تعطیلی مشاغل پرخطر در سمنان، اولویت استراحت گردشی با کارمندان مسن تر و بیمار است

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران/سمنان معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد مقابله با کرونا استان سمنان از تداوم تعطیلی و محدودیت بازگشایی برای واحدهای صنفی پرخطر در این استان اطلاع داد.

تعطیلی مشاغل پرخطر در سمنان، اولویت استراحت گردشی با کارمندان مسن تر و بیمار است

حبیب الله خجسته پور در گفت وگوی مجازی با وبلاگ سایه ضمن تشریح آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 23 فروردین طبق روال گذشته برقرار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه کسب وکارهای کم خطر از 23 فروردین با رعایت نکات بهداشتی کار خود را آغاز می نمایند گفت : کسب وکارهای پرخطر که لیست آن به زودی اعلام خواهد شد همچنان تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه شیب مبتلایان به کرونا در استان سمنان رو به کاهش است، افزود: این مسئله به منزله مهار و کنترل کرونا نیست و مردم باید به توصیه ها توجه نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در این مدت جهاد گران عرصه فراوری فعالیت خود را باقوت ادامه می دهند و توقفی در حوزه فعالیت واحدهای فراوریی وجود ندارد، اعلام کرد: همه واحدهای فراوریی در امر فراوری با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال خواهند بود.

خجسته پور بابیان اینکه رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید در دستور کار مدیران این واحدهای فراوریی قرار گیرد، یادآور شد: تعطیلی صنوف غیرضروری تا 23 فروردین ادامه دارد و سایر صنوف نیز در این مدت باید مطابق با روال گذشته فعالیت نمایند.

وی با تأکید بر اینکه با واحدهای صنفی متخلف در این مدت در اولویت است، توضیح داد: از 23 فروردین کسب وکارها به دودسته کسب وکارهای کم خطر و کسب وکارهای پرخطر تقسیم می شوند.

معاون استاندار سمنان افزود: کسب وکارهای کم خطر از 23 فروردین با رعایت نکات بهداشتی کار خود را آغاز می نمایند و کسب وکارهای پرخطر که لیست آن به زودی اعلام خواهد شد همچنان تعطیل خواهند بود.

خجسته پور با اشاره به اینکه نظارت ها و بازرسی ها در این مدت تشدید می گردد، اظهار کرد: در حوزه آموزشی مدارس و دانشگاه ها در تمام مقاطع تحصیلی تا 30 فروردین تعطیل است و اگر تصمیم جدیدی گرفته گردد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بابیان اینکه مقطع دکتری از یک اردیبهشت ماه در تمام دانشگاه های استان سمنان فعالیت آموزشی خود را آغاز می نمایند، گفت: اماکن مقدس و متبرکه نیز تا 30 فروردین تعطیل هستند و این در حالی است که فعالیت ادارات تا 23 فروردین با یک سوم ظرفیت نیروی انسانی و ازآن پس با دوسوم ظرفیت انجام می گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه یک سوم کارکنان به صورت گردشی در خانه خواهند ماند، بیان نمود: اولویت با افرادی که دارای بیماری زمینه ای باسن بالاتر است.

خجسته پور درباره حمل ونقل عمومی باربری و مسافربری گفت: فعالیت این بخش نیز همانند گذشته با رعایت نکات بهداشتی ادامه دارد اما منع آمدوشد برای خودروهای شخصی غیربومی همچنان تا 30 فروردین ماه وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه امکان ورود خودروهای غیربومی به استان سمنان وجود ندارد، اعلام کرد: در چهار ایستگاه اصلی استان سمنان نیروهای هلال احمر مستقر هستند و افرادی که به وسیله ریلی وارد استان می شوند سلامت آن ها کنترل می گردد.

معاون استاندار سمنان در خاتمه با اشاره به اینکه درباره فعالیت تالارهای عروسی با توجه به تعویق تعداد زیادی از مجالس عروسی که موجب نگرانی بسیاری از زوج ها شده است در آینده نزدیک آنالیز می گردد، توضیح داد: کم خطر یا پرخطر بودن تالارهای عروسی در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعطیلی مشاغل پرخطر در سمنان، اولویت استراحت گردشی با کارمندان مسن تر و بیمار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مشاغل پرخطر در سمنان، اولویت استراحت گردشی با کارمندان مسن تر و بیمار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید