بهترین نوع موسیقی برای گوش دادن هنگام کار چیست؟

به گزارش وبلاگ سایه، تحقیقات اجرا شده حاکی از آن است که نوع موسیقی برای بهره وری تاثیر گذار است و برخی از ژانرها بهتر از سایر سبک ها هستند. از آنجا که بسیاری از ما در میان بیماری همه گیر COVID-19 به کار خود در خانه ادامه می دهیم، تغییرات بزرگی را در نحوه تجارت خود مشاهده کرده ایم.

بهترین نوع موسیقی برای گوش دادن هنگام کار چیست؟

بسکمک از مردم موسیقی را در روزهای کاری خود اجرا می کنند تا صدای خالی محل کار را پر کنند و یکنواختی را از بین ببرند. بعضی دیگر برای کمک به از بین بردن هرج و مرج زندگی در خانه خود هنگام کار به موسیقی روی آورده اند.

موسیقی می تواند به تحریک حواس و جاری شدن خلاقیت کمک کند. یک مطالعه در سال 2005 گوش دادن به موسیقی را با نتایج سریعتر و کیفیت بالاتر مرتبط دانست اما تحقیقات همچنین نشان داده است که بعضی از انواع آن برای زمینه های مختلف کاری بهتر از انواع دیگر است.

هولند هایس، کارشناس و نویسنده می گوید: از آنجا که ما در حال درجا زدن بوده ایم، همه ما به دنبال ترفندهای بهره وری هستیم تا در ادامه کار از خانه به ما کمک کنند. اگر می خواهید بهره وری خود را بالا ببرید، باید نوع موسیقی که انتخاب می کنید استراتژیک باشد.

به همین منظور سایر کارشناسان بهره وری در مورد بهترین نوع موسیقی برای گوش دادن به هنگام کار تحقیق کرده اند. در ادامه در مورد بینش آنها بیشتر بخوانید.

از موسیقی دارای کلام خودداری کنید

هایس گفت: تحقیقات به ما می گوید که آهنگ ها و موسیقی های پاپ دارای شعر می توانند باعث حواس پرتی شوند زیرا ما روی کلمات و پیام آهنگ ها تمرکز می کنیم.

در واقع، مطالعات متعدد نشان داده است که موسیقی پاپ دارای کلمات می تواند مانع درک مطلب و مهارت پردازش اطلاعات گردد.

هایس اضافه کرد: و بیایید صادق باشیم، وقتی آهنگ های مورد علاقه خود را می شنوید، نمی خواهید کار کنید، ترجیح می دهید آواز را زمزمه کنید و با آن بخوانید و احتمالاً از روی صندلی بلند شوید و بپایکوبیید. واضح است که بهترین انتخاب برای بهره وری نیست، مگر اینکه بخواهید یک پایکوبی جذاب را طراحی کنید.

مگر اینکه شما یک کار بدون نیاز به فکر کردن انجام دهید

هایس گفت: موسیقی می تواند به گردش کار کمک کند، مشروط بر اینکه نوع موسیقی مناسب برای کمک به وظیفه پیش رو باشد.

ابزار مهم برای کار شناختی مانند نوشتن گزارش بهترین کار است اما اگر کار تکراری تری مانند ورود داده های را انجام می دهید، موسیقی خوب با متن هم می تواند به شما کمک کند تا هوشیار و با انگیزه باشید.

همچنین می توانید هنگام جابجایی از نوعی کار به وظیفه دیگر، به گزینه های غیر سازمانی نگاه کنید.

گریس مارشال، مربی و نویسنده بهره وری گفت: موسیقی انتقالی نیز کار می کند. به عنوان مثال، آهنگ های خوب برای آماده شدن برای یک سخنرانی بزرگ یا مصاحبه، احساس خوبی دارند.

اثر موتزارت را در نظر بگیرید

هایس گفت: موسیقی کلاسیک می تواند به مردم کمک کند تا وظایف خود را با کارآیی بیشتری انجام دهند و تمرکز خود را بهبود بخشند. این تئوری اثر موتزارت نامیده می گردد، به این معنی که موسیقی کلاسیک کاتالیزوری برای افزایش فعالیت مغز است.

اصطلاح اثر موتزارت به سال 1991 برمی گردد و بیشترین ارتباط آن با مطالعه ای در سال 1993 است که در آن دانشمندان آموختند که گوش دادن به سونات موتزارت، مهارت استدلال را بهبود می بخشد.

هایس گفت: بنابراین سرحال شدن با باخ، بتهوون یا برامس می تواند شما را از خستگی بعد از ظهر نجات دهد و در جهت اتمام پروژه خود قرار بگیرید.

تحقیقات نشان داده است که مهم است که موسیقی لذت بخشی را انتخاب کنید - اما نه خیلی آشنا که بتواند حواس پرتی شما را از وظیفه اجرا شده ایجاد کند.

موسیقی متن فیلم مورد علاقه خود را امتحان کنید

موسیقی فیلم یک دسته سرگرم کننده از موسیقی و ساز است که می تواند روز کاری شما را حماسی تر کند (تصور کنید که موسیقی متن سه گانه ارباب حلقه ها را گوش کنید.)

مارشال گفت: من همیشه هنگام نوشتن کتاب به موسیقی متن خاصی پایبندم. مغز من به آن عادت کرده، بنابراین وقتی آن موسیقی را روشن می کنم، به من کمک می کند تا مغزم سریعتر به حالت نوشتن کتاب برسم.

مارک استروچوزکی، کارشناس بهره وری می گوید: یکی از لیست های پخش کار او، گلچینی از موسیقی متن فیلم ها است.

استروچوزکی گفت: دلیل این که من این نوع موسیقی را دوست دارم این است که آنها بدون کلام هستند. و با آنها آشنایی ندارم، بنابراین ذهن من با ملودی گره نمی خورد. موسیقیهایی مانند این به من کمک می کند تا تمرکز کنم.

تحقیقات نشان داده است که مهم است که موسیقی لذت بخشی را انتخاب کنید اما نه چندان آشنا که می تواند باعث پرت شدن حواس شما از کار مورد نظرتان گردد.

ژانرها و سازهای دیگر را کاوش کنید

مارشال تأکید کرد که وقتی صحبت از موسیقی برای افزایش بهره وری می گردد، هیچ جواب واحدی وجود ندارد.

وی گفت: من شخصاً دریافتم که موسیقی بدون متن برای من بهترین نتیجه را دارد زیرا بسکمک از کارهای من شامل کلمات است. همچنین برای تنظیم روحیه من عالی است. بنابراین اگر من به عنوان مثال حسابداری (هزینه ها، صورتحساب و غیره) را انجام می دهم که به نظر من کسل کننده و کمی تکراری است، بعضی از ژانرهای موسیقی به سبک کافه ای مانند جاز به من کمک می کند تا شاد شوم و ناامید را کنار بگذارم.

وی اضافه کرد که افراد دیگر ممکن است با موسیقی درام و باس یا حتی لیست تصادفی که او هم هنگام نوشتن کتاب آینده خود به آنها گوش می داد، پیشرفت کنند. گزینه های بی شماری از ساز وجود دارد، از جاز و کلاسیک گرفته تا هیپ هاپ و حتی صداهای محیطی مانند صدای باران.

هایس پیشنهاد داد: اگر موسیقی کلاسیک مورد علاقه شما نیست، سعی کنید به صدای اقیانوس یا یک آبشار گوش دهید، زیرا این صداها به کاهش استرس و بهبود تمرکز کمک می کنند. این همچنین به مهارت تصمیم گیری و حل مسئله کمک می کند. بنابراین دفعه بعدی که از انجام پروژه ها عقب هستید و نگران رسیدن به مهلت باقیمانده هستید، کمی موسیقی بگذارید و اجازه دهید خلاقیت و بهره وری شما به اوج خود برسد.

منبع:

huffingtonpost

منبع: هفت گنج

به "بهترین نوع موسیقی برای گوش دادن هنگام کار چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نوع موسیقی برای گوش دادن هنگام کار چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید