بازگشت هتل آپادانا تخت جمشید به چرخه گردشگری استان فارس

به گزارش وبلاگ سایه، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، بازگشت هتل آپادانا تخت جمشید به چرخه گردشگری استان فارس صورت می پذیرد.

بازگشت هتل آپادانا تخت جمشید به چرخه گردشگری استان فارس

محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: هتل آپادانا مرودشت بدلیل تعطیلی دوساله و اینکه نقش بسزایی در پیشرفت گردشگری در مجموعه میراث جهانی تخت جمشید قرار گرفته است، زیر ذره بین پایش و پیگیری معاونت گردشگری استانداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه پس از اطلاع از شرایط موجود با حضور کارشناسان رسمی و مقامات عالی رتبه شهرستان از مجموعه آپادانا بازدید میدانی بعمل آمد، افزود: هتل آپادانا به دلیل تعارض های مالی ناشی از شیوع کرونا و عدم ایفای تعهد قرارداد فی مابین صندوق سرمایه گذاری احیا و بازسازی اماکن تاریخی و جامعه هتلداران، پس از احصای مسائل با انجام اقدامات کارشناسی و بررسی های حقوقی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از دو سال رکود به چرخه اقتصاد گردشگری باز می شود و از طریق مزایده به پیمانکار تازه واگذار می شود.

در جلسه طبق توافقی که صورت گرفت، مقرر شد جامعه هتلداران عرصه و اعیان و نیز اقلام سرمایه ای و تجهیزات خود به استثنای اقلام و تجهیزات صندوق احیا و بهره برداری و مواردی که هزینه آن فی مابین صندوق و سرمایه گذار تهاتر شده، در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.

همچنین مقرر شد، صندوق احیا و بهره برداری تمامی هزینه های مصرفی قبل از تحویل بنا به جامعه هتلداران، بدهی تأمین اجتماعی و سایر عوارض و حقوق دولتی با ارائه اسناد مثبته مورد قبول صندوق احیا که از طریق سرمایه گذار پرداخت شده با بدهی تا زمان تحویل تهاتر شود.

منبع: همگردی

به "بازگشت هتل آپادانا تخت جمشید به چرخه گردشگری استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت هتل آپادانا تخت جمشید به چرخه گردشگری استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید