جان باختن 270 نفر در شمارش آرای انتخابات اندونزی

به گزارش وبلاگ سایه، مقام های اندونزی 10 روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و رقم زدن بزرگترین فرآیند برگزاری انتخابات در یک روز در دنیا اعلام نموده اند، تا کنون بیش از 270 تن از کارمندان دست اندر کار در شمارش آرای انتخابات به علت خستگی و فشار کاری از بابت ساعتها شمارش میلیون ها برگه رأی، جان باخته اند.

جان باختن 270 نفر در شمارش آرای انتخابات اندونزی

در انتخابات 17 آوریل در اندونزی برای نخستین بار انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات پارلمانی و محلی در این کشور به هدف کاهش هزینه ها به صورت یکجا برگزار گردید.

روند برگزاری رأی گیری برای این چند انتخابات عمدتاً صلح آمیز بود و مقامات برآورد کردند که 80 درصد از مجموع 193 میلیون رأی دهنده واجد شرایط این انتخابات رأی دادند. هر یک از این رأی دهنده ها می بایست 5 برگه رأی را در یکی از مجموع بیش از 800 هزار حوزه رأی گیری به صندوق می انداخت.

برگزاری این انتخابات به مدت هشت ساعت در این کشور 260 میلیون نفری که از غرب تا شرق آن بیش از پنج هزار کیلومتر وسعت دارد، دارای فشارهای لجستیکی سنگین بوده و مرگ این تعداد زیاد از کارمندان شمارش آرا را که مجبور به شمارش دستی بودند در پی داشته است.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون انتخابات اندونزی، تا شنبه شب 272 کارمند کمیسیون برگزاری انتخابات به دلیل فشار کاری بیش از حد از بابت شمارش دستی آرا جان باختند و 1878 تن دیگر از این کارمندان حالشان بد شده است.

وزارت بهداشت اندونزی در بیانیه ای در 23 آوریل از مراکز بهداشت و درمان این کشور خواست بیشترین میزان مراقبت را برای کارمندان انتخاباتی صرف نمایند و وزارت دارایی اندونزی نیز از تصمیمش برای پرداخت غرامت به خانواده های افراد فوت شده خبر داده است.

این وضعیت انتقادهای زیادی را متوجه کمیسیون انتخابات اندونزی نموده است.

احمد موزنی یک مقام ارشد کمپین انتخاباتی پرابوو سوبیانتو کاندیدای ریاست جمهوری مخالفان دولت گفت: کمیسیون انتخابات اندونزی در مدیریت فشار کاری کارمندان احتیاط به خرج نداده است.

پرابوو که طبق اعلام شرکتهای مستقل نظرسنجی بازنده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی بر پایه شمارش سریع آرا است، ادعای وقوع تقلب گسترده در این انتخابات را مطرح و گفته بعضی مقام ها برگه های آرا را به نفع رقیبش جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، به داخل صندوق ها انداخته اند.

اما مقام های وابسته به ویدودو این ادعا را رد نموده اند. قرار است کمیسیون انتخاباتی اندونزی نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را در تاریخ 22 مه اعلام کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جان باختن 270 نفر در شمارش آرای انتخابات اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان باختن 270 نفر در شمارش آرای انتخابات اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید