کتاب مستندسازی مردم نگارانه و عکاسی مردم شناسی قایق سازی سنتی منتشر شد

به گزارش وبلاگ سایه، کتاب مستندسازی مردم نگارانه و عکاسی مردم شناسی قایق سازی سنتی و منظره ها زیستی-فرهنگی در شمال ایران: گلستان، گیلان و مازندران تألیف بابک صدیقی و ژیلا مشیری به وسیله مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

کتاب مستندسازی مردم نگارانه و عکاسی مردم شناسی قایق سازی سنتی منتشر شد

این کتاب در دو فصل شامل معرفی و کلیات و منظره ها زیستی، فرهنگی و قایق های سنتی در شمال ایران به همراه 92 تصویر، قایق سازی سنتی در کناره دریای خزر را مورد مطالعه قرار داده و نحوه ساخت قایق ها، انواع آن و استاد کاران این پیشه را آنالیز می نماید.

این کتاب سعی در ثبت و ضبط فرهنگ دریا و دانش بومی مربوط به آن حوزه دریای مازندران دارد و حاصل پژوهش اجرا شده در پژوهشکده مردم شناسی از سال 1396-1397 است.

روش این تحقیق کیفی و با رویکرد مردم نگاری بوده و به وسیله مصاحبه با استادکاران و قایق سازان سنتی و تهیه عکس نسبت به مستندسازی این حرفه اقدام شده است.

از شاخصه های اصلی این پژوهش، عکاسی مردم نگارانه به همراه پژوهش و آنالیز مردم شناسانه بوده است که سبب می گردد این دانش و پیشه بومی با یاری تصویر به همراه پژوهش بیشتر معرفی و شناسانده گردد.

در این تحقیق سه استان گیلان، مازندران و گلستان با توجه به نزدیکی به دریای مازندران و نقشی که در قایق سازی سنتی دارند، آنالیز شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب مستندسازی مردم نگارانه و عکاسی مردم شناسی قایق سازی سنتی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب مستندسازی مردم نگارانه و عکاسی مردم شناسی قایق سازی سنتی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید