7 سین زرین هنر 5000 ساله ایران در موزه ملی ایران

به گزارش وبلاگ سایه، 7 اثر زرین زیبا از تاریخ 500 هزار ساله ایران به نشانه 7 سین نوروزی در موزه ملی ایران به نمایش عایدی.

7 سین زرین هنر 5000 ساله ایران در موزه ملی ایران

به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران امروز پنجشنبه 2 فروردین 97 با اشاره به برنامه های موزه ملی برای آشنایی عمومی با آثار تاریخی و فرهنگی کشورمان گفت:

هفت اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک (ریتون) همدان است. این آثار در طبقه همکف موزه ایران باستان و هر یک در گالری مربوط به دوره زمانی یعنی از دوره مفرغ نو تا دوره هخامنشی (4200 تا 2500 سال پیش) به نمایش گذاشته شده اند.

او اضافه نمود:

هفت سین زرین موزه ملی ایران در سال 1397 گویای طراحی، ظرافت، اندیشه و توانایی منحصربه فرد هنرمندان ایرانی در ساخت و فراوری کالای هنری از دیرباز بوده و بدون شک الهام گرفتن از میراث فرهنگی باقیمانده افقی روشن برای هنرمندان معاصر در فراوریات عصر حاضر است و یکی از بسترهای مناسب در حمایت از فراوری کالای ایرانی خواهد بود.

نوکنده توضیح داد:

آثار زرین به نمایش درآمده از لحاظ ظرافت های هنری بسیار حایز اهمیت است و می توانند ما را با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا نمایند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "7 سین زرین هنر 5000 ساله ایران در موزه ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 سین زرین هنر 5000 ساله ایران در موزه ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید