ابراز تردید حزب دولتی آلمان درباره وفاداری ترکیه به ناتو

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان با ابراز تردید درباره وفاداری ترکیه به ناتو با توجه به حمله این کشور به شمال سوریه خواهان محاکمه اردوغان در دادگاه جنایی بین المللی شد.

ابراز تردید حزب دولتی آلمان درباره وفاداری ترکیه به ناتو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه به نقل از هفته نامه اشپیگل، کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان در سخنانی با توجه به حملات ترکیه به شمال سوریه انتقادهای شدیدی را هم به ترکیه و هم آمریکا وارد نموده و گفت: دو سیگنال در دراز مدت از نظر من تاثیرات فاجعه باری دارد. از یک طرف آمریکایی ها به آن هایی که آنجا و در جبهه آن ها علیه داعش می جنگیدند (نمودها) پشت کردند. این یک مسئله واقعی در قابلیت اطمینان و اعتماد قدرتمندترین شریک ائتلافی ما در جهان (آمریکا) ایجاد می نماید.

وی درباره ترکیه نیز گفت: اگر این مسئله به استاندارد تبدیل گردد که هر کسی که از طرف یک منطقه در قلمرو همسایه اش احساس خطر کند با خشونت اسلحه مرزها را نقض کند، در این صورت ما اساس نظم ایجاد شده بعد از دوران جنگ را که بر اساس آن باید اختلافات را با دیپلماسی و نه با نیروی قدرت حل کنیم به خطر می اندازیم.

وزیر دفاع آلمان همچنین موضع محتاطانه آلمان در عرصه سیاست خارجی را مورد انتقاد قرار داد.

در این میان رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم عملیات نظامی ترکیه در سوریه را به عنوان یک اقدام جنگی ارزیابی نموده و تاکید نمود که این اقدام رئیس جمهور ترکیه باید در دادگاه جنایی بین المللی رسیدگی گردد. وی همچنین به وفادرای ترکیه به ائتلاف نظامی ناتو ابراز تردید کرد.

وی خواهان شکایت از اردوغان در دادگاه جنایی بین المللی شده و گفت: اردوغان در حال حاضر آشکارا بر خلاف قوانین بین المللی عمل می نماید. وی یک جنگ تجاوزکارانه را دنبال می نماید.

این سیاستمدار بلند پایه حزب سوسیال دموکرات در ادامه گفت که ترکیه طبیعتا بخشی از ائتلاف نظامی ناتو است. ما همچنین می دانیم که بعد از کودتای نظامی در ترکیه در بین مقامات بلند پایه این کشور درخواست هایی شکل گرفته مبنی بر اینکه می توانند ائتلاف های دیگر غیر از ائتلاف های غربی را تصور نمایند.

وی همچنین با دید انتقادی به احتمال تمدید عملیات تورنادوهای شناسایی آلمان بر فراز سوریه از پایگاه نظامی اردن بعد از حمله ترکیه به شمال سوریه نگریست.

عملیات حمایت از ائتلاف داعش ارتش آلمان که از پایگاه نظامی در اردن بر فراز سوریه انجام می گیرد در 31 اکتبر به انتها می رسد و دولت آلمان می خواهد این عملیات را تا 31 ماه مارس سال 2020 تمدید کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ابراز تردید حزب دولتی آلمان درباره وفاداری ترکیه به ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تردید حزب دولتی آلمان درباره وفاداری ترکیه به ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید