آیفون بازی را به برند چینی باخت!

به گزارش وبلاگ سایه، هواوی با رشد قابل توجه در بازار موبایل چین، برای آیفون چالشی جدی ایجاد نموده است.

آیفون بازی را به برند چینی باخت!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سایه ، داده های بازار نشان می دهند که حجم عرضه گوشی های اپل در چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 19 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد این شرکت از سال 2020 محسوب می گردد.

براساس گزارش زومیت، سهم اپل در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند دنیا از 19.7 درصد در سه ماهه اول 2023 به 15.7 درصد در سه ماهه اول 2024 کاهش یافت. به گفته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، افت فروش آیفون درحالی صورت می گیرد که فروش گوشی هواوی در چین 70 درصد افزایش یافته است.

اپل جایگاه بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند چین را به ویوو واگذار کرد. هواوی با سهم بازار 15.5 درصد جایگاه سوم را در اختیار دارد. آنر با عملکرد خوب دومین برند برتر بازار چین (ازنظر سهم بازار) محسوب می گردد.

تحلیلگر کانترپوینت براین باور است بازگشت هواوی مستقیما روی آمار فروش گوشی آیفون تاثیر گذاشته. البته کاهش میل کاربران به خرید گوشی تازه در این افت فروش بی تاثیر نبوده است.

چین سومین بازار بزرگ برای اپل محسوب می گردد و این شرکت 17 درصد از کل عایدی خود را از اکتبر تا دسامبر 2023 (مهر تا دی 1402) از چین تامین کرد. پیش تر گزارش شد که به علت تشدید رقابت در بازار گوشی های اندرویدی به خصوص معرفی سری گلکسی S24، فروش دنیای گوشی اپل حدود 10 درصد افت نموده است.

هواوی اخیرا از گوشی های پرچمدار سری پیورا 70 با تراشه اختصاصی رونمایی کرد که توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. بسیاری باور دارند معرفی این گوشی ها نوعی پیروزی برای هواوی در برابر تحریم های آمریکا محسوب می گردد.

به طور کلی در سه ماهه اول 2024، بازار گوشی های هوشمند چین برای دومین سه ماهه متوالی با رشد همراه شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "آیفون بازی را به برند چینی باخت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون بازی را به برند چینی باخت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید