چهره متفاوت اوشین در 70 سالگی

به گزارش وبلاگ سایه، عکس چهره پیر و شکسته اوشین تاناکورا بازیگر نقش جوانی اوشین در سریال باعث یادآوری این موضوع که سالیانی از این سریال می گذرد شد. تا سال ها پس از پخش سریال سال های دور از خانه با نام اوشین در میان مردم شناخته می شد.

چهره متفاوت اوشین در 70 سالگی

اوشین: سریال ژاپنی که توجه جهان را جلب کرد

یک دختر کوچک ژاپنی به زحمت از میان کولاک برف به سوی خانه قدم برمی دارد. این یک صحنه نمادین تلویزیونی از دهه 80 میلادی است که خیلی ها در سراسر جهان آن را به خاطر دارند.

این صحنه مربوط به مجموعه تلویزیونی اوشین است که نه تنها در ژاپن بلکه در بیش از 60 کشور جهان مورد توجه نهاده شد. بسیار پیشتر از دوران سریال های کره ای و فیلم آسیایی های خرپول، امری نادر و بی سابقه بود که یک فیلم یا سریال آسیایی به پیروزیت جهانی دست یابد.

خیلی ها داستان اوشین را دوست داشتند، دختری که در دهه اول قرن بیستم در منطقه ای روستایی از ژاپن در فقر شدید بزرگ می گردد. او علیرغم از سرگذراندن مصیبت های بی شمار شخصی، استقامت می نماید و در نهایت مدیر پیروز یک سوپرمارکت زنجیره ای می گردد.

اوشین در آوریل 1983 به عنوان یک درام صبحگاهی پخش شد. یعنی یک سریال خانوادگی با موضوع یک شخصیت اصلی زن که زمان پخش آن صبح بود و زنان خانه دار مخاطب آن بودند.

اما این سریال به سرعت در ژاپن مورد استقبال فراوان نهاده شد، که همزمان بود با دورانی که این کشور گرفتار حباب مالی بود.

همان طور که یک روزنامه نگار ژاپنی نوشته است، قصه سخت اوشین در خصوص فقر، یک موازنه بسیار مورد استقبال در برابر مصرف گرایی پرزرق و برق، افراطی و متظاهرانه آن دوران بود. درست مانند یک سالاد سبز تر و تازه که برای متعادل سازی سس های چرب و سنگین غذای اصلی سرو می گردد.

اوشین به علت قدرت پایداری و سرسختی در برابر مسائل، مردم را جذب کرد. از اینکه در کودکی با یک کیسه برنج معاوضه شده بود، تا از دست دادن پسرش در جنگ جهانی دوم و خودکشی شوهرش، او هرگز ناامید نشد.

از ویتنام تا پرو، وسواس جهانی نسبت به سریال اوشین در دهه 1980 به قدری تازگی داشت که اصطلاحی برای آن ساختند: سندروم اوشین یا اوشیندروم.

سینگال با اشاره به تاثیر عمیق این سریال می گوید: اوشین احساسات مخاطبان را در مقیاسی برانگیخت که هیچ مجموعه تلویزیونی دیگری قبلا این کار را ننموده بود… نوعی تب اوشین همه جهان را گرفته بود.

گفته می گردد که در تایلند، زمان جلسه های هیات دولت به نحوی برنامه ریزی می شد تا با زمان پخش سریال تداخل نداشته باشد. بعلاوه تیراژ یک روزنامه در بانکوک در پی انتشار هفتگی خلاصه قسمت های سریال، به اندازه 70 درصد افزایش یافت.

در هنگ کنگ، یاد اوشین به شکل یک فروشگاه زنجیره ای با نام خانه اوشین ماندگار شد که خوراکی و تنقلات ژاپنی می فروشد. بنیانگذار این غذافروشی زنجیره ای می گوید که تجارت خود را با روحیه اوشین اداره نموده است؛ محکم و سخت کوش.

منبع: فرارو

به "چهره متفاوت اوشین در 70 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره متفاوت اوشین در 70 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید