هتل بوتیک کوهاب نطنز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سایه، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، هتل بوتیک کوهاب نطنز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

هتل بوتیک کوهاب نطنز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: کاروانسرای تاریخی کوهاب نطنز از سال 1395 از سوی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با کاربری پذیرایی و اقامتی به بخش خصوصی واگذار و هم اکنون با اعتبار افزون بر 11 میلیارد تومان بازسازی و تجهز شده است.

علیرضا ایزدی با یادآوری اقدام ها و کوشش های اجرا شده برای ثبت کاروانسراهای ایران در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد اضافه کرد: کاروانسرای کوهاب نطنز نیز از جمله کاروانسراهای دارای قابلیت ثبت جهانی و در پرونده مربوطه واقع شده است.

وی ادامه داد: قرار است در مرحله بعدی کافه گالری هتل کاروانسرای کوهاب نطنز نیز برای فراوری و عرضه صنایع دستی به بهره برداری برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز نیز گفت: هتل کاروانسرای کوهاب دارای 23 اتاق، 70 تختخواب و ظرفیت پذیرایی از 150 نفر است.

حسن یزدانمهر یادآور شد: قلعه کوهاب یا همان کاروانسرای میرابوالمعالی در باغشهر تاریخی نطنز، مجاور بلوار شهید بهشتی و مقابل کوه گنبد باز واقع شده که در گذشته بر سر راه کاروان ها قرار داشته و در سال 1355 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این بنای بزرگ به مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع دارای 23 اتاق و بعلاوه دالان های طولانی است که در چهار سمت حیاط واقع شده است.

در آیین افتتاح بوتیک هتل کاروانسرای کوهاب نطنز از سرمایه گذاران، معماران و پیمانکاران بازسازی این کاروانسرا نیز تجلیل بعمل آمد.

در این آیین علاوه بر معاون امور مجلس رئیس جمهور و مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، رحمت الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز و بخش قمصر کاشان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل و رئیس هییت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، امام آدینه و فرماندار نطنز و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

منبع: همگردی

به "هتل بوتیک کوهاب نطنز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل بوتیک کوهاب نطنز با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید