آشنایی با انواع کلاه؛ 22 کلاه محبوب و پرطرفدار برای خانم ها و آقایان

به گزارش وبلاگ سایه، اگر در ویکی پدیا در پی فهرست انواع کلاه ها بگردید با یک فهرست بلند بالا از نام انواع کلاه روبرو می شوید که حدود 100 مدل کلاه را معرفی نموده است. اما این روزها، حداقل در چند سال اخیر تا امروز، خیلی از آن ها دیگر مورد استفاده ندارند و ترند نشده اند. انتخاب کلاه همواره سخت است و نمی دانیم دقیقا کدام کلاه ها ترند شده تا بتوانیم چندتا از آن هایی که به سلیقه و استایلمان نزدیک است را بخریم. اما این اتفاق دیگر قرار نیست پیش بیاید چون در این مطلب از خبرنگاران مگ به آشنایی با انواع کلاه ترند و زیبا می پردازیم. کلاه های ترند شده در سال نو بسیار به سبک ها و استایل های کلاسیک نزدیک و شبیه هستند. پس اگر مثل من از هواداران استفاده از کلاه هستید و شناخت انواع کلاه برایتان مجذوب کننده است، این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با انواع کلاه؛ 22 کلاه محبوب و پرطرفدار برای خانم ها و آقایان

1. کلاه بیسبال

اولین کلاه فهرست آشنایی با انواع کلاه برای همه شما آشنا است. محبوب ترین کلاه دهه 1860 میلادی دوباره در سال 2024 ترند شده است. این مدل کلاه شبیه به کلاه کپ است اما معمولا کار آن یک پانچ کوچک خورده است برای استفاده روزمره بسیار عالی است و از صورت شما در برابر آفتاب به خوبی محافظت می نماید. برای خرید و قیمت انواع کپ و بیسبال می توانید به بخش زیر وارد شوید.

2. کلاه ساحلی

این مدل که با نام کلاه آفتابی هم شناخته می شود مخصوص روزهایی است که خورشید با قدرت می درخشد. این کلاه لبه دار محبوب از مواد سبکی مثل نی یا رافیا ساخته می شود تا بتوانید به راحتی خود را از گرمای روز محافظت کنید. شاید بتوان گفت برترین مزیت این کلاه، محافظت پوست شما از اشعه های خطرناک UV است.

3. کلاه برت

این مدل کلاه در قرن هفدهم میلادی در کشور باسک، بین جنوب فرانسه و شمال اسپانیا، ساخته و مورد استفاده نهاده شد. این منطقه محل قرارگیری کوه های پیرنه است و امروزه هم معمولا اغلب مردم از همین کلاه استفاده می نمایند. کلاه نقاش یا کلاه هنرمندی نام های دیگری است که برای این کلاه به کار می رود. ظاهر آن گرد، بافت آن نرم و کمی پفی است که از سر شما در برابر گرما و سرما محافظت می نماید. اگر هوادار استایل های کلاسیک فرانسوی هستید خرید کلاه زنانه برت را به شما پیشنهاد می دهیم.

4. کلاه قایق ران

این کلاه تابستانی در دهه های 1800 و 1900 میلادی بسیار محبوب بود. از نی ساخته می شود، لبه کوچک تا میانه دارد و یک روبان در اطراف تاج آن بسته شده است. از این کلاه می توانید در طبیعت گردی، پیاده روی و حتی مهمانی های نیمه رسمی هم بهره ببرید.

5. کلاه بوهو

این مدل کلاه در فهرست آشنایی با انواع کلاه، برگرفته از سبک هیپی های دهه 60 میلادی است. لبه آن پهن است که باعث خنک نگه داشته شدن سر و گردن می شود. سبکی کلاسیک دارد و در رنگ های مختلف قابل استفاده است.

6. کلاه بولر

این کلاه در دهه 1800 میلادی محبوب ترین کلاه در بریتانیا بود. علت محبوبیت آن هم حل مشکل افتادن کلاه از سر در زمان اسب سواری بود. محبوبیت این مدل آنقدر زیاد بود که به سرعت به آمریکا رسید و جای خود را در استایل های روزمره باز کرد. مدل بادوام تر این مدل با نمد ساخته می شود و لبه کوتاه تری نسبت به کلاه های عادی دارد. جالب است بدانید که کلاه مشهور چارلی چاپلین بولر بود که همان مدل کلاسیک مورد استفاده به وسیله این کمدین محبوب، در سال نو ترند شده است.

7. کلاه باکت

کلاه باکت در دوران جنگ ویتنام بسیار محبوب شد و تا امروز محبوبیت خود را از دست نداده است. این کلاه برای محافظت از صورت در برابر آفتاب و باران بسیار مناسب است. لبه ای نرم دارد و بعضی از مدل ها با بندی که تا زیر چانه می رسد روی سر ثابت می شوند. اگر اهل طبیعت گردی و کوهنوردی هستید این یک انتخاب عالی برای شما است. بعلاوه با تمام استایل های روزمره و کژوال هم می توانید از این کلاه بهره ببرید.

8. کلاه کلوش یا زنگوله ای

یک کلاه کلاسیک دیگر در فهرست آشنایی با انواع کلاه! سبک این کلاه به دوران متفاوتی در دهه 1920 بازمی شود. کلاه های کلوش نرم و راحت هستند، از پشم ساخته شده اند و در رنگ های مختلف فراوری می شوند. شما می توانید از این کلاه برای گرم نگه داشتن سر خود بهره ببرید. مخصوصا اگر دامن پوشیده اید یا یک استایل کلاسیک را انتخاب نموده اید.

9. کلاه فدورا

این مدل کلاه هم در دهه 1920 محبوب بود و در سال نو هم جزو ترندهای برتر است. این کلاه نماد فرانک سیناترا، خواننده محبوب و مشهور، است و سبکی جاودانه دارد. لبه کوچک رو به بالا در پشت کلاه از مشخصه های این کلاه است معمولا این کلاه از مواد پایدار ساخته می شود و مادام العمر برای شما کار می نماید. پس اگر از دسته افرادی هستید که به محیط زیست اهمیت می دهید انی کلاه مخصوص شما است.

10. کلاه نظامی

این کلاه معمولا در ست لباس های نظامی واقع شده است و به همین علت به آن کلاه نظامی می گویند. کمی شبیه به کلاه بیسبال است اما معمولی تر از آن همراه با کناره های کوتاه تر و لبه جمع وجورتر که می تواند به خوبی از چشم ها محافظت نموده، جلوی تابش آفتاب روی بخش زیادی از صورت را بگیرد.

11. کلاه خاخامی

لبه این کلاه پهن است و تاج بیضی شکل دارد که آن را برای استفاده در انواع شرایط آب و هوایی مناسب نموده است. این کلاه به برترین شکل می تواند شما را از آفتاب محافظت کند ما ظاهرش مثل کلاه ساحلی نیست و می توانید با استایل های رسمی، نیمه رسمی و کژوال از آن بهره ببرید.

12. کلاه هامبورگ

اگر دنبال کلاه پدرخوانده می گشت باید یک کلاه هامبورگ خریداری کنید. این کلاه که به وسیله آل پاچینو در فیلم پدرخوانده استفاده شده است، با نام کلاه گانگستری هم شناخته می شود. رویی تاج این کلاه یک فرورفتگی به سمت مرکز وجود دارد که می تواند نقطه تمایز آن با کلاه های لبه دار دیگر است. بعلاوه دو طرف لبه های کلاه به سمت بالا کمی خمیده است و برترین گزینه برای استفاده با استایل کلاسیک است.

13. کلاه باراتا

پوشیدن این کلاه در سال 1571 به صورت قانونی برای تمام پسران 6 سال به بالا و آقایان در بخشی از اروپا اجباری شد. به مرور زمان این کلاه در سراسر دنیا محبوب شد و اغلب آقایان و خانم ها تمایل به استفاده از آن داشتند. ظاهر این کلاه شبیه به کلاه پیکی بلایندرز است و به راحتی می توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن بهره ببرید.

14. کلاه استرالیایی

ظاهر این کلاه شبیه به کلاه خاخامی است اما لبه آن با مواد مقاوم تری ساخته شده و قسمت تاج آن در جلو و عقب فرورفتگی دارد. بعلاوه لبه پهن تری نسبت به کلاه خاخامی دارد که می تواند از صورت در برابر تابش شدید آفتاب محافظت کند.

15. کلاه سافاری

این کلاه به صورت تخصصی برای منطقه های با آب و هوای گرم بیابانی ساخته شده است و می تواند به عنوان یک محافظ عالی در برابر آفتاب عمل کند. لبه هایی با شیب ملایم به سمت پایین دارد و در میزان های میانه تا بزرگ فراوری می شود. اگر در پی یک کلاه سبک و خنک برای روزهای تابستان می گشت، سافاری برترین انتخاب است.

16. کلاه کپ پشت توری

این کلاه شبیه به کلاه بیسبال است اما دو قسمت پشتی پارچه بخشی که روی سر قرار می گیرد مشبک هستند تا هوا به خوبی روی سر جریان پیدا نموده، جلوی عرق کردن را بگیرد. بعلاوه در قسمت پشت یک بند قابل تنظیم دارد که استفاده از آن را برای همه آسان می نماید.

17. کلاه پاناما

این سبک کلاه حصیری از کلاه های اکوادور در قرن نوزده میلادی الهام گرفته است. در آن دوران معدن چیانی که با رویای کشف طلا از پاناما به کالیفرنیا سفر نموده بودند این مدل کلاه ها را سر می کردند. بافت این کلاه ضخیم است و لبه میانه دارد که به خوبی برای محافظت از صورت در آفتاب منطقه ها گرمسیری طراحی شده است. رنگ آن روشن است و با لباس هایی از جنس ابریشم و کتان به خوببی ست می شود. این سبک استایل با کلاه پاناما کاملا مناسب روزهای گرم تابستان است.

18. کلاه مغزی

این مدل کلاه ابتدا برای نیروهای نظامی منطقه ها گرمسیری طراحی شده بود. جنس آن از مواد قابل تنفس، معمولا از کاه بود و سر و گردن را خنک نگه می داشتد. امروزه کارکنان خدمات پستی در بعضی کشورهای آمریکایی و بعلاوه افرادی که به سفرهای اکتشافی استوایی می روند از این مدل کلاه استفاده می نمایند.

19. کلاه استیم پانک

این کلاه عجیب ترین مورد در فهرست آشنایی با انواع کلاه است. این مدل کلاه اولین بار در دوران ویکتوریایی و بعد از ظهور ماشین های بخار دیده شد و اغلب افراد در تمام جشن های ویکتوریایی قرن نوزده میلادی از آن استفاده می کردند. این روزها استفاده از این کلاه کلاسیک در مهمانی هایی که تم خاصی دارند محبوبیت خاصی دارد. بعلاوه اگر قرار است در مراسم رسمی خاصی استایل کلاسیک چشم گیر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم یک کلاه استیم پانک داشته باشید.

20. کلاه انگلیسی بلند

استفاده از این مدل کلاه در جامعه دهه 1800 میلادی نشانه کلاس خاص و تعلق به طبقه ثروتمند بود. لبه های این کلاه کوچک است اما تاج بلندی دارد. این روزها استفاده از این کلاه همراه با لباس های رسمی، مثل تاکسیدو، دوباره ترند شده است.

21. کلاه عروسی

جشن عروسی یک مهمانی خاص است و شما، چه به عنوان مهمان چه عروس، در پی خاص ترین استایل هستید. محبوبیت استفاده از کلاه در استایل در سال نو آنقدر زیاد شده که به استایل های عروسی هم راه پیدا نموده است. این کلاه ها معمولا همراه با تور و تزئینات زیادی ساخته می شوند. اگر جشن عروسی در فضای باز و در طول روز باشد باید از کلاه به سبک ساحلی بهره ببرید. اگر هم مهمانی در فضای بسته و در طول شب است می توانید از یک کلاه کوچک عروسی بهره ببرید.

22. کلاه وسترن

آخرین کلاه در فهرست آشنایی با انواع کلاه ترند، مربوط به دوران وسترن می شود. این کلاه نماد کابوی های جنوب غربی آمریکا است و برای محافظت از صورت در برابر نور خورشید استفاده می شده است. لبه های کلاه از دو طرف خمیده شده و قسمت تاج از دو طرف و وسط فرو رفته است. معمولا از مواد ضد آب ساخته می شود و می توانید از آن برای استایل های تابستانی بهره ببرید.

منبع: connerhats

منبع: دیجیکالا مگ

به "آشنایی با انواع کلاه؛ 22 کلاه محبوب و پرطرفدار برای خانم ها و آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع کلاه؛ 22 کلاه محبوب و پرطرفدار برای خانم ها و آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید