سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند بازار های بین المللی است

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند حضور در بازار های منطقه ای و بین المللی است.

سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند بازار های بین المللی است

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در دومین روز از سفر خود به روسیه چهارشنبه (26 مرداد ماه) با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون این کشور در محل سفارت جمهوری اسلامی در مسکو ملاقات کرد.

در این ملاقات محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این ملاقات توسعه ظرفیت های بین المللی سینما، تجاری سازی و بازیابی محصولات آن را مهم خواند و اضافه کرد: روسیه به علت بعضی اشتراکات دیرینه و بازار مساعد آن، ظرفیت مهمی برای تعاملات سینمایی است.

به گفته وی، دیپلماسی رسانه ای و فرهنگی تبدیل به یکی از شاخه های اصلی فعالیت ها در حوزه سیاست خارجی شده و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشور های قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه می توان از ظرفیت و کارکرد سینمای ایران برای تسهیل و تقویت و توسعه روابط دو ملت ایران و روسیه بهره گرفت، اضافه کرد: از سوی دیگر سینمای ما برای داشتن اقتصاد بهتر احتیاجمند حضور در بازار های منطقه ای و بین المللی است.

در این ملاقات کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی گفت: ضروری است ریل گذاری تاریخ نو ایران و روسیه را جدی بگیریم، اما به علت فقدان شناخت فراگیر متقابل به لحاظ فرهنگی، جای کار بسیاری داریم.

وی با اشاره به حضور 25 میلیون مسلمانان و 6 میلیون شیعه در این کشور پهناور اضافه کرد: جمهوری اسلامی در دو حوزه دینی و در جایگاه کشوری به نام ایران جای کار بسیاری در روسیه دارد چرا که مردم این کشور نسبت به فیلم های ایرانی گرایش بسیاری دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حرکت رو به جلو به طور جدی شروع شده است گفت: نقطه وصل تحولات در آینده جهان، در کشور های چین و روسیه است بنابراین باید تمرکز برنامه ها و فعالیت های بین المللی مان را در این منطقه افزایش دهیم.

کاظم جلالی با اشاره به مذاکرات و اتفاقات شکل گرفته میان ایران و روسیه در حوزه هنر و سینما تاکید نمود: پایدارترین روابط، روابط فرهنگی است و ما در این زمینه احتیاج به سرمایه گذاری، حمایت و پیگیری جدی جهادی داریم. در حال حاضر در دوران طلایی و مهم روابط فرهنگی و اجتماعی با روسیه و منطقه قفقاز قرار داریم و باید با بازنگری راستا فعالیت در منطقه در همه عرصه ها، از جمله فرهنگ، سینما و تلویزیون را تقویت کنیم.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در این ملاقات توسعه ظرفیت های بین المللی سینما، تجاری سازی و بازیابی محصولات آن را مهم خواند و اضافه کرد: روسیه به علت بعضی اشتراکات دیرینه و بازار مساعد آن، ظرفیت مهمی برای تعاملات سینمایی است.

به گفته وی، دیپلماسی رسانه ای و فرهنگی تبدیل به یکی از شاخه های اصلی فعالیت ها در حوزه سیاست خارجی شده و بخش قابل توجهی از دیپلماسی عمومی کشور های قدرتمند جهانی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه می توان از ظرفیت و کارکرد سینمای ایران برای تسهیل و تقویت و توسعه روابط دو ملت ایران و روسیه بهره گرفت، اضافه کرد: از سوی دیگر سینمای ما برای داشتن اقتصاد بهتر احتیاجمند حضور در بازار های منطقه ای و بین المللی است.

وبلاگ سایه فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند بازار های بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند بازار های بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید