چیپست Dimensity 9000 ممکن است مقرون به صرفه تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد

به گزارش وبلاگ سایه، مدیاتک چند روز قبل از Dimensity 9000 رونمایی کرد که یک چیپست پرچم دار تمام عیار محسوب می گردد و در سال 2022 به عنوان رقیب مستقیم جدیدترین چیپست پرچم دار کوالکام عرض اندام خواهد نمود. روی هم رفته مدیاتک به ساخت چیپست های مقرون به صرفه قیمت دارد و به همین دلیل گوشی هایی مانند وان چلاس نورد 2 و ریلمی X7 مکس که از چیپست قدرتمند Dimensity 1200 استفاده می نمایند، قیمت پایینی دارند.

چیپست Dimensity 9000 ممکن است مقرون به صرفه تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد

حالا یکی از افشاگران مشهور چینی اعلام نموده که قیمت Dimensity 9000 تقریبا دو برابر Dimensity 1200 است. با این حال، ظاهرا چیپست موردنظر کماکان مقرون به صرفه تر از اسنپدراگون 8 نسل یک محسوب می گردد. البته باید خاطرنشان کنیم بر اساس یک گزارش نو، این چیپست با نام 8Gx نسل 1 معرفی خواهد شد.

حتی اگر نوترین چیپست پرچم دار مدیاتک مقرون به صرفه تر از تراشه ساخت کوالکام باشد، این موضوع لزوما به معنای قیمت پایین گوشی های مبتنی بر آن نخواهد بود و در این زمینه خود شرکت سازنده و البته حجم سفارش نقش مهمی را ایفا می نمایند. اما در این میان، احتمالا گوشی های مجهز به Dimensity 9000 در مقایسه با گوشی های پرچم دار دارای چیپست کوالکام با قیمت مناسب تری به دست کاربران می رسند.

گفته می گردد مدیاتک روی چیپست Dimensity 7000 کار می نماید که از هسته های پردازشی Cortex-A78 و فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد. مدتی قبل مدیر کل برند شرکت ردمی در شبکه اجتماعی ویبو به تراشه Dimensity 7000 اشاره نمود و این یعنی احتمالا ردمی به زودی از گوشی های مبتنی بر این چیپست رونمایی خواهد نمود.

باید خاطرنشان کنیم شرکت های سازنده تراشه ها معمولا هیچ وقت قیمت این قطعات را به طور رسمی اعلام نمی نمایند زیرا با توجه به حجم سفارش و قدرت شرکت سازنده، قیمت این قطعات بالا و پایین می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "چیپست Dimensity 9000 ممکن است مقرون به صرفه تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست Dimensity 9000 ممکن است مقرون به صرفه تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید