آغاز عملیات سنگ فرش و محوطه سازی بافت روستای هدف گردشگری ابر

به گزارش وبلاگ سایه، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، آغاز عملیات سنگ فرش و محوطه سازی بافت روستای هدف گردشگری ابر صورت گرفت.

آغاز عملیات سنگ فرش و محوطه سازی بافت روستای هدف گردشگری ابر

مرتضی نظری گفت: به منظور توسعه زیرساختهای گردشگری، عملیات اجرایی سنگ فرش و محوطه سازی قسمتی از بافت روستای هدف گردشگری ابر شروع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: برای اولین بار از اعتبارات زیرساخت شهرستان قسمتی از بافت روستای ابر سنگ فرش و ساماندهی می گردد.

نظری گفت: گردشگری یکی از پویاترین بخش های مالی دنیا به شمار می آید و توسعه زیرساخت در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد.

وی یادآوری کرد: منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار گرفته است. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین دست آن نیز جنگل با گونه های متنوع دیده می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود بعلاوه از برگزاری کارگاه آموزشی میهمان نوازی در اقامتگاه های بومگردی اطلاع داد.

وی گفت: تعریف اقامتگاه بومگردی و انواع آن در دنیا، کارکرد بخشهای مختلف اقامتگاه بومگردی، ضوابط ایجاد و فعالیت و بهره برداری از اقامتگاه های بومگردی، انواع مهارتهای مورد احتیاج کارکنان اقامتگاه های بومگردی، توضیح وظایف کارکنان بخش های مختلف و ارتباط آنها، آموزش توان افزایی کارکنان، مدیریت عملکرد کارکنان از موضوعات این کارگاه آموزشی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: این کارگاه دوشنبه 30 مرداد 1402 ساعت 17 تا 21 در اقامتگاه بومگردی پروین واقع در روستای قلعه نو خرقان شهرستان شاهرود با تدریس اکبر رضویان، کارشناس ارشد گردشگری و احیاگر و مالک مجموعه بومگردی خانه نقلی کاشان برگزار می گردد.

نظری گفت: هدف از برگزاری این کارگاه مهارت آموزی و تخصصی شدن اقامتگاه های بومگردی، افزایش کیفیت خدمات دهی به گردشگران و جذب بیشتر گردشگران در اقامتگاه های بومگردی است.

او اضافه کرد: برای توانمندسازی جامعه گردشگری شهرستان شاهرود برنامه ریزی 10 کارگاه آموزشی ویژه اقامتگاه ها و راهنمایان گردشگری در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات سنگ فرش و محوطه سازی بافت روستای هدف گردشگری ابر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات سنگ فرش و محوطه سازی بافت روستای هدف گردشگری ابر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید