افزایش قطارهای شیراز مشهد را در سال نو پیگیری می کنیم

به گزارش وبلاگ سایه، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، افزایش قطارهای شیراز مشهد را در سال نو پیگیری می کنیم.

افزایش قطارهای شیراز مشهد را در سال نو پیگیری می کنیم

محمد هادی ایمانیه اظهار کرد: از جمله این محورهای بزرگراهی میتوان به بزرگراه شیراز - فسا - داراب - بندرعباس، شیراز - جهرم - لار - بندرعباس، شیراز - کوار - فیروزآباد - جم - عسلویه و بزرگراه هایی که از شرق استان به سمت استان کرمان امتداد می یابد، اشاره نمود.

استاندار فارس اضافه کرد: بعلاوه کوشش خواهیم کرد که طی چند ماه آینده قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان نیز مورد بهره برداری قرار گیرد و عملیات اجرایی آزادراه شیراز - بوشهر نیز شروع گردد.

او ادامه داد: در بخش حمل و نقل ریلی نیز سال جاری می کوشیم که تعداد سفرهای قطار شیراز به سمت اصفهان - تهران و مشهد را که هم اینک به شکل یک روز درمیان انجام می گردد را افزایش دهیم.

ایمانیه اضافه کرد: بعلاوه طی ماههای آینده شاهد بهره برداری از قطار اقلید - یزد نیز خواهیم بود.

او اظهار کرد: بعلاوه امیدواریم سال جاری بتوانیم عملیات اجرایی قطار شیراز - اهواز را نیز با توجه به موافقت معاون اول رئیس جمهور شروع کنیم.

استاندار فارس گفت: در بحث تقویت سفرهای هوایی نیز در پی راه اندازی یک ایرلاین و خط هوایی با مرکزیت شیراز هستیم که امیدواریم این مهم سال جاری به نتیجه برسد و با تقویت فرودگاه شیراز و سایر فرودگاه های استان بتوانیم افزایش سفرهای هوایی از شیراز به مقاصد مختلف را افزایش دهیم.

او با اشاره به نقش عامل انسانی و راه در وقوع حوادث رانندگی گفت: در کنار این نباید از عامل دیگر یعنی خودروهای ناایمن نیز غافل شد و لذا سال جاری باید در کشور با جدیت مانع فراوری و حتی واردات چنین خودروهایی شد.

ایمانیه اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور نیز اخیرا به این مسئله اشاره نموده و لزوم عمل شرکت های خودروسازی به تعهداتشان در مورد فراوری خودروهای ایمن را یادآور شد. لذا باید با جدیت در مقابل فراوری خودروهای ناایمن بایستیم و دولت هم به هیچ وجه کوتاه نیاید و مجلس هم همراهی کند.

او اظهار کرد: در بحث ایمن سازی راه های استان هم اقدامات خوبی اجرا شده که امیدواریم سال جاری با توجه به بودجه و اعتبار نسبتا خوبی که برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و البته هنوز هم احتیاج به تقویت بیشتر دارد بتوانیم یک بار و برای همواره تکلیف نقاط حادثه خیز را روشن نموده و این نقاط را ایمن و رفع کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: در دو سال گذشته در استان 50 درصد نقاط حادثه خیز با تامین اعتبار از سوی دولت رفع شد و می کوشیم که 50 درصد به جامانده نیز به سرعت ایمن و رفع گردد.

استاندار فارس با اشاره به راه اندازی پویش چشم به راهیم در تمام نقاط کشور از جمله استان فارس اضافه کرد: امیدواریم این پویش بتواند به عزیزانی که در سفر هستند این نکته را یادآور شوند که عزیزان و خانواده آنها در منزل چشم به راه آنها هستند تا به سلامت به مقصد برسند.

ایمانیه اضافه کرد: لذا رانندگان باید با مدیریت زمان سفر و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی اجازه ندهند که سفری که می تواند خاطراتی زیبا و ماندگار را رقم بزند، به خاطره ای تلخ تبدیل گردد.

او ادامه داد: با توجه به مراکز و اقامتگاه های بین راهی و چادرهای عشایری که در محورهای مختلف پیش بینی و برپا شده، انتظار است رانندگان با توقف در این مکانها پس از استراحت و اطمینان از آمادگی و هوشیاری برای رانندگی، سفر خود را ادامه دهند.

منبع: همگردی

به "افزایش قطارهای شیراز مشهد را در سال نو پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قطارهای شیراز مشهد را در سال نو پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید