راز ترسناک دریاچه ارواح در ایران چیست؟

به گزارش وبلاگ سایه، تا به حال به این فکر نموده اید که چه داستان مبهمی ممکن است درباره دریاچه ارواح وجود داشته باشد؟ آیا واقعا این دریاچه زیبا و اسرارآمیز، جایگاه ارواح است؟

راز ترسناک دریاچه ارواح در ایران چیست؟

دریاچه ارواح نوشهر یکی از زیباترین و در عین حال عجیب ترین جاذبه های طبیعی ایران در استان مازندران است. این دریاچه که ممرز نیز نامیده می گردد، در حد فاصل شهر نور تا نوشهر و در ارتفاعات جنگلی واقع شده است. با ما در وبلاگ سایه همراه باشید تا با دریاچه ارواح در مازندران آشنا شوید.

چرا لقب دریاچه ارواح را به این جاذبه داده اند؟

در ابتدا باید بگوییم که این دریاچه ظاهری وهم آلود دارد. بسیاری از محلی ها این دریاچه را محل استقرار ارواح می دانند. فضای بکر و ساکت این دریاچه با صدای حیوانات وحشی و حشرات ادغام می شوند و جاذبه ای ترسناک را می سازند. درختان کمر شکسته، وجود مه و آب باتلاقی این دریاچه، فضایی وهم آلود در این منطقه ایجاد نموده اند و به همین علت این جاذبه طبیعی را به نام اسرارآمیزترین نقاط تماشای در شمال ایران می شناسند. دریاچه ارواح و منطقه ها جنگلی اطراف آن در لیست منطقه ها حفاظت شده در شمال ایران قرار دارند. این منطقه ها از بکرترین و دست نخورده ترین بخش های استان مازندران هستند که توجه گردشگران را در سال های اخیر به خود جلب نموده اند.

صدای دریاچه ارواح

در دریاچه ارواح نوشهر اگر سکوت کنید، می توانید صداهای مرموز و عجیبی را بشنوید که بعضی از محلی ها ادعا می نمایند صدای ارواح است که ناله می نمایند. در پیاده روی در حوالی این دریاچه نیز ممکن است صدای حرکت حیوانات وحشی و پرندگان میان درختان را نیز بشنوید. برای تماشا منظره ها بی نظیر ایران، دلبرانه ترین باغ ایران کجاست؟ را بخوانید.

دریاچه ارواح کجاست؟

دریاچه ارواح نوشهر در راستا نور به نوشهر، 47 کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا واقع شده است. اگر از نور به سمت نوشهر می روید، می توانید از چند راستا مختلف خود را به جاده اصلی دریاچه ارواح برسانید. جاده رویان به سمت روستای بلده با وصل شدن به جاده دریا بیشه و راستا جاده ونوش شما را به ابتدای جنگل های حفاظت شده ممرز و جاده دریاچه ارواح می رساند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی به مرد سیگاری، هرگز زن نمی دهند!

منبع: پیام دلتا

به "راز ترسناک دریاچه ارواح در ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز ترسناک دریاچه ارواح در ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید