بهترین رستوران های دنیا را در کپنهاگ تجربه کنید

به گزارش وبلاگ سایه، کپنهاگ به عنوان مرکز دانمارک با رستوران های فوق العاده ای نظیر رستوران نوما، گرانیوم، کین کین، کوکریه و... از گردشگران پذیرایی می کند و یک تجربه غذایی عالی را به آنها هدیه می دهد.

بهترین رستوران های دنیا را در کپنهاگ تجربه کنید

کپنهاگ نه تنها بهترین رستوران های دنیا را در خود جای داده است، بلکه میزبان هیجان انگیزترین چشم انداز ها غذایی است. شور و هیجان فضای رستوران های شهر با مواد غذایی ارگانیک تلفیق شده است و در کنار آشپزی خلاقانه و محیطی زیبا، دیگر چیزی کم ندارد. در این شهر سعی شده علاوه بر حفظ سنت ها، مرزهای آشپزی گسترده تر شود. در اینجا قصد داریم بهترین های رستوران های کپنهاگ، مرکز دانمارک، را به شما معرفی کنیم که رستوران های لاکچری تا مقرون به صرفه را شامل می شود.

1. نوما

رستوران نوما (Noma) با هدف تحول اساسی در آشپزی نوردیک تاسیس شد. در این رستوران می توان شور و هیجان دانمارک برای طعم و مزه را حس کرد و با اینکه فقط شش سال از زمان افتتاح آن می گذرد، اما لقب بهترین رستوران دنیا از آن خود کرده است.

اگر می خواهید یک تجربه غذایی عالی را برای خود رقم بزنید که در اروپا همتا ندارد، به این رستوران سر بزنید که به خلاقیت، مواد اولیه و دیزاین غذا اهمیت ویژه ای می دهد. غذاهایی مانند تخم بلدرچین دودی که روی کاه سوخته سرو می شود، گل های وحشی دانمارکی که با میوه ها تزیین شده و تجسم حیات وحش طبیعی با تزیینات سبزیجات و برگ ها را می توانید در این رستوران مشاهده کنید. به نوعی همه چیز برگرفته از زیبایی طبیعی دانمارک است.

2. گرانیوم

گرانیوم (Geranium)، یک رستوران میشلن دو ستاره است که مقصدی ایده آل برای صرف یک شام منحصربه فرد محسوب می شود. این رستوران تمام توان و انرژی خود را روی غذاهای اسکاندیناوی معطوف کرده است. از آنجا که در طبقه هشتم واقع شده است، مشتریان می توانند چشم انداز ها خیره کننده پارک و افق کپنهاگ را به نظاره بنشینند. سرآشپز حرفه ای آن، هر بشقابی را با خلاقیت و هنر خود تزیین کرده و به مشتری ارائه می کند. کارکنان فوق العاده ای نیز دارد که پیشینه هر غذا را به شما توضیح خواهند داد.

3. استیکس ان سوشی

در رستوران استیکس ان سوشی (Sticksnsushi) می توانید طعم غذاهای لذیذ ژاپنی را امتحان کنید که با محیط عالی آن مقصدی معرکه برای دوستداران غذاهای ژاپنی است. از این نوع رستوران، چند مورد در کپنهاگ وجود دارد، اما یکی از بهترین های آن را می توانید در هتل تیوولی (Tivoli) بیابید. رستوران استیکس ان سوشی در طبقه دوازدهم واقع شده است که با پنجره های پانورامیک خود، چشم اندازی عالی به شهر را در اختیار مشتریان می گذارد. در روف تاپ بار آن نیز می توانید تصاویر بیشتری از شهر را ببینید. غذاها در پرس های کوچک و با طعم های الهام بخش سرو می شود.

4. کین کین

رستوران کین کین (Kiin Kiin) به ستاره میشلن خود می بالد و از مرزهای آشپزی تایلندی فراتر رفته است. غذاهایی که در اینجا سرو می شود، در واقع مدل های به روز شده غذاهای سنتی تایلندی است که دستورهای آشپزی کلاسیک را با تکنیک های مدرن تلفیق کرده است. بشقاب های کوچک در کنار هم چیدمان شده و نشان دهنده یک سفر غذایی به کل تایلند هستند.

ماهی سوخاری با تمبر هندی یا گوشت اردک با سس مخصوص این رستوران طرفداران زیادی دارد. تغییر منو و تبدیل غذاهای پرطرفدار به غذاهای تازه از ویژگی های این رستوران به شمار میرود. رستوران کین کین از سه بخش تشکیل شده که با آثار طراحان تایلندی پر شده است.

5. کوکریه

کوکریه (Kokkeriet)، رستوران مجذوب کننده و دیدنی است که از نظر چیدمان و غذا، صاحب شکوه و کلاس است. این رستوران در ساختمانی با معماری تاریخی شگفت انگیزی واقع شده است و فضای داخلی آن نشان دهنده هنر و خلاقیت طراح آن است. بازسازی و مدرن سازی غذاهای سنتی دانمارکی از اهداف اصلی این رستوران بوده تا علاوه بر ارائه غذاهای باکیفیت، برای مشتریان خاطره سازی کند. این موضوع را می توان در بشقاب های غذا نظیر میوه و آجیل با مارماهی دودی، ترب کوهی و نوشیدنی مشاهده کرد.

6. کودبوئینس فیسکبار

رستوران کودبوئینس فیسکِبار (Kødbyens Fiskebar) در منطقه قدیمی میت هال کپنهاگ واقع شده و مختص غذاهای دریایی است. منوی رستوران با توجه صید ماهی همان روز، هر روز تغییر می کند و مهمانان می توانند از میان گزینه های متعدد دست به انتخاب بزنند، شاه خرچنگ نروژی، صدف آبی، آبمیوه سیب، فنل و غیره از این جمله اند. تجربه های غذایی متفاوتی را می توانید در این رستوران داشته باشید، از میل کردن نوشیدنی در بار گرفته تا صرف غذا در رستوران، غذا =خوری سالن اصلی یا در فضای باز و زیر نور آفتاب، تجربه متفاوتی را برای شما رقم می زنند. فضای داخلی مجذوب کننده و آکواریوم مرکزی آن از ویژگی های شاخص این رستوران به شمار می رود.

7. نوز تو تیل

رستوران نوز تو تِیل (Nose2tail) محلی منحصربه فرد برای گردشگرانی است که به محیط اطراف خود اهمیت می دهند. فلسفه ای که در پشت تاسیس این رستوران واقع شده است، تهیه مواد اولیه و گوشت از مزارع محلی است و کمترین دور ریز را دارد. محیط گرم و دوست داشتنی آن با شمع روشن شده تا مهمانان از مدل های ارگانیک غذاهای کلاسیک لذت ببرند، نظیر برگر ارگانیک که از انواع گوشت تهیه شده و با خیارشور، پیاز شیرین، پنیر ارگانیک سرو می شود. بهترین نوشیدنی های دانمارکی را نیز می توانید در این محل میل کنید.

8. استاندارد

رستوران استاندارد (The Standard) در ساختمانی واقع شده است که به سبک آردکو طراحی شده است. سرآشپز معروفی در اینجا فعالیت می کند که نوازنده نیز است. این ساختمان بی نظیر، 4 تجربه غذایی متفاوت را به شما هدیه می دهد، غذاهای مدرن دانمارکی در اِلمِناک (Almanak)، آشپزی نوردیک در استودیو (Studio)، غذاهای معاصر پان-هندی در وِراندا (Verandah) و اجراهای بین المللی جاز در جاز کلاب. در هر یک از این ها شاهد بهترین کیفیت غذایی خواهید بود.

9. هوست

رستوران هوست (Höst) پیروز شده جایزه طراحی بار و رستوران را برای بهترین رستوران و بهترین رستوران اروپا از آن خود کند. فضای داخلی معرکه ای دارد که از چوب های بازیافتی ساخته شده است. طرح طبیعی و قدیمی این رستوران به منوی آن نیز نفوذ کرده است و غذاهای معاصر نوردیک را به شکلی خلاقانه تقدیم مشتریان می کند. گوشت گاو با ترشی و قارچ سرخ شده، خرچنگ نروژی با خامه سرو کوهی، آجیل بود داده و کره قهوه ای را می توانید در منوی آن پیدا کنید.

10. پلئو

رستوران پِلِئو (Palæo)، غذا خوری عصر حجر را ایده اصلی آشپزی خود قرار داده است. در واقع این آشپزی مدرن، از مواد اولیه و متریالی استفاده می کند که در دسترس مردمان عصر حجر بوده است. در این روش از غلات استفاده نمی شود و سبزیجات و توت های ارگانیک، گوشت و ماهی محلی به کار می رود. در دو شعبه این رستوران می توانید غذا را بخرید و با خود ببرید، یا در رستوران آن را میل کنید. از غذاهای اصلی آن می توان به اسپاگتی سبزیجات یا سس گوشت تند و پستوی جعفری خانگی، گوشت گاو ارگانیک با خامه فلفل قرمز، چیلی و ترشی قارچ با نان عصر حجری آجیل اشاره کرد.

منبع: کجارو

به "بهترین رستوران های دنیا را در کپنهاگ تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های دنیا را در کپنهاگ تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید