کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران هستند

به گزارش وبلاگ سایه، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران هستند.

کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران هستند

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری مالی دریای سیاه با موضوع چشم اندازها برای همکاری گفت: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا کاملا به اقتصاد گردشگری وابسته هستند.

وی توضیح داد: گردشگری یکی از برترین بخش هایی است که می تواند باعث رشد فراگیر، ایجاد شغل، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح گردد. ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است که بین کشورهای خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای خزر به وسیله کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه بویژه به وسیله راه آهن برای ترانزیت کالا پل ارتباطی دارد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: میتوان از این پتانسیل در گردشگری استفاده کرد تا دسترسی آسان با قیمت مناسب فراهم گردد. جمهوری اسلامی ایران نیز در برنامه های آینده خود توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری خود با کشورهای دنیا بدنبال توسعه هرچه بیشتر است.

اژدری گفت: کشورهای منطقه دریای سیاه نیز از جمله بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.

اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری مالی دریای سیاه با موضوع چشم اندازها برای همکاری با همکاری اداره کل دفتر همکاری های مالی چند جانبه بین المللی وزارت خارجه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه افتتاح شد.

این افتتاحیه با حضور خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری مالی دریای سیاه (BSEC) و دبیر کل سازمان همکاری های مالی (اکو) و مهدی صفری معاون وزیر خارجه برگزار گردید؛ این همایش شامل دو پنل بود، پنل اول با موضوع ایران و منطقه BSEC که در آن مدعوین به طرح موضوعاتی در مورد کوشش جهت ارتباط گسترده تر پرداختند و در پنل دوم با طرح ایران BSEC مدعوین از جمله مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درخصوص مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی به طرح موضوعاتی پرداختند.

منبع: همگردی

به "کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای منطقه دریای سیاه بازار هدف گردشگری ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید