چطور یک فرد کره ای، چینی یا ژاپنی را از هم تشخیص دهیم؟

به گزارش وبلاگ سایه، تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی

با اینکه خیلی از افراد مردم آسیایی شرقی را به یک چشم می بینند، اما واقعیت این است که آن ها با هم تفاوت های زیادی دارند. آن ها در فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و البته چهره نیز فرق هایی دارند که آن ها از هم متمایز می کند. در حقیقت قاره آسیا، بزرگترین و پر جمعیت ترین قاره دنیا است که اصلا نمی توان مردم آن را حتی اگر از لحاظ ظاهری شبیه به هم باشند، یکی دانست. تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی شاید برای همه آسان نباشد، اما با دانستن چند نکته به احتمال زیاد خواهید توانست که اگر شخصی را دیدید، بگویید که برای کدام کشور است. خبرنگاران در ادامه راه چاره هایی برای تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی بودن افراد آورده است؛ با ما همراه باشید.

چطور یک فرد کره ای، چینی یا ژاپنی را از هم تشخیص دهیم؟

ویژگی های فیزیکی

بیایید با سخت ترین راه برای تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی شروع کنیم: چهره. بله، مسلما می تواند تشخیص چهره آن ها، حتی برای همسایه های آسیایی به یک چالش بزرگ تبدیل شود. بسیاری از مردم دیگر نقاط جهان با ویژگی های چهره چینی ها آشنا هستند و در واقع، اغلب ژاپنی ها و کره ای ها را به عنوان یک چینی اشتباه می گیرند. اما بیایید سعی کنیم این سه را از هم تشخیص دهیم و ببینیم که مردم این سه کشور متفاوت که چهره های شبیه به هم دارند، چه ویژگی خاصی آن ها را از هم متمایز می کند.

زمانی که صبحت از چین می شود، جغرافیای آن نقش مهمی ایفا می کند. چینی های شمالی معمولا پوست رنگ پریده تر، چهره های مربعی با چشم و بینی های کوچک دارند. از سوی دیگر، چینی ها در جنوب، دارای پوست تیره تر، چشمان و چهره های گرد و بینی پهن تر می باشند.

طبق تحقیقات، بیشتر مردم ژاپن ساختار چهره بیضی شکل یا کشیده تری نسبت به دو ملیت دیگر دارند. آن ها همچنین دارای گونه های پایین تر هستند و اگر نگاهی دقیق تر به ژاپنی ها داشته باشید، آنها چشم های بزرگتر و بینی بزرگ تری دارند.

احتمالا ساده ترین ملیت برای تشخیص، کره ای ها هستند. حتی بدون جراحی های پلاستیکی (که فرایند محبوبی در این کشور است)، بیشتر کره ای ها پوست بسیار صافی دارند. آن ها همچنین دارای چشم های کوچکتر، بینی های کوچک اما بلند هستند و دارای گونه های بالاتری هستند. ساختار چهره آنها نیز متمرکز است و به آنها ظاهر جوانی را می دهد که فرهنگ مورد نظر آن ها است.

فرهنگ

برای تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی می توان به فرهنگ آن ها هم رجوع کرد. چین یکی از قدیمی ترین فرهنگ های جهان را دارد. مردم چینی معروف به این هستند که در طول تاریخ بارها و بارها از کشور خود مقابل مهاجمان دفاع کرده اند که البته همین تهاجمات نیز کمی بخش های مختلف چین را از هم متفاوت کرده است، به گونه ای که فرهنگ و آداب و رسوم آن ها از جایی به جای دیگر فرق می کند. با این حال، چیزی که آن ها اشتراک دارند، تأثیر تاریخ معنوی کشور بر سنت های آن هاست. مردم چینی به سنت ها احترام می گذارند و وظیفه هر عضو خانواده می دانند که برای نام خانوادگی آن ها ارزش آفرینی کند.

ژاپن، سرزمین خورشید و خانه الهه های انیمه، یکی از جالب ترین فرهنگ ها را در آسیا دارد. با وجود میزان نسبتا کوچک آن در مقایسه با سایر کشورها، این کشور یکی از قدرت های بزرگ و دارای یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است. البته این اقتصاد، از طریق شهفرایندان بسیار وطن پرستی که به خاطر نظم و انضباط، بهره وری و توانایی ارائه محصولات با کیفیت بالا مشهور هستند، حمایت می شود. مردم ژاپن بسیار سخت کار می کنند و همچنین به سنت هایشان احترام بسیار زیادی می گذارند.

هنگامی که شما به کره فکر می کنید احتمالا جنگ غم انگیزی در ذهنتان پدیدار می شود که شمال و جنوب را جدا کرد. با این حال، اجازه دهید بر کره جنوبی تمرکز کنیم زیرا آنها برای جهان بیرونی بیشتر قابل رویت هستند. کره جنوبی پیروز شد تا بعد از جنگی که آن را ویران کرد، در طول چند دهه خود را به یک کشور بسیار پیشرفته تبدیل کند که به خاطر توانایی کره ای ها در ایجاد نوآوری است.

زبان

زبان های بسیاری در چین به خاطر وسعت زیاد آن وجود دارد که البته همه آن ها در زیر مجموعه زبان چینی قرار می گیرند. گویش پکن ماندارین به عنوان زبان رسمی چین و تایوان محسوب می شود، اما کانتونی نیز در هنگ کنگ، ماکائو و دیگر جوامع در خارج از کشور صحبت می شود.

زبان مردم ژاپن، ژاپنی است و استفاده از عناوین تجلیلی بخشی از فرهنگ آنها است. شما حتی نمی توانید همکار خود را با نام کوچک بدون استفاده از عناوین مناسب صدا کنید و تنها نزدیک ترین افراد می توانند نام یک شخص بدون را هیچ گونه عناوین تجلیلی بگویند. صدا کردن افراد بدون عناوین در بین مردم ژاپنی نشان دهنده صمیمیت بیش از حد است.

کره ای، زبان رسمی کشور کره است که حدودا 80 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. این زبان در حقیقت هم در کره جنوبی و هم شمالی استفاده می شود و برخی از واژه های آن شبیه واژه های ژاپنی است.

سبک زندگی در لباس پوشیدن

به منظور تشخیص کره ای، چینی و ژاپنی می توان به سبک آن ها نیز نگاه کرد. چینی ها بخصوص خانم هایشان، سبکی را انتخاب می کنند که نشان دهنده ثروت باشد. در سبک ها مهم نیست که چیزی چقدر بزرگ یا برجسته باشد، بلکه باید به میزان کافی گران باشد. بنابراین، مردم چیزهای زرق و برق دار می پوشند و بیشترا از جواهرات درخشان استفاده می کنند.

سبک ژاپنی ها یا سنتی یا مدرنیته است. برخی از آن ها دوست دارند که لباس های ساده تری استفاده کنند، در حالکه باقی ترجیح می دهند طوری لباس بپوشند که شبیه شخصیت های انیمه شوند. پس اگر شخصی را دیدید که شبیه شخصیتی لباس پوشیده تعجب نکنید، چرا که در این کشور، او با این لباس محبوب و برجسته می شود.

در آخر به سراغ سبک کره ای ها می رویم و می توان این کشور را یکی از شیک ترین کشورها دانست. آن ها عاشق طراحی های برجسته هستند و همچنین علاقمند به مد روز و لباس های برندهای معروف می باشند. حتی اگر به فیلم های کره ای به روز نگاه کنیم، ترکیب رنگ ها روشن و ترکیبات خاص در آن ها دیده می شود. در نظر داشته باشید که همه مواردی که در بالا به طور کلی گفته شده است و نمی توان آن ها را به همه مردم اختصاص داد.

منبع: theydiffer.com

منبع: الی گشت

به "چطور یک فرد کره ای، چینی یا ژاپنی را از هم تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک فرد کره ای، چینی یا ژاپنی را از هم تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید