تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی ساوه به ریاست فرماندار شهرستان

به گزارش وبلاگ سایه، میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی ساوه به ریاست فرماندار شهرستان صورت پذیرفت.

تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی ساوه به ریاست فرماندار شهرستان

رضا ایاز با اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های شهرستان در حوزه های گردشگری، مواریث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان گفت: اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه به ریاست مهدی الیاسی فرماندار و با حضور اعضای آن در راستای حفظ و حراست از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان برگزار گردید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: باید با نگاهی دلسوزانه به سرمایه هایی که در شهرستان وجود دارد، نگریست و با همکاری این انجمن ها در راستای بهره مندی مطلوب از این سرمایه ها برای رونق فرهنگی مالی شهرستان کوشش کرد.

فرماندار ساوه در این نشست خواهان همکاری و همیاری مسئولان در ارتباط با اساسنامه انجمن ها در مورد همکاری های متقابل اعضا با میراث فرهنگی شد و گفت: مسئولان و اعضای انجمن شهرستان با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری و همیاری داشته باشند.

او اعلام کرد: از جمله اهداف تشکیل این انجمن ها، آگاهی بخشی و ترغیب جامعه به حفظ ارزش های میراث فرهنگی، جلب مشارکت های عمومی، همکاری با مراجع ذی صلاح برای برخورد با متخلفان، آنالیز و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی با هدف اجرای مطلوب برنامه ها، پیشنهاد راهکارهای عملی برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری های غیرمجاز و همکاری با کارشناسان متخصص است.

در خاتمه این جلسه، اعضای انجمن حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان ساوه حکم خود را از فرماندار این شهرستان دریافت کردند.

منبع: همگردی

به "تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی ساوه به ریاست فرماندار شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی ساوه به ریاست فرماندار شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید