جو بایدن، شانس دموکرات ها در انتخابات 2020 در برابر ترامپ؟

به گزارش وبلاگ سایه، دموکرات های آمریکا می خواهند نامزدی را در مقابل دونالد ترامپ قرار دهند که شانس بالایی در انتخابات آینده برای پیروزی بر او داشته باشد. جو بایدن، معاون اول بارک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا شاید یکی از این افراد باشد.

جو بایدن، شانس دموکرات ها در انتخابات 2020 در برابر ترامپ؟

به گزارش وبلاگ سایه، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، جو بایدن، معاون اول بارک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یک سخنرانی بزرگ در شهر دوور از ایالت دلاور گفت که زمان آن فرارسیده است که ستون فقرات آمریکا را از نو بسازیم. او از ضرورت یک اجماع سیاسی علیه فضای مسمومی سخن گفت که روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا برجای گذاشته است.

جو بایدن هم چنین گفت که سیاست آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ به اندازه ای عوام گرایانه، تنگ نظرانه و شریر شده است که ما در بسیاری موارد حتی نمی توانیم وارد یک دیالوگ با یکدیگر شویم.

اوهنوز برای نامزدی در انتخابات آینده اعلام آمادگی نکرده است. اما برای دموکرات ها بایدن چهره ای است که شانس پیروزی بر نامزد جمهوریخواهان را دارد. هواداران او در مراسم سخنرانی یاد شده با فریادهای قدم جلو بگذار از او استقبال کردند.

جو بایدن در فاصله سال های 2009 تا 2017 معاون اول باراک اوباما بود. او 76 سال دارد و یکی از امیدهای اصلی دموکرات ها در رقابت های انتخاباتی سال آینده محسوب می گردد. با این وجود در خود حزب دموکرات 15 چهره دیگر هم داوطلب شرکت در این رقابت ها هستند. از جمله این سیاستمداران می توان به سناتورها کوری بوکر، الیزابت وارن، کامالا هریس، کرستین جیلیبراند و بالاخره یکی از شناخته شده ترین آنها یعنی برنی سندرز اشاره نمود.

در نیمه اول سال 2020 یک انتخابات پیش دوره ای برای معین نامزدهایی که در انتخابات دور بعدی شرکت خواهند کرد در 50 ایالت آمریکا انجام خواهد شد. در تابستان همان سال نامزدهای اصلی دو خزب رقیب جمهوریخواه و دموکرات اعلام می شوند.

در حال حاضر بعضی نظرسنجی ها نشان می دهد که جو بایدن از برنی سندرز با فاصله کمی جلوتر است. برنی سندرز 77 سال دارد. او در انتخابات سال 2016 میلادی به نفع هیلاری کلینتون استعفا داد و این کلینتون بود که به مصاف ترامپ رفت.

ویژگی مشترک هر دو یعنی سندرز و بایدن بالا بودن سن آنهاست که نکته مثبتی برای آنها به شمار نمی رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جو بایدن، شانس دموکرات ها در انتخابات 2020 در برابر ترامپ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن، شانس دموکرات ها در انتخابات 2020 در برابر ترامپ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید