چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟

به گزارش وبلاگ سایه، تعریق یک فرایند اتوماتیک و غیر ارادی است که به تنظیم دمای بدن فرد یاری می نماید. با این حال، بعضی از افراد دچار هایپرهیدروزیس می شوند، به این معنی که بیش از حد لازم عرق می نمایند. بعلاوه، بیماری هایی مانند دیابت، تب، پرکاری تیروئید، یائسگی، نقرس و آنژین نیز می توانند در تعریق بیش از حد نقش داشته باشند. در طول تابستان، تعریق به عنوان یک واکنش طبیعی فیزیولوژیکی نسبت به رطوبت و گرما، کار زیاد، عصبانیت و درد افزایش می یابد و ناشی از بیماری خاصی نیست. در چنین شرایطی، ممکن است برای افرادی که در طول تابستان تعریق بیشتری دارند این سوال پیش بیاید که چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟

چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟

قرار گرفتن در معرض گرما یا تغییر شرایط آب و هوایی، به صورت طبیعی طریق را افزایش می دهد. بوی بد پا و زیر بغل نتیجه رایج این حالت است، خصوصا اگر شخصی اقدامات بهداشتی مناسبی مانند استحمام و استفاده از دئودورانت و ضد تعریق را نادیده بگیرید. بوی نامطلوب عرق برای بسیاری آزار دهنده است. عرق به خودی خود بویی ندارد. در واقع، یکی از مقصرهای اصلی بوی عرق باکتری هایی هستند که در منطقه ها عرق نموده بدن شما زندگی می نمایند. برخی تعریق را در شرایط اجتماعی نامطلوب می دانند، به ویژه اگر عرق باعث ایجاد لک روی لباس شان گردد. در این شرایط، برخی از راهکارها وجود دارد که می تواند به شما در کاهش مقدار تعریق یاری کند. در ادامه این مقاله از مجله وبلاگ سایه به این سوال که چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم، خواهیم پرداخت.

چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟

گزینه های درمانی متنوعی برای افرادی که تعریق بیش از حد را تجربه می نمایند، وجود دارد. در این مقاله طیف وسیعی از درمان ها را معرفی می کنیم و برخی نکات مربوط به مدیریت عرق را ارائه خواهیم داد که افراد می توانند در خانه امتحان نمایند.

قبل از خواب ضد تعریق بزنید

ضد تعریق ها، مجاری عرق را مسدود می نمایند تا عرق نتواند به سطح پوست برسد. در چنین شرایطی، عرق هنوز فراوری می گردد، اما نمی تواند به سطح برسد. دئودورانت ها از تعریق جلوگیری نمی نمایند، بلکه در عوض بوی فراوری شده به وسیله باکتری ها را در هنگام تعریق پوشش می دهند. برخی اوقات ضد تعریق ها (ضد تعریق ها) حاوی دئودورانت هستند. بیشتر ضد عرق هایی که می توانید در داروخانه بخرید از نمک های فلزی به نام کلرید آلومینیوم تشکیل شده است.

برای داشتن برترین نتیجه از یک ضد تعریق، اطمینان حاصل کنید که زیر بغل شما تمیز و خشک است و سپس آن را شب ها قبل از خواب بهره ببرید. این به این علت است که مواد لازم برای ایجاد انسداد روی مجاری فراوری نماینده عرق به زمان احتیاج دارند و بیشتر مردم شب ها کمتر عرق می نمایند یا اصلا عرق نمی نمایند.

از پارچه های خنک بهره ببرید

برترین راه برای یاری به کاهش تعریق با انتخاب لباس مناسب و استفاده از پارچه های نخی و سبک امکان پذیر است. رنگ های روشن نیز به جای جذب اشعه خورشید به انعکاس آن یاری می نمایند. بنابراین، پوشیدن رنگ سفید می تواند باعث کاهش دمای بدن و کاهش تعریق گردد. اگر لباس روشن و نخی ندارید، رنگ های تیره ای را انتخاب کنید که لکه های عرق را پنهان می نمایند.

از مصرف برخی غذاها خودداری کنید

بدن ما در برابر غذاهای تند همان واکنشی را دارد که در مقابل قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی گرم نشان می دهد. پس از خوردن غذاهای تند، بدن سعی می نماید تا با تعریق دمای بدن را کاهش دهد. مصرف کافئین نیز توصیه نمی گردد، زیرا غدد فوق کلیه را تحریک می نماید و باعث عرق کردن کف دست، پا و زیر بغل می گردد.

دمای محل سکونت تان را کاهش دهید

عرق کردن راهی برای کاهش دمای بدن است. بنابراین با خنک ماندن، احتیاج به تعریق را کاهش می دهید. در هوای گرم قرار دادن یک کاسه یخ در مقابل پنکه برای گردش هوای سرد در فضای اتاق واقعا می تواند موثر باشد. ایده خوب دیگر این است که پرده ها یا کرکره ها را در طول روز کشیده نگه دارید تا جلوی ورود اشعه خورشید و گرم شدن بیش از اتاق ها را بگیرد. اگر هم بیرون از منزل هستید، سعی کنید در سایه بمانید.

خوردن منظم وعده های غذایی کم حجم می تواند به خنک نگه داشتن شما یاری کند، زیرا برای تجزیه غذا حرارت متابولیکی مورد احتیاج است. پر آب نگه داشتن بدن نیز باعث پایین آمدن درجه حرارت بدن می گردد. بعلاوه می توانید مرطوب نماینده هایتان را پیش از استفاده در یخچال نگه دارید تا اثر خنک نمایندگی داشته باشند. علاوه بر این می توانید از پنکه های قابل حمل یا بادبزن برای خنک کردن بدنتان بهره ببرید.

درمان دارویی

اگر احساس می کنید بیش از حد عرق می کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا مبتلا به بیماری به نام هایپرهیدروزیس هستید یا خیر. اگر این کار را انجام دهید، چندین گزینه درمانی در دسترس شماست:

داروهای ضد تعریق نسخه ای

پزشک می تواند داروی ضد عرق با قدرت بالا برای شما تجویز کند که خرید آن بدون نسخه امکان پذیر نیست.

داروهای خوراکی

برخی از داروها، مواد شیمیایی که باعث می شوند اعصاب خاص بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند را مسدود می نمایند و همین امر می تواند به کاهش تعریق یاری کند. مصرف این داروها ممکن است با برخی از عوارض جانبی بالقوه همراه باشد (از جمله مسائل مثانه، خشکی دهان و تاری دید)، بنابراین در خصوص این که آیا مزایای داروها بیشتر از خطرات آن هاست یا نه با پزشک خود صحبت کنید.

داروهای ضد افسردگی

اضطراب می تواند منجر به تعریق بیش از حد گردد. اگر پزشک احساس کند این ماده به مشکل شما یاری می نماید، امکان دارد داروهای ضد افسردگی برای شما تجویز گردد.

تزریق بوتاکس

این روش به طور موقت اعصاب مسبب تعریق را مسدود می نمایند. بوتاکس تزریق شده 6 تا 12 باقی می مانند و پس از آن، درمان احتیاج به تکرار دارد. ممکن است تزریق بوتاکس درد جزئی ایجاد کند و برخی از افراد به طور موقت در ناحیه ای که تحت درمان قرار داده اند ضعف عضلانی را تجربه می نمایند.

عمل جراحی

در موارد شدید، ممکن است به جراحی احتیاج پیدا کنید. این موارد شامل مایکروویو درمانی، برداشتن غده عرق و جراحی اعصاب است. جراحی فقط زمانی باید مورد توجه قرار گیرد که پزشک تشخیص دهد شما یک بیماری جدی دارید که باعث می گردد بیش از حد عرق کنید.

نتیجه گیری

تعریق کاملا طبیعی است و به منظور کاهش دمای بدن انجام می گردد. در صورت احساس احتیاج، راه هایی برای کاهش تعریق یا پنهان کردن تأثیرات آن وجود دارد. اگر احساس می کنید که به مقدار زیادی عرق می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. مشاوره تخصصی می تواند به شما یاری کند. پزشکان معمولا برای درمان تعریق زیاد رویکردی گام به گام در پیش می گیرند. ضد تعریق ها، کرم های کلرید آلومینیوم یا داروهای ضد کولینرژیک می توانند برای برخی از افراد خوب عمل نمایند.

منبع: اسنپ مارکت

به "چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در تابستان کمتر عرق کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید