ارائه تسهیلات ویژه به دانش آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه

به گزارش وبلاگ سایه، وزیر آموزش و پرورش از ارائه تسهیلات به منظور ارتقای تحصیلی دانش آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه و بازار کار اطلاع داد.

ارائه تسهیلات ویژه به دانش آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه

به گزارش وبلاگ سایه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با اشاره به نام جشنواره، گفت: نام جشنواره به ابو جعفر موسی خوارزمی یک ریاضیدان، ستاره شناس، جغرافیدان، فیلسوف و مورخ بود، حکیم خوارزمی عضو دارالحکمه بغداد بوده که بیشتر در شاخه ریاضی با گرایش جبر معروف است، برمی گردد.

وی اضافه کرد: جورج سالتین فرانسوی در کتاب مقدمه ای بر تاریخ علم نیمه اول قرن نهم میلادی را عصر خوارزمی خوانده و ترجمه کتاب جبر و مقابله به وسیله رابرت تستر انجام شد و تا قرن 16 در دانشگاه های اروپا تدریس می شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از کتاب های خوارزمی به لاتین ترجمه شده، گفت: این امر باعث شد عدد نویسی رومی به عدد نویسی عربی تغییر یابد و جدول نجومی هم تغییر داده گردد.

وی ادامه داد: نام گذاری این جشنواره به یاد سعید کاظمی آشتیانی از این استان است که گفته هر چه دارم از زمان معلمی ام است همت بالا و تعهد کامل وی باعث شده در ردیف سه کشور بزرگ جهان در این عرصه هستیم.

نوری توضیح داد: موانع بسیار است نباید مسائل شما را متوقف کند، اگر افرادی مانند دکتر حسابی و آقای آشتیانی به خارج از کشور می رفتند کسی آنها را نمی شناخت، بسیاری از ایران رفتند و کسی آنها را نمی شناسد، دکتر حسابی و پسرش ایرج را ایران به جهان معرفی کرد بستر برای معرفی افراد در ایران بهتر است.

350 اردوگاه و 680 پژوهش سرا در کشور فعال هستند که احتیاج به تجهیز دارند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عرصه برای کار نخبگان وجود دارد ولی سخت است، گفت: تازه آغاز کردید، زایش، رویش و آغاز ایده ها در دوره آموزش عمومی است نه در دانشگاه ها، ما وظیفه داریم که بستر و فضا برای دانش آموزان فراهم کنیم بیش از 350 اردوگاه برای این کار در نظر گرفته شده و 680 پژوهش سرا در کشور داریم که باید تجهیز گردد.

وی اضافه کرد: مربیانی آموزش ببینند و برای آموزش این نخبگان فعالیت نمایند تا هر چه زودتر سکوی استعدادیابی راه بیندازیم تا بچه های این سرزمین را بشناسیم و زمینه استعدادشان را فعال کنیم چون مسائل بسیاری در درون کشور داریم.

نوری اعلام نمود: در گام های بعدی جشنواره ها و رویدادها را از ملی به بین المللی ارتقا بدهیم. مردم ببینند بچه های ما با حداقل امکانات و هزینه شخصی فعالیت می نمایند و ما زمینه را فراهم کنیم تا این اتفاق را رقم بزنیم و بچه ها را به سمت تجاری سازی به وسیله مراکز نوآوری و شتاب دهنده، خانه های خلاقیت و فن آوری راهنمایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر این اتفاق بیفتد، نقش آموزش و پرورش در سرانه های مختلف، اعتبار بین المللی، سرانه های مالی معین می گردد، گفت: نابرابری ها کم می گردد و دولت هم در پی همین است، تا به امروز بیش از 10 آیین نامه برای حمایت از کارهای دانش بنیان صورت گرفته و کاری که ما انجام دادیم در سطحی است که به نخبگان یاری کند و تسهیلاتی در افزایش سطح تحصیلی آنها برای ورود به دانشگاه و بازار کار فراهم کند .

وی ادامه داد: این مصوبه تا کمتر از یک ماه دیگر تصویب می گردد که نشان از جدی بودن دولت در کنار مردمی و عدالت محوری بودن دولت دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ارائه تسهیلات ویژه به دانش آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات ویژه به دانش آموزان نخبه برای ورود به دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید