع انرژی و روان کننده و صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری هریک با سهمی معادل 24 درصد از کل فروش داشته اند.

به گفته وی، علاوه بر رشد عایدی فروش، شاخص بهره وری نیروی انسانی در گروه بنیاد مستضعفان طی نیمه نخست سال جاری نیز به نسبت دوره مشابه سال قبل رشد یک درصدی داشته است.

اتابک در ادامه با اشاره به مقدار صادرات محصولات فراوریی بنیاد مستضعفان نیز گفت: در دوره 6 ماهه ابتدایی سال جاری، ارزش صادرات بالغ بر 503 میلیون دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 18 درصد رشد داشته است و 9 درصد بیش از برنامه ریزی در بودجه سال 1401 بنیاد بوده است.

معاون مالی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه 20 درصد از فروش بخش مالی بنیاد در نیمه نخست سال جاری از محل صادرات محصولات و خدمات حاصل شده است، اضافه نمود: در 6 ماهه ابتدایی سال 1401، 45 محصول به بیش از 42 مقصد در قاره های آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت، مقدار فراوری محصول و ارائه خدمات بخش مالی بنیاد مستضعفان نیز 13 درصد رشد داشته است ادامه داد: طی این دوره، عمده محصولات و خدمات اصلی گروه بنیاد از رشد مقداری نیز برخوردار بوده اند بطوریکه در فراوری انواع شیشه (بطر و جار) با 54 هزار تن و رشد 55 درصدی، در فراوری انواع محصولات زنجیره فولاد بالغ بر 2.2 میلیون تن، با رشد 41.5 درصدی، در فراوری دوده و تایر با 42.3 هزار تن و رشد 23 درصدی، در فراوری انواع روغن و روانکار با 296 میلیون لیتر و رشد 16 درصدی، در فراوری کاشی و سرامیک با 7.7 میلیون تن و رشد 14 درصدی، در فراوری محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای با فراوری 124 هزار تن و رشد 9 درصدی، در فراوری دام گوشتی با فراوری 25.3 هزار راس با رشد 6 درصدی، در فراوری انواع نوشیدنی با 554 میلیون لیتر و رشد 7 درصدی، در فراوری شیر گاو با 291 هزار تن و رشد 4 درصدی و در فراوری سیمان و کلینکر، 7.9 میلیون تن، با رشدی 3 درصد، در فراوری ثبت شد.

معاون مالی بنیاد مستضعفان با اشاره به مقدار افزایش خدمات در بخش مالی نیز گفت: در بخش انرژی-نفت و گاز معادل 42 هزار میلیارد ریال خدمات پیمانکاری ارائه شده و در بخش عمرانی نیز بالغ بر 37.4 هزار متر مربع ساختمان مسکونی، تجاری و اداری احداث شده است. این درحالی است که در بخش حمل بار ریلی 383 میلیون تن کیلومتر، بار ریلی با رشد 4.8 درصدی حمل شده و 1.7 میلیون متریک تُن خدمات بندری در بخش نفت و 559 هزار TEU خدمات بندری کانتینری ارائه شده که به ترتیب 54 و 3 درصد رشد داشته است.

اتابک اضافه نمود: بعلاوه در بخش جابجایی مسافر نیز 906 هزار نفر مسافر با قطار به وسیله گروه بنیاد مستضعفان جابجا شده که رشدی بالغ بر 54 درصد دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری گروه بنیاد در نیمه نخست سال جاری حدود 23 هزار میلیارد ریال بوده گفت: تا امروز تعداد 9 پروژه با ارزش سرمایه گذاری بیش از 47 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که مهمترین آن اضافه شدن واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جابهار با ظرفیت 160 مگاوات ساعت به شبکه فراوری برق کشور، ارتقاء توان توربین های گازی نیروگاه خرمشهر با اجرا و تکمیل سیستم خنک کاری مدیا، افزایش ظرفیت خط فراوری آبمیوه، کنسانتره، پوره و رب گوجه فرنگی و بعلاوه احداث فاز نخست یک گلخانه 5 هکتاری بوده است.

وبلاگ سایه مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشد 18 درصدی صادرات محصولات بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 18 درصدی صادرات محصولات بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید