آیا اینستاگرام می تواند به عنوان منبع اصلی اخبار نسل جوان بر انتخابات 2020 آمریکا اثر بگذارد؟

به گزارش وبلاگ سایه، براساس گزارشی که به تازگی در وب سایت BusinessInsider منتشر شده است، شبکه اجتماعی اینستاگرام اصلی ترین منبع اخبار برای نسل جوان به حساب می آید. در عصر فعلی می توان گفت که تقریبا همه رده های سنی از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند. اما بیشترین میزان کاربران این رسانه ها را نسل جوان تشکیل می دهد. طبق این گزارش، نیمی از جوانانی که در نظرسنجی شرکت نموده اند اعلام کردند که به صورت روزانه اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت را چک می نمایند.

آیا اینستاگرام می تواند به عنوان منبع اصلی اخبار نسل جوان بر انتخابات 2020 آمریکا اثر بگذارد؟

رسانه ها و شبکه های اجتماعی به فضایی تبدیل شده اند که جوانان به وسیله حضور در آن، از اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد مطلع می شوند. حدود 59 درصد افراد شرکت نماینده در نظرسنجی BusinessInsider که در رده سنی 13 تا 21 سال قرار داشتند، از این فضا به عنوان اولین منبع خبری خود یاد نموده اند. نظرسنجی مذکور به صورت ملی و در بازه زمانی 11 تا 14 ژانویه امسال در آمریکا برگزار گردید.

با توجه به نتایج به عمل آمده، اینستاگرام به عنوان اولین منبع خبری این افراد در بین شبکه های اجتماعی انتخاب شده است. حدود 65 درصد اعلام نموده اند که روزانه به اینستاگرام خود سر می زنند و بسیاری از جوانان آن را منبع خبری ا ول خود معرفی نموده اند. آمریکایی های مسن تر ممکن است به خبرهای منتشر شده در اینستاگرام اطمینان نداشته باشند، اما تعداد تصاویر طنز سیاسی، شخصیت ها و قابلیت بازنشر سریع و آسان اخبار به این معنی است که اینستاگرام بستر نامحدوی برای انتشار خبر در اختیار دارد.

حساب های کاربری بسیاری در اینستاگرام وجود دارند که به صورت جدی یا در قالب طنز به فعالیت سیاسی مشغول هستند و بعضی از آن ها محتوای شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توییتر و تامبلر را نیز بازنشر می نمایند. همچنین، شخصیت های حقیقی و سیاست مداران نیز صفحات رسمی خود را در اینستاگرام دارند که به وسیله پیغام های ویدیویی و یا حتی پخش زنده (لایو) با مخاطبان خود ارتباط برقرار می نمایند. بنابراین، شبکه های اجتماعی می توانند حتی به یک کمپین تبلیغاتی برای انتخابات نیز تبدیل شوند که البته هزینه آن ها نسبت به کمپین ها و ستادهای فیزیکی بسیار کمتر است. اینستاگرام با جامعه کاربری بسیار بالای خود، می تواند بهترین در میان همه شبکه های اجتماعی باشد؛ به ویژه در کشورهایی مانند آمریکا که سال بعد انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد و یا ایران که امسال انتخابات مجلس را برگزار می نماید.

البته محتوای بی حد و مرز می تواند پیغامدهایی نیز به همراه داشته باشد. طبق اعلام جوانانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، آن ها حس می نمایند که اتکا به شبکه های اجتماعی می توانسد به قطبی شدن گرایش های آن ها تبدیل گردد، زیر این شبکه ها از الگوریتم های استفاده می نمایند که محتواهای مشابه را به دنبال هم نمایش می دهد یا پیشنهاد می نماید و می تواند روی نظرات و نگرش های کاربران تاثیر بگذارند.

در این بین، دانشجوی 21 ساله ای به نام کیتی فاستر گفته است:

متاسفانه این اتفاق در خارج از دنیای سیاست نیز مرسوم است و مدت هاست که ویدئوهای کوتاهی از چهره های مختلف درباره مسائل گوناگون منتشر می گردد که جنجال زیادی به پا می نماید و مدتی بعد معین می گردد که این تنها بخشی از یک ویدئوی طولانی تر بوده که با قصد و نیت خاصی برش خورده و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. البته همین امر گاهی موجب می گردد تا افرادی که در حال فراموش شدن هستند با چنین شیطنت هایی دوباره خبرساز شوند، مخصوصا در دنیای هنرمندان و سلبریتی ها که حاشیه ها بر موفقیت یا خانه نشین شدن آن ها تاثیر فراوانی دارد.

منبع: Businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا اینستاگرام می تواند به عنوان منبع اصلی اخبار نسل جوان بر انتخابات 2020 آمریکا اثر بگذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اینستاگرام می تواند به عنوان منبع اصلی اخبار نسل جوان بر انتخابات 2020 آمریکا اثر بگذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید