کشف هفت حشرۀ نو که با برگ مو نمی زنند!

به گزارش وبلاگ سایه، به تازگی هفت گونۀ نو از حشرۀ برگی، معروف به برگ های متحرک شناسایی شده اند. این حشرات استراتژی استتار پیچیده ای شبیه شاخ و برگ دارند که به آن ها اجازه می دهد بدون دیده شدن با محیط اطراف خود یکی شوند و برای شکارچیان و محققان چالش ایجاد نمایند.

کشف هفت حشرۀ نو که با برگ مو نمی زنند!

به گزارش فرادید، از نظر تاریخی، طبقه بندی گونه های حشراتی که نمی توان آن ها را تنها بر اساس ظاهر خارجی شان شناسایی کرد، سخت بوده است. مطالعه نو که در مجله ZooKeys منتشر شده، از تجزیه و تحلیل ژنتیکی برای شناسایی این گونه ها استفاده نموده است. بعضی حشرات یافت شده در هند قبلاً بخشی از گروهی از گونه های بزرگتر جنوب شرقی آسیا فرض می شدند.

دکتر سارا بانک اوبین، محقق ارشد دانشگاه گوتینگن در آلمان شرح می دهد: نمونه گونه های مختلف اغلب بر اساس ظاهرشان متعلق به یک گونه نظر گرفته می شوند. اما ما توانستیم بعضی از گونه های نو را صرفا با آنالیز ویژگی های ژنتیکی شان شناسایی کنیم.

دکتر سون برادلر، یکی از نویسندگان این مقاله اضافه کرد: حدود 3500 گونه شناخته شده از حشرات چوبی و برگی وجود دارند و در حال حاضر فقط بیش از 100 گونه از حشرات برگی توصیف شده اند. اگرچه آن ها بخش کوچکی از این خانواده متنوع از حشرات را تشکیل می دهند، اما ظاهر تماشایی و غیرمنتظره، آن ها را منحصر به فرد نموده است.

این یافته ها نه تنها برای مطالعه سیستماتیک حشرات برگی بلکه برای حفاظت از تنوع آن ها نیز اهمیت دارند. از دست دادن این حشرات هندی تنها باعث کاهش تعدادشان در یک گونه شناخته شده نمی گردد و معنایش انقراض یک گونه کاملاً جداگانه است.

بانک اوبین بر اهمیت حفظ تنوع زیستی تأکید نموده و گفته است: این یافته برای حفاظت از گونه ها مهم است: اگر تمام نمونه های این گونه در هند از بین بروند، همانطور که قبلاً تصور می شد فقط یک گروه در یک گونه کاهش نمی یابد بلکه در واقع، یک گونه کاملاً متمایز نابود می گردد. معنایش این است که محافظت گونه های هندی اهمیت ویژه ای دارد.

با استفاده از این تکنیک های ژنتیکی، در سال های اخیر بیش از 20 گونه اسرارآمیز نو از ویتنام، بورنئو، جاوه و فیلیپین کشف شده است.

منبع: فرارو

به "کشف هفت حشرۀ نو که با برگ مو نمی زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف هفت حشرۀ نو که با برگ مو نمی زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید