بازی Palworld چیست و چرا تا این حد پیروز عمل نموده است؟

به گزارش وبلاگ سایه، اگر در این چند روزه اخبار گیمینگ را دنبال نموده باشید، با بازی پل ورلد (Palworld) آشنایی دارید. عنوانی که توانست به طرز عجیبی در ابتدای عرضه خود پیروز عمل کند و به یکی از پرفروش ترین عناوین این مدت تبدیل گردد. حال برای افراد زیادی این سؤال پیش آمده که پل ورلد چیست و چرا تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است؟ پاسخ این سؤال را در ادامه شرح خواهیم داد.

بازی Palworld چیست و چرا تا این حد پیروز عمل نموده است؟

بازی پل ورلد به وسیله شرکت Pocket Pair ساخته شده است. این بازی در سبک بقا و جهان باز بوده و به نوعی می توان گفت که ترکیبی بین بازی هایی مثل والهایم (Valhaim) و پوکمون (Pokemon) است. حال چرا پوکمون؟ به علت اینکه در این بازی موجودات بسیار جالبی به نام پل (Pal) وجود داشته که باعث شده جهانی آن با عناوین دیگر سبک بقا متفاوت باشد.

بازی پل ورلد دارای شاخصه های زیادی است که آن را مجذوب نماینده نموده ولی یکی از مهم ترین این شاخصه ها شبیه بودن آن به بازی پوکمون شرکت نینتندو است. در حال حاضر افراد زیادی به کنسول های نینتندو دسترسی ندارند و در نتیجه داشتن یک تجربه مشابه عناوین این شرکت می تواند برای این افراد جالب باشد. حال در این متن قصد داریم تا بازی پل ورلد را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که این متن یک نقد و آنالیز نیست در نتیجه بسیاری از عناصر بازی در آن مطرح نمی گردد.

بازی پل ورلد چیست؟

پل ورلد یک بازی در سبک جهان باز و بقا (Survival) است. این بازی مثل عناوین دیگر این سبک شما را در یک جهان بدون هیچ ابزاری قرار می دهد. سپس یک مأموریت کلی در اختیار شما قرار گرفته و باید کوشش کنید با انجام کارهای مختلف کرکتر خود را ارتقاء داده و به سمت هدف و مأموریت حرکت کنید.

در ابتدای کار هم بازی به شدت شبیه به ولهایم است. با این حال اگر شما بیشتر در آن پیش بروید متوجه خواهید شد که پل ورلد یک عنوان ترکیبی است. به این شکل که این بازی ایده های مختلف را از عناوین سبک بقا و جهان باز متفاوت جمع نموده و در خود جای داده است. در نتیجه ما با عناصر مختلفی که تا حدی هم آشنا هستند در این بازی روبرو خواهیم بود.

نکته اصلی در خصوص پل ورلد وجود موجوداتی به نام پل (Pal) است. این موجودات در روند بازی تأثیر بسیار زیادی داشته و می توان گفت که عنصر اصلی گیم پلی پل ورلد هستند. هر پل دارای قابلیت خاصی است که باعث می گردد برای کار ویژه ای مناسب باشد. در نتیجه شما باید نه تنها این موجودات را پیدا کنید، بلکه پس از بدست آوردن آن ها باید از آن ها در کارهای مختلف بهره ببرید تا روند بازی برای شما آسان تر بگردد.

چرا بازی پل ورلد توانست پیروزیت زیادی کسب کند؟

قبل از اینکه به علت پیروزیت این بازی برسیم بگذارید کمی آمار آن را آنالیز کنیم. بازی پل ورلد هنوز به صورت رسمی عرضه نشده و در حالت دسترسی اولیه است. در نتیجه کاربران هنوز با تجربه کامل این بازی هم روبرو نیستند. با این حال این بازی در حالت دسترسی اولیه توانسته در کمتر از 1 هفته نزدیک به 6 میلیون نسخه فروش داشته باشد. آماری که برای بعضی عناوین 6 ماه یا حتی 1 سال طول می کشد تا به آن برسند.

پس استقبال از این بازی به شدت گسترده و قوی بوده اما علت آن چیست؟ اگر بخواهیم به صورت ریز آنالیز کنیم چندین عامل باعث پیروزیت گسترده این بازی شدند. مهم ترین آن شکل و شمایل بازی و شباهت آن به پوکمون است که باعث شده افراد زیادی به سمت آن جذب بشوند.

شباهت به پوکمون کلید پیروزیت

به طور کلی از مجموعه پوکمون (Pokemon) استقبال بسیار خوبی در جهانی گیمینگ و در کل در جهانی غرب می گردد. به همین علت است که ما شاهد موارد زیادی از پوکمون مثل سریال، بازی و حتی اکشن فیگور هستیم. نکته اصلی اینجاست که شرکت سازنده بازی پل ورلد از این موضوع استفاده نموده و یک جهان مشابه آن ساخته است.

حال اگر برای شما سؤال این است که با وجود عناوین پوکمون چرا باید کسی سمت پل ورلد برود، پاسخ آن در دو بخش است. بخش اول اینکه بازی های پوکمون در این چند سال اخیر تنها برای کنسول های نینتندو عرضه شده اند. در نتیجه افراد بسیار زیادی به آن ها دسترسی نداشته و نمی توانند آن ها را تجربه نمایند.

بخش دوم سؤال در خصوص حالت ترکیبی است که این بازی دارد. پل ورلد یک بازی در سبک بقا و جهان باز بوده که دارای عناصر پوکمون است. در نتیجه کاربران از هر دو مورد استقبال شدیدی نموده و پل ورلد توانسته پیروزیت عجیبی کسب کند. مخصوصاً اینکه طراحی موجودات این بازی نیز بسیار مجذوب نماینده و جالب بوده که باعث شده بازی پل ورلد تجربه خاصی را در اختیار کاربران قرار بدهد.

پل ها فقط جنبه تزئینی ندارند

شرکت سازنده بازی پل ورلد تمرکز اصلی گیم پلی بازی را روی این موجودات گذاشته است تا بازی حالت تکراری نداشته باشد. در نتیجه پل ها دارای توانایی های مختلفی هستند که باعث می شوند بسیار کارآمد باشند. به این شکل که در بازی های پوکمون، پوکمون ها تنها در مبارزات کاربرد داشتند ولی در پل ورلد اینگونه نیست. شما می توانید در مبارزات، ساخت و ساز یا هر کار دیگری از این موجودات دوست داشتنی بهره ببرید. همین موضوع باعث شده تا پل ها نقش بسیار کلیدی در جهانی بازی داشته باشند.

در اصل بدون پل ها، پل ورلد دقیقاً مشابه با ولهایم است. حتی انیمیشن های این دو بازی نیز به شدت شبیه به هم بوده و به همین علت شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا با اضافه کردن پل ها مانع از ارائه یک تجربه کاملاً تکراری بگردد. البته همین استراتژی باعث پیروزیت بسیار زیاد این بازی هم شده است.

طراحی بازی نکته ای کلیدی در پیروزیت

بازی پل ورلد طراحی بسیار جالبی دارد. به این شکل که به مقدار عناوین پوکمون حالت کارتونی نداشته ولی اصلاً کوششی هم برای واقعی بودن نمی کند. در نتیجه شما با یک ترکیبی روبرو هستید که مجذوب نمایندهیت بسیار زیادی داشته و البته شباهت زیادی به بازی های انحصاری نینتندو دارد.

در کل شرکت نینتندو یک شرکت نوآور در جهانی گیمینگ است و همیشه با عرضه بازی های مختلف در کوشش است تا سبک خاصی از گیم پلی را به کاربران ارائه دهد. همین موضوع هم باعث شده که این شرکت هواداران بسیار زیادی داشته و بازی های آن نیز مورد استقبال گیمرها قرار بگیرد. حال بحث اصلی اینجاست که افرادی که به بازی های نینتندو دسترس ندارند، از عناوین مشابه آن استقبال می نمایند. همین موضوع هم یکی از عوامل اصلی پیروزیت بازی پل ورلد است.

در نتیجه می توان گفت که تا حدی پل ورلد پیروزیت خود را مدیون عناوین شرکت نینتندو و استقبالی که از آن ها می گردد است. با این حال نکته لازم به ذکر این است که شرکت سازنده توانسته تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد تا از آن ناامید نشده و همچنان به تجربه این بازی ادامه دهند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم این متن یک آنالیز کامل نبود. در نتیجه کوشش کردیم تا در آن دلایلی که بازی پل ورلد را پیروز نموده است را بیان کنیم. نکته اصلی اینجاست که این بازی با وجود زمان کم عرضه توانسته توجه همه افراد را به خود جلب کند و حتی هنوز به طور کامل هم در دسترس قرار نگرفته است.

این پیروزیت در حالت دسترسی اولیه باعث می گردد تا این بازی در زمانی که به طور رسمی و کامل عرضه گردد نقص کمی داشته باشد و امتیاز بالایی کسب کند. بسیاری از بازی ها روند عرضه خود را به این شکل می نمایند تا بازی در برترین و کامل ترین حالت خود عرضه گردد ولی هیچ کدام تا این حد مورد استقبال گیمرها قرار نمی گیرند.

نکته اصلی اینجاست که بازی پل ورلد در حال حاضر عملکرد بسیار خوب و مجذوب نمایندهی داشته ولی شرکت سازنده باید به فکر آینده هم باشد. عرضه محتوای بیشتر برای یک بازی مانند پل ورلد به شدت کلیدی بوده و شرکت سازنده از الان باید یک برنامه کامل برای این موضوع داشته باشد. افزودن پل های تازه، قابلیت شخصی سازی بیشتر و موارد دیگر همگی می توانند در روند آینده بازی پل ورلد اصل گذاشته و در آن تغییر ایجاد بنمایند.

در نتیجه، بازی پل ورلد یک بازی در سبک بقا و به شدت شبیه به ولهایم بوده که دارای عناصر پوکمون است. از لحاظ گرافیکی این بازی شبیه به عناوین شرکت نینتندو بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به این کنسول ها دسترسی ندارند به سمت آن جذب بشوند. در کل پل ورلد در اصل بیشتر یک ایده ترکیبی را ارائه داده تا یک ایده نو و تازه ولی توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این تجربه دقیقاً چیزی بود که بسیاری از گیمرها منتظر آن بودند و توانستند به آن دست پیدا نمایند. همینطور اینکه استراتژی شرکت سازنده که بازی را از ابتدا و حالت دسترسی اولیه روی گیم پس قرار داده باعث شده تا استقبال از آن بیشتر هم گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Palworld چیست و چرا تا این حد پیروز عمل نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Palworld چیست و چرا تا این حد پیروز عمل نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید