نجات گردشگری کرمان با جذب تورها

به گزارش وبلاگ سایه، امروزه از گردشگری به عنوان موتور محرکه ای برای توسعه اقتصاد نام می برند.

نجات گردشگری کرمان با جذب تورها

بعضی استان های کشور در زمینه گردشگری پیشتاز هستند و در فصل های مختلف گردشگران بسیاری را به خود جلب می نمایند که البته در این زمینه عزم جدی در بخش دولتی و خصوصی وجود داشته است. اما در کرمان از این ظرفیت آن گونه که باید استفاده نشده است. به گزارش وبلاگ سایه، یکی از فعالان گردشگری استان می گوید: تورهای گردشگری از سایر نقاط ایران برای آشنایی با جاذبه های متعدد گردشگری کرمان باید بیشتر به این استان سفر نمایند. اما فقط دعوت از تورهای گردشگری کافی نیست. باید امکانات و زیرساخت های لازم هم در اماکن گردشگری و تاریخی استان ایجاد گردد.

محمد فدایی می افزاید: مسئولان به یاری فعالان گردشگری استان باید مسائل گردشگری استان را ریشه یابی نمایند. ما حتی در زمینه تبلیغات نقاط گردشگری استان در فضاهای مجازی نیز پررنگ عمل نمی کنیم. اکنون در بعضی فضاهای مجازی با ساختن کلیپ هایی جذاب مردم را به استان خود می کشانند، اما در این زمینه در کرمان کاری درخور انجام نشده است. برای نمونه در امسال استان مجاور ما یعنی سیستان و بلوچستان رشد خوبی در گردشگری داشته است؛ زیرا از نقاط و جذابیت های گردشگری آن مانند همین موج فشان ها یا ساحل درک کلیپ هایی در فضاهای مجازی منتشر شده است که ناخودآگاه مردم سایر نقاط را کنجکاو می نماید برای دیدن این جذابیت ها بروند.

وی می گوید: کرمان آثار بسیاری دارد که ثبت ملی شده است. اما تعداد گردشگران آن به نسبت آثار ثبت شده و آثار تاریخی چندان درخور نیست. کما این که ما نتوانسته ایم گردشگری را در هر 4 فصل رونق دهیم. از سوی دیگر بعضی مسافران فقط از کرمان عبور می نمایند زیرا به جز ارگ بم سایر نقاط گردشگری ما را به خوبی نمی شناسند.

وی می افزاید: نبود پروازهای خارجی مختلف در کرمان هم یک مشکل اساسی در حوزه گردشگری استان است. از سوی دیگر فاصله کرمان از مرکز کشور زیاد است و قیمت بلیت های پرواز نیز برای مردم عادی که نمی توانند با خودرو خود سفر نمایند گران تمام می گردد. همچنین باید تعداد پروازهای داخلی به کرمان را افزایش داد. استفاده از منازل روستایی به عنوان اقامتگاه این روزها برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت دارد؛ باید روستاهای هدف گردشگری استان را شناسایی و این زیرساخت ها را در آن ایجاد کنیم تا گردشگر پس از ورود به استان، برای چند روز برنامه داشته باشد و در استان بیشتر بماند.

  • نبود زیرساخت

یکی از گردشگرانی که به کرمان آمده است، می گوید: باید تعداد اقامتگاه های بوم گردی این استان افزایش یابد تا گردشگر به محض ورود به استان حق انتخاب بیشتری برای اقامت داشته باشد. مریم بخشی می افزاید: تا رسیدن به کرمان در مسیرمان مجتمع های رفاهی وجود نداشت که این یک ضعف است؛ در هر جاده ای باید سرویس بهداشتی ساخته گردد، اما در جاده های منتهی به کرمان سرویس های بهداشتی چندانی وجود ندارد.

  • پکیج تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان می گوید: کرمان نقطه عطف گردشگری ایران محسوب می گردد و تمامی ظرفیت ها و بخش های گردشگری کشور از جمله جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی، اکوتوریسم گردشگری و گردشگری سلامت در کرمان مشاهده می گردد و این استان از ظرفیت های ناشناخته بسیاری برخوردار است.

فریدون فعالی با بیان این که ظرفیت های استان باید ضمن رونق بیشتر، معرفی گردد، می گوید: طرح جامع گردشگری، پروژه های هدف، پکیج تبلیغاتی برای شناسایی معرفی ظرفیت های گردشگری استان در مرحله اجرا قرار گرفته است و عزم جدی در این زمینه شکل گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان می افزاید: همت بخش خصوصی و مسئولان دستگاه های متولی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان در هیچ جای کشور مشاهده نمی گردد و کمیسیون گردشگری اتاق کرمان و بخش خصوصی بیش از مدیران دولتی برای این بخش کوشش می نمایند.

وی می گوید: امیدواریم درصد تورهای ورودی استان نسبت به خروجی، برای تکمیل چرخه و رونق گردشگری کرمان، توسعه یابد. فعالی ادامه می دهد: اقدامات گردشگری استان کرمان باید با حضور رسانه ها به شکلی شایسته منعکس گردد و ارتباطات این استان با تورهای گردشگری کشور به سرعت تقویت گردد.

  • معرفی نشدن جاذبه های گردشگری کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی می گوید: فعالیت ایران در گردشگری نسبت به کشورهای همجوار ضعیف است و جاذبه های گردشگری استان کرمان به عنوان بخشی از کشور به خوبی معرفی نشده است. محمدمهدی زاهدی با تاکید بر این که نقش فعالان و مدیران آژانس ها و تورهای گردشگری برای توسعه و ارتقای حوزه گردشگری استان کرمان بی بدیل است، می افزاید: باید جاذبه های گردشگری استان را شناسایی و معرفی کرد. تورهای گردشگری باید برای شناساندن این جاذبه ها به مسئولان کرمان یاری نمایند.

  • طرح جامع گردشگری کرمان تهیه می گردد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان می گوید: بیشتر بودن خروجی گردشگری استان از ورودی آن و کمتر بودن گردشگران خارجی کرمان نسبت به استان های مجاور موجب شده اتاق کرمان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل میراث فرهنگی استان درصدد تهیه طرح جامع گردشکری استان برآیند که این طرح به زودی تهیه می گردد.

سیدمهدی طبیب زاده می افزاید: طرح جامع گردشگری به چالش های حوزه گردشگری این استان پاسخ می دهد. وی می گوید: اعتبار مورد احتیاج طرح جامع گردشگری در نظر گرفته شده و بنابراین اتاق کرمان باید توضیح خدمات را با همکاری میراث فرهنگی تهیه کند؛ پیشنهادهای مدیران تورهای گردشگری برای رونق بخشیدن به این حوزه می تواند برای ایجاد طرح جامع و ارتقای گردشگری استان یاری کند. وی گفت: استاندار و مدیران دولتی و بخش خصوصی درصدد توسعه و جهش گردشگری استان کرمان هستند و فعالیت ها برای ارتقای این حوزه به صورت بنیادین شروع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نجات گردشگری کرمان با جذب تورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات گردشگری کرمان با جذب تورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید