7 مرحله ضروری که باید برای مراقبت از پوستتان در بهار انجام دهید

به گزارش وبلاگ سایه، همان طور که لباس هایی که در بهار می پوشید، با پوشش زمستانی تان فرق دارد، باید برای مراقبت های پوستی خود نیز، تفاوت قائل شوید. هنگام آمدن بهار، پس از چند ماه جابه جا شدن بین هوای گرم و خشک خانه و سرمای شدید بیرون، حالا پوست شما آماده تغییر مراقبت پوستی فصلی است. در این مقاله، نکات مراقبت پوستی در بهار را به شما معرفی می کنیم. 7 مرحله ای را که نوشته ایم، دنبال کنید تا پوست خود را از خواب زمستانی بیدار کنید و به پوستی سالم و درخشان برسید.

7 مرحله ضروری که باید برای مراقبت از پوستتان در بهار انجام دهید

1. پوست خود را لایه برداری کنید

اولین قدم در داشتن پوستی درخشان با لایه برداری از لایه های به جای مانده زمستان آغاز می گردد. با وجود این که پوست آدم ها به طور دائمی بازسازی می گردد، اما وجود لکه های سنگین به جا مانده از فصل زمستان، ممکن است مانعِ از بین رفتن درست پوست های مرده و بازسازی آن گردد.

برترین راه برای لایه برداری پوست این است که یک حمام آب گرم داشته باشید، و سپس با اسکراب خوب اما ملایم، تمام بدن خود را لایه برداری کنید؛ به خصوص آن نقاطی را که مستعد ایجاد لکه های زبر هستند، مثل آرنج و زانو.

از قلم نیاندازید که بیشتر اسکراب های بدن، برای صورت بیش از میزان قوی هستند و می توانند به پوست آسیب برسانند. برای لایه برداری پوست صورتتان باید از یک اسکراب مخصوص صورت بهره ببرید. همواره بعد از لایه برداری، مرطوب نماینده بزنید تا پوستتان را به خوبی تغذیه کنید.

2. به میزان کافی آب بنوشید

شاید از این که در هر مقاله رژیم غذایی، مراقبت پوستی و ورزشی، درباره نوشیدن آب صحبت نموده اند، خسته شده اید؛ اما این موضوع به این خاطر است که نوشیدن آب و هیدراته ماندن واقعا معجزه می نماید! اندام های بدن برای داشتن عملکرد درست به آب احتیاج دارند و پوست نیز بزرگ ترین اندام شماست. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، راحت تر از پوسته پوسته شدن و خشکی پوستتان جلوگیری می کنید.

برای این که نوشیدن آب را از قلم نیاندازید، می توانید همواره یک بطری آب روی میز محل کار، مطالعه یا هر جای دیگری که بیشتر وقت می گذرانید، قرار دهید.

3. حتی در روزهای ابری ضدآفتاب بزنید

کرم ضدآفتاب فقط مخصوص گردش های ساحلی و روزهای آفتابی نیست. حتی روزهای ابری نیز می توانند اشعه های UV مضری را برای حمله به پوست شما بفرستند! پس به خوبی از آن دفاع کنید! برای محافظت از پوست خود، حتی در روزهای ابری از کرم ضدآفتاب بهره ببرید. بهتر است در پی محصولی سبک باشید که منافذ باز پوست را مسدود نمی نماید.

4. میوه و سبزیجات تازه بخورید

وقتی حرف از هیدراته ماندن می گردد، یک راه عالی برای رسیدن به آن، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه است. این میان وعده های لذیذ، علاوه بر ویتامین ها و مواد مغذی ای که دارند، می توانند بخشی از آب مورد احتیاج بدن شما را تامین نمایند. آب کافی می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ و با علائم پیری مبارزه کند.

از جمله مواد غذایی فوق العاده برای داشتن پوست سالم، می توان به کاهو، هویج، سیب، هندوانه، گریپ فروت و دیگر مرکبات اشاره نمود.

5. از یک مرطوب نماینده سبک تر بهره ببرید

احتمالا در زمستان برای تمام بدن خود از مرطوب نماینده ای غلیظ استفاده می کردید، اما همان محصولات با گرم تر شدن روزها، می توانند لایه ای چرب و سنگین روی پوست شما ایجاد نمایند. به عنوان بخشی از روتین مراقبت پوستی تان، کرم مرطوب نماینده سبک تری را انتخاب کنید، تا بدون سنگینی پوست، آن را مرطوب و هیدراته نگه دارید.

6. ورزش کنید

احتمالا رفتن به باشگاه یا انجام تمرینات در خانه، آخرین چیزی است که می خواهید بعد از یک روز پرمشغله انجام دهید، اما نکته اصلی این است: ورزش جریان خون را افزایش می دهد و به همین علت به حفظ سلول های پوستی سالم یاری می نماید.

سلول های پوستی شاد=پوست شاد

شما حتی مجبور نیستید به باشگاه بروید. اگر هوا خوب است، می توانید 30 دقیقه روی چمن های پارک یوگا انجام دهید، یا از هوای تازه و معتدل بهاری بهره ببرید و با عزیزانتان یا تنها به پیاده روی شبانه بروید.

7. براش های آرایشی خود را تمیز کنید

وقتی در حال تمیز کردن کمدها و وسایل خود هستید، از لوازم آرایشی و بهداشتی خود غافل نشوید. براش ها و پدهای آرایشی می توانند اندازه زیادی از کثیفی ها و باکتری هایی را که به سختی قابل مشاهده هستند، ایجاد نمایند و با هر بار استفاده، این باکتری ها را به پوست شما منتقل نمایند. براش ها را به آرامی با یک پاک نماینده طبیعی بشویید و آن ها را به مدت 24 ساعت صاف بگذارید تا خشک شوند.

حتما لیف خود را نیز به خوبی تمیز کنید و هر چند وقت یک بار، تاریخ انقضای وسایل آرایشی و بهداشتی خود را آنالیز کنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ سایه مگ را بخوانید.

منبع: johnsonsbaby

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 مرحله ضروری که باید برای مراقبت از پوستتان در بهار انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مرحله ضروری که باید برای مراقبت از پوستتان در بهار انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید