بخش موبایل هواوی یک گام دیگر به نابودی نزدیک شد

به گزارش وبلاگ سایه، از سال 2019 که آمریکا هواوی را در فهرست تحریم های خود قرار داد، این شرکت سقوط باورنکردنی داشته است. به علت همین تحریم ها، گوشی های هواوی دسترسی به سرویس های نرم افزاری گوگل را از دست دادند و از این مهم تر، هواوی دیگر امکان فراوری تراشه های پیشرفته را از دست داد. این شرکت که امکان دسترسی به تراشه های 5G دیگر شرکت ها را ندارد، طی چند سال گذشته گوشی های خود را تا حد زیادی با تراشه های 4G کوالکام راهی بازار نموده است. حالا بر اساس یک گزارش تازه، تحریم های تازه آمریکا همین مسیر را هم مسدود نموده اند.

بخش موبایل هواوی یک گام دیگر به نابودی نزدیک شد

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دولت بایدن اعطای مجوز به شرکت های آمریکایی برای صادر کردن قطعات سخت افزاری به هواوی را متوقف نموده است. یک منبع مطلع به این خبرگزاری گفته که این محدودیت های نو شامل تراشه های 4G و تراشه های پیشرفته مربوط به وای فای 6 و 7 هم می گردد. بنابراین عملا هواوی برای گوشی های خود دیگر نمی تواند از تراشه های 4G کوالکام استفاده کند.

به علت این تحریم ها، با توجه به اینکه شرکت مدیاتک هم برای تراشه های خود تا حد زیادی از فناوری های آمریکایی استفاده می نماید، به احتمال زیاد برای ارائه تراشه به هواوی باید از مجوز های دولت آمریکا استفاده کند که حالا این شرکت هم این امکان را از دست داده است. بنابراین به نظر می رسد گوشی های هواوی برای ادامه فعالیت باید صرفا از تراشه های ساخت شرکت های چینی استفاده نمایند که این تراشه ها هم مبتنی بر فناوری های بسیار قدیمی هستند و در برترین حالت می توانند برای گوشی های پایین رده مورد استفاده قرار بگیرند.

به احتمال زیاد این محدودیت های نو شامل شرکت های اینتل، AMD و مایکروسافت هم می گردد. در این صورت، لپ تاپ های هواوی هم دیگر نمی توانند از هیچ تراشه مناسبی بهره ببرند و امکان ارائه با سیستم عامل ویندوز را هم از دست می دهند. روی هم رفته در خصوص بخش موبایل هواوی باید بگوییم که عملا دیگر امکان فعالیت نخواهد داشت. باید ببینیم هواوی آیا می تواند بر این تحریم های نو غلبه کند یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "بخش موبایل هواوی یک گام دیگر به نابودی نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش موبایل هواوی یک گام دیگر به نابودی نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید