اولین پرواز تجاری به سرزمین دریاچه ها پس از 25 سال انجام می گردد!

به گزارش وبلاگ سایه، سرزمین دریاچه های انگلیس

سرزمین دریاچه ها در شمال غربی انگلیس یکی از منطقه ها محبوب برای گذراندن تعطیلات است که تا به حال مجهور مانده است. این منطقه سرسبز و کوهستانی به علت دریاچه ها، جنگل ها و کوهستان های زیبا و سرسبزش مشهور است و در سال 2017 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از زمان ثبت جهانی این منطقه به عنوان اثر جهانی، اقداماتی اجرا شده تا گردشگران بیشتری به این منطقه سفر نمایند. حالا قرار است پس از 25 سال اولین پرواز تجاری به سرزمین دریاچه های انگلیس انجام گردد و گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را به این منطقه بیاورد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

اولین پرواز تجاری به سرزمین دریاچه ها پس از 25 سال انجام می گردد!

اولین پرواز به منطقه دریاچه

سرزمین دریاچه ها یا منطقه دریاچه (Lake District) یکی از منطقه ها خوش آب و هوا و سرسبز انگلیس است که بسیاری افراد برای سپری کردن تعطیلات به این منطقه سفر می نمایند. بحث راه اندازی پروازهای تجاری به فرودگاه کارلایل منطقه دریاچه سال هاست که مطرح شده است اما بالاخره اعلام شد که اولین پرواز تجاری در ماه ژوئن سال 2018 شروع خواهد شد. این پروازها از لندن، بلفاست و دابلین به مقصد این دریاچه زیبا انجام خواهند شد و گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه خواهند آورد. بنابراین اگر در تابستان قصد رزرو بلیط هواپیمای لندن را دارید و می خواهید در مدت سفر، چند روزی را در طبیعتی آرام و سرسبز و دور از هیاهوی لندن سپری کنید به این دریاچه سفر کنید.

فرودگاه این منطقه تا به امروز نیز فعال بود، اما تنها پروازهای خصوصی و محدودی به این منطقه انجام می شدند. اما با راه اندازی پروازهای منظم، مسافران و گردشگران بیشتری می توانند به این منطقه سفر نمایند. در حال حاضر، نزدیک ترین پرواز تجاری به این منطقه در منچستر انجام می گردد که 90 دقیقه رانندگی با سرزمین دریاچه ها فاصله دارد. پروازهای تجاری و ورود گردشگران به این منطقه می تواند صنعت گردشگری این منطقه را رونق ببخشد. سرزمین دریاچه ها در ماه جولای 2017 به عنوان اثر جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. مسئولین پیش بینی می نمایند که سالانه 18 میلیون نفر از این منظره طبیعی فوق العاده تماشا نمایند.

سرزمین دریاچه ها، پاتوق نویسندگان مشهور!

این منطقه به این علت معروفیت دارد که نویسندگان مشهور مدتی در اینجا زندگی نموده اند و از طبیعت منطقه برای نوشتن رمان هایشان الهام گرفته اند! یادبودهایی از نویسندگان مشهور مثل بیترکس پاتر (نویسنده داستان کودک)، جان راسکین و نورمان نیکلسون در این منطقه به چشم می خورد. بازتماشامایندگان از این منطقه می توانند از کلبه Dove Cottage تماشا نمایند که شاعر بزرگ رمانتیک قرن نوزدهم، ویلیام وردزورث و خواهرش سال ها در آن زندگی می کردند.

اندرو تینکلر، یکی از سرمایه گذاران فرودگاه در رابطه با این دریاچه می گوید: اگر تعداد گردشگران این منطقه را در نظر بگیرید متوجه می شوید که گردشگران زیادی به این سرزمین سفر می نمایند. آمار گردشگران آنقدر بالاست که شاید پس از لندن، دومین بخش پرگردشگر انگلیس باشد. به همین علت با راه اندازی سفرهای تجاری امیدوارم در تابستان گردشگران بیشتری به این منطقه سفر نمایند.

پربازدیدترین پارک ملی انگلستان

در سال 1951 برای محافظت از طبیعت بکر و زیبای این منطقه یک پارک ملی احداث شد که امروزه بخش زیادی از سرزمین دریاچه ها را در برمی گیرد. کوه اسکافل پایک (Scafell Pike) که بلندترین کوه در انگلیس محسوب می گردد نیز در این منطقه واقع شده است. به همین علت علاقمندان به کوهنوردی نیز از جمله افرادی هستند که به این کوهستان زیبا سفر می نمایند. پارک ملی منطقه دریاچه پربازدیدترین پارک ملی در انگلستان به شمار می رود و سالانه حدود 15 میلیون نفر از این منطقه تماشا می نمایند. خوشبختانه با قرارگیری این منطقه در محدوده پارک ملی مراقبت های لازم از طبیعت این منطقه اجرا شده و نظارت دقیقی بر ساخت و ساز و حفاظت جنگل ها و دریاچه های این سرزمین انجام می گردد. در این منطقه حدود 21 دریاچه کوچک و بزرگ وجود دارد و به همین علت این منطقه به سرزمین دریاچه ها معروفیت پیدا نموده است.

در طول دهه های گذشته کوشش های ناموفقی برای راه اندازی پرواز تجاری به این منطقه اجرا شده است. شرکت هواپیمایی بریتیش یوروپین ایرویز در دهه 1940 به مدت کوتاهی پروازهایی را به این منطقه انجام داد. صنعت هواپیمایی کورت لاین نیز در دهه 1960 پروازهایی را از لندن به این منطقه انجام می داد. ایر اکوس در اوایل دهه هشتاد کوشش کرد پروازهای تجاری این منطقه را راه اندازی کند و در سال 1993 شرکت نیو ایر پروازهایی را از فرودگاه کارلایل به فرودگاه استانستد برگزار کرد که متاسفانه پس از دو ماه این پروازها متوقف شدند. از آن موقع تا به امروز دیگر هیچ پرواز تجاری به پربازدیدترین پارک ملی انگلیس انجام نشده بود. خوشبختانه با انجام اولین سفر تجاری پس از 25 سال وقفه، می توان به رونق گرفتن بیشتر صنعت گردشگری سرزمین دریاچه امیدوار بود.

رونق گردشگری

پس از آنکه این منطقه به عنوان اثر جهانی یونسکو ثبت شد توجه جهانیان به این منطقه جلب شد و اقداماتی جهت رونق گردشگری این منطقه اجرا شده است. راه اندازی پرواز تجاری به سرزمین دریاچه ها مطمئنا یکی از این اقدامات مهم است. کمیته آثار جهانی یونسکو در خصوص منطقه دریاچه می گوید: ترکیب طبیعت و فعالیت انسانی منظرهی هماهنگ و زیبا ایجاد نموده که برای هرکسی لذتبخش است. تصویر کوهستان ها که در دریاچه های این منطقه انعکاس پیدا می نمایند منظره ای فوق العاده است. با سفر به این منطقه می توانید بزرگ ترین دریاچه طبیعی انگلیس، یعنی ویندرمر (Windermere) و بلندترین کوهستان لندن، اسکافل پایک را ببینید.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت

به "اولین پرواز تجاری به سرزمین دریاچه ها پس از 25 سال انجام می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین پرواز تجاری به سرزمین دریاچه ها پس از 25 سال انجام می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید