پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گلبهار افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از افتتاح و به بهره برداری رسیدن پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گلبهار اطلاع داد.

پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گلبهار افتتاح شد

محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با وبلاگ سایه اضافه کرد: این مراسم با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسئول بوم گردی ها و فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و بعلاوه جمعی از مسئولان محلی برگزار گردید.

وی با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان گلبهار مجوز اولیه 21 موافقت نامه گردشگری صادر و به همین دلیل پنجمین اقامتگاه بوم گردی نیز به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این اقامتگاه در مساحت 1500 متر مربع با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومان و اشغال زایی چهار نفر به صورت مستقیم افتتاح شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران مطرح کرد: تا 2 ماه آینده چهار اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز در این شهرستان افتتاح می گردد و به این ترتیب تعداد اقامتگاه ها به 9 مورد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این اقامتگاه در جاده گلمکان در 35 کیلومتری مشهد و در راستا جاده چشمه سبز گلمکان افتتاح شد، توضیح داد: این جاده یکی از راستاهای گردشگری شهر گلمکان است که در آن آثار و جاذبه های بسیاری به چشم می خورد و به کوه های بینالود منتهی می گردد.

طاهریان مقدم توضیح داد: هر چند گردشگران بسیاری به این منطقه می آیند اما برای اقامت شان با مشکل روبرو بودند که با افتتاح این اقامتگاه بیش از 30 تا 40 نفر را در این پنج اقامتگاه می توان اسکان داد.

وی اظهار کرد: قطعا فعالیت اقامتگاه های بوم گردی در رونق گردشگری تاثیر بسزایی دارد. در حال حاضر در هر اقامتگاه موجود برای پنج نفر به صورت مستقیم و 10 تا 12 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گلبهار افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گلبهار افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید