ایران خودرو: موافق واردات خودرو هستیم

به گزارش وبلاگ سایه، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا عرضه خودرو به وسیله خودروسازان نسبت به شب عید کاهش یافته و این موضوع باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شده است، گفت: این مساله که افزایش قیمت خودرو در بازار به صورت نسبی داشته ایم، موضوعی است که دلایل مختلفی دارد.

ایران خودرو: موافق واردات خودرو هستیم

به گزارش فارس، وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: متغیر های کلان مالی، بروز بعضی فعل و انفعالات در بازار و تقاضای سفته بازی برای خودرو از مسائلی است که می تواند بر قیمت خودرو در بازار تاثیر گذار باشد، اما افزایش قیمت خودرو در بازار به علت کاهش عرضه خودرو به وسیله ایران خودرو را تکذیب می کنم و چنین چیزی صحت ندارد.

عرضه حدود 34 هزار دستگاه خودرو به بازار از ابتدای سال تا به امروز

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر اینکه ایران خودرو نه تنها کاهش عرضه خودرو نداشته است، بلکه افزایش عرضه نیز نسبت به سال های گذشته داشت است، بیان داشت: از ابتدای امسال تا روز گذشته 20 فروردین 1401 در مجموع ایران خودرو 33 هزار و 381 دستگاه خودرو را به بازار عرضه نموده است، علیرغم اینکه به علت ایام نوروز بعضی از روز ها نیز تعطیل بوده است.

فراوری 750 هزار خودرو تا سرانجام سال به وسیله ایران خودرو

خطیبی در پاسخ به این سوال که آیا امکان فراوری یک میلیون و 500 هزار خودرو طبق دستور رئیس جمهور وجود دارد و آیا ایران خودرو به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کشور می تواند 750 هزار خودرو تا سرانجام امسال فراوری و روانه بازار کند، گفت: ایران خودرو باید 750 هزار خودرو تا سرانجام سال فراوری کند و نسبت به این موضوع متعهد هستیم و فراوریات و عرضه به صورت روزانه رصد می گردد.

فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای امسال نیز افزایش قیمت خودرو پیش بینی شده است و ممکن است در امسال نیز با افزایش قیمت کارخانه ای خودرو روبرو شویم، بیان داشت: افزایش قیمت خودرو اصلا به خودروساز بستگی ندارد و به عبارت ساده افزایش قیمت دست خودروساز نیست، کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار در رابطه با قیمت یا افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری می نمایند و فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نیست، اما با توجه به تورم باید در این مورد صحبت گردد که هنوز صحبتی درباره آن نشده است.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که به چه علت دو خودروساز بزرگ کشور از جمله ایران خودرو از کاهش قیمت خودرو به وسیله خودروسازان چینی فعال در ایران جلوگیری نموده است، گفت: این موضوع صحت ندارد، متاسفانه مشکل ما تحلیل و برآورد است که در قالب خبر آن را انتشار می دهیم.

موافق واردات خودرو هستیم

وی در خصوص واردات خودرو نیز بیان داشت: در خصوص واردات خودرو نیز مباحث مطرح می گردد که مافیا اجازه نمی دهد و من در همین جا به عنوان مدیرعامل ایران خودرو تاکید می کنم که گروه صنعتی ایران خودرو و بنده به عنوان مدیرعامل این شرکت خودروساز هیچ گونه مخالفتی با واردات خودرو نداریم.

خطیبی بیان داشت: ما هم موافق واردات خودرو هستیم و هم موافق رقابت هستیم، بنابراین اگر مشکلاتی وجود دارد در رابطه با واردات مقصر را ایران خودرو یا سایپا ندانند.

وی با انتقاد از مباحث مطرح شده در رابطه با جلوگیری خودروسازان داخلی از کاهش قیمت خودرو به وسیله خودروسازان چینی گفت: مگر ما خودروسازان چه قدرتی داریم که بتوانیم از این موضوع جلوگیری کنیم، چنین مساله ای صحت ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال که آیا امسال شاهد تحولی در خودروسازی کشور خواهیم بود، گفت: ایران خودرو در امسال با رشد 59 درصدی فراوری نسبت به سال گذشته 750 هزار دستگاه خودرو فراوری خواهد نمود، ضمن اینکه موضوع کیفیت خودرو را به صورت جدی آنالیز می کنیم.

وی گفت: در حال آنالیز صادرات خودرو نیز هستیم و امیدواریم که امسال سال خوبی برای ایران خودرو و مالکان و سهامداران ایران خودرو در بورس باشد.

خطیبی در پاسخ به این سوال که با توجه به حادثه تصادف زنجیره ای بهبهان چه برنامه ای برای ارتقا سطح کیفی خودرو های فراوریی در امسال دارید؟ اضافه نمود: گزارشات کارشناسی در رابطه با حادثه تصادف بهبهان برخلاف آن چیزی است که عنوان می گردد.

وی با بیان اینکه خودرو های ناقص موجود در پارکینک مرکزی ایران خودرو در ایام نوروز به وسیله کارکنان ایران خودرو تکمیل و روانه بازار شد، گفت: در ایام نوروز این پارکینگ از خودرو تخلیه شد و خودرو های آن به دست مردم رسید.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در روز بازدید رئیس جمهور از این پارکینگ 12 هزار دستگاه خودرو در آن پارکینگ موجود بود که در روز 13 فروردین موجود آن پارکینگ به صفر رسید، اما در بقیه پارکینگ ها خودرو ها کم شد، اما به صفر نرسید.

خطیبی گفت: هنوز تعدادی از خودرو ها در پارکینگ های ایران خودرو ناقص است و تکمیل نشده، اما به وزیر صمت قول داده ایم که تا سرانجام فروردین باز هم خودرو ها را تکمیل و روانه بازار کنیم، ضمن اینکه فراوری را نیز دوباره شروع نموده ایم.

منبع: فرارو

به "ایران خودرو: موافق واردات خودرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو: موافق واردات خودرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید