پیش شرط نمره زبان برای آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شد

به گزارش وبلاگ سایه، از سال 1399 به بعد شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش احتیاج برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف خواهد شد.

پیش شرط نمره زبان برای آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سایه، مرکز سنجش آموزش پزشکی طی اطلاعیه ای از حذف پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) اطلاع داد. براین اساس مطابق مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، از سال 1399 به بعد شرط داشتن نمره زبان (آزمون MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) به عنوان پیش احتیاج برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف خواهد شد.

بنابراین برای آزمون سال تحصیلی 1400- 1399 نمرات زبان (MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) صرفا در بخش مصاحبه دارای امتیاز خواهد بود و برای سال تحصیلی 1401-1400 و پس از آن، درس زبان با ضریب و تعداد سؤال معین (که در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همان سال اطلاع رسانی می گردد) به عنوان یکی از دروس امتحانی در آزمون کتبی لحاظ خواهد شد.

گفتنی است شرط اخذ نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی در دانشگاه ها که باید تا پیش از آزمون جامع به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند، به قوت خود پابرجاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیش شرط نمره زبان برای آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش شرط نمره زبان برای آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید