آشنایی با ورزشگاه مستایا؛ سرزمین خفاش ها

به گزارش وبلاگ سایه، استادیوم مستایا، استادیوم خانگی تیم والنسیا و یکی از استادیوم های بزرگ اسپانیا است. مستایا در طول دوران خود علاوه بر اتفاقات فوتبالی زیاد، میزبان اتفاقاتی نظیر جنگ و بلایای طبیعی بوده که آن را به یکی از پرماجراترین استادیوم های فوتبال در جهان تبدیل نموده است. برای آشنایی بیشتر با این استادیوم با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با ورزشگاه مستایا؛ سرزمین خفاش ها

اطلاعات کلیدی

باشگاه: والنسیا سی.اف (Valencia CF)

سال تاسیس: 1923

گنجایش: 55.000 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

استادیو دی مستایا یا همان ورزشگاه مستایا یکی از ورزشگاه های قدیمی اسپانیا است که در تاریخ بیستم ماه مه سال 1923 با بازی بین تیم های والنسیا و لوانته به صورت رسمی افتتاح شد. مستایا در ابتدا تنها گنجایش 17.000 تماشاچی را داشت که البته گنجایش آن خیلی زود به 25.000 نفر افزایش پیدا کرد.

در طول جنگ داخلی اسپانیا، ورزشگاه مستایا به عنوان محل پناه آوارگان جنگ و بعلاوه انبار تبدیل شد و به حدی تخریب شد که پس از جنگ تقریباً چیزی از آن باقی نمانده بود.

پس از انتها جنگ ورزشگاه تحت یک بازسازی جزئی نهاده شد و بازی های تیم والنسیا در آن از سر گرفته شدند. پس از گذشت مدتی از این بازسازی، باشگاه تصمیم گرفت طی پروژه ای که نام آن را Gran Mestalla گذاشت، ورزشگاه را دستخوش تغییرات و بهسازی هایی اساسی کند. طی این پروژه یک جایگاه تماشاچیان اصلی نو برای ورزشگاه مستایا ساخته شد و بقیه جایگاه ها هم توسعه پیدا کردند. کار بهسازی ورزشگاه در سال 1955 به انتها رسید و ظرفیت آن به 45000 نفر افزایش پیدا کرد.

در سال 1957 بخشی از ورزشگاه در اثر سیل تخریب شد اما بخش های تخریب شده خیلی زود بازسازی شدند. باشگاه ناتینگهام فارست اولین تیم خارجی بود که در سال 1962 در ورزشگاه مستایا به زمین رفت.

در سال 1969 نام ورزشگاه به افتخار رئیس نو باشگاه به لوئیس کاسانوا (Louis Casanova) تغییر پیدا کرد، اما در سال 1994 به درخواست خود آقای کاسانوا نام ورزشگاه مجدداً به مستایا تغییر یافت.

مسئولین باشگاه والنسیا در دهه ی 1970 در نظر داشتند که به ورزشگاهی نو نقل مکان نمایند اما در نهایت تصمیم گرفتند که به جای این کار مستایا را نوسازی نمایند و تغییراتی که برای برگز اری جام جهانی 1982 باید در آن صورت می گرفت را عملی نمایند. یکی از اصلی ترین کارهای نوسازی که باید در مستایا صورت می گرفت، ساخت مجدد ردیف پایینی جایگاه ها بود که ساختاری آجری داشت و باید با ساختاری بتنی جایگزین می شد.

بالاخره بازسازی مستایا پیش از آغاز جام جهانی 1982 به انتها رسید و این ورزشگاه هر سه بازی مرحله گروهی تیم ملی اسپانیا را میزبانی کرد.

طی 15 سال پس از برگزاری جام جهانی ورزشگاه مستایا تقریباً به همان صورت باقی ماند بالاخره برای آخرین بار بین سال های 19 97 و 2001 تحت بهسازی نهاده شد و یک ردیف جایگاه های پشت دروازه و یکی از جایگاه های جانبی اضافه شد.

با وجود تمام بازسازی هایی که روی ورزشگاه اجرا شده است ورزشگاه مستایا هنوز هم با کمبود امکانات مدرن روبرو است و به همین علت مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا ورزشگاهی نو در بخش شمالی شهر بنا نمایند. ساخت ورزشگاه 75.000 نفری نو در سال 2007 آغاز شد اما در اوایل سال 2009 به علت کمبود بودجه پروژه متوقف شد و در حال حاضر هم به نظر نمی رسد به این زودی کار ساخت ورزشگاه از سر گرفته گردد.

راه های دسترسی به ورزشگاه مستایا

ورزشگاه مستایا دقیقاً در قسمت شرق شهر تاریخی والنسیا نهاده شده است. اگر از کلیسای جامع یا ایستگاه مرکزی راه اهن (Estacion del Norte) پیاده به سمت ورزشگاه بروید حدود 30 دقیقه بیشتر در راه نخواهید بود.

ورزشگاه از هر نقطه از شهر به وسیله خطوط مترو قابل دسترسی است. ایستگاه مترو Aragon که در جهت خط 5 قرار گرفته است دقیقاً کنار ورزشگاه واقع شده است. خط 5 بعلاوه شما را به فرودگاه هم می رساند.

اگر با اتوموبیل شخصی از سمت شمال به سمت ورزشگاه می روید، جاده A7 که از بارسلونا به والنسیا می رود تقریباً شما را مستقیم به ورزشگاه مستایا می برد. با وارد شدن به ورودی V-21 که به سمت شهر می رود می توانید به ورزشگاه برسید.

اگر از سمت مادرید و به وسیله جاده A3 به سمت والنسیا می روید، از خروجی Avenida del Cid وارد شهر بشوید. پس از رسیدن به بیمارستان به چپ بپیچید و در تقاطع Turia به راست بپیچید. در این خیابان خط رودخانه را دنبال کنید تا به پل Calatrava برسید، ورزشگاه آن طرف همین پل قرار گرفته است.

آدرس ورزشگاه: Avenida Suecia s/n, 46010 Valencia

کافه، رستوران و اقامتگاه های نزدیک به مستایا

ورزشگاه مستایا در یکی از منطقه ها شلوغ شهر والنسیا، در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است. کافه و رستوران های زیادی در اطراف ورزشگاه وجود دارند که شما می توانید پیش از تماشا بازی در آن ها اندکی وقت بگذرانید.

در شهر والنسیا گستره زیادی از هتل ها وجود دارد و چند هتل خوب هم در نزدیکی مستایا قرار دارند. شما می توانید از اینجا فهرست تمام هتل های تزدیک به ورزشگاه را ببینید.

بلیت بازی های تیم والنسیا

بلیت بازی های تیم والنسیا را می توان آنلاین و به وسیله وب سایت رسمی باشگاه، Ticketmaster یا Entradas.com بخرید. بعلاوه می توانید بلیت بازی ها را به وسیله گیشه های موجود در محل ورزشگاه مستایا و فروشگاه بزرگ والنسیا در شهر هم بخرید.

بازی های تیم والنسیا از استقبال خوبی در میان باشگاه های اسپانیا برخوردار است، اما در طول فصل فقط بلیت چند بازی این تیم به طور کامل پیش از بازی به فروش می رسد. برای تهیه بلیت چنین بازی هایی هم می توانید به وسیله وب سایت هایی مثل Viagogo یا ticketbis اقدام به خرید کنید.

قیمت بلیت ها به رقیبی که والنسیا مقابل آن بازی می نماید بستگی دارد اما معمولا ً قیمت بلیت ها از 10 یورو (40.000 تومان) آغاز می گردد و در گران ترین حالت 65 یورو (260.000 تومان) قیمت دارد. در حالی که بیشتر بلیت ها بین 15 یورو (60.000 تومان) تا 30 یورو (120.000 تومان) قیمت دارند، بلیت بازی های والنسیا مقابل باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید قیمتی بسیار بالاتر از این میانگین خواهد داشت.

تورهای ورزشگاه مستایا

تورهایی که در ورزشگاه مستایا برگزار می شوند با همراهی یک راهنما هستند و در قالب آن می توانید از رختکن ها، تونل ورود بازیکنان به زمین و اتاق کنفرانس خبری تماشا کنید. تورهای مستایا حدود یک ساعت زمان می برند.

تورها در طول روزهای هفته یعنی از دوشنبه تا آدینه از ساعت 10:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر برقرار هستند و در روزهای یکشنبه هم از ساعت 10:30 صبح تا 1:30 بعد از ظهر تور برگزار می گردد.

قیمت بلیت تورهای ورزشگاه مستایا 10/20 یورو (41.000 تومان) است و می توانید به صورت آنلاین، به وسیله تماس با شماره 626 372 0034963 یا با حضور در محل ورزشگاه بلیت تور را تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر با ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com

به "آشنایی با ورزشگاه مستایا؛ سرزمین خفاش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه مستایا؛ سرزمین خفاش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید