پرسپولیس؛ پرافتخارترین باشگاه ایرانی

به گزارش وبلاگ سایه، اگر تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه های آسیا را با هم مرور کنیم، استقلال با 2 قهرمانی و پاس با یک قهرمانی پرافتخارترین تیم های ایرانی حاضر در این رویداد باشگاهی هستند، اما از سال 3-2002 که فرمت این رقابت ها تغییر کرد، این پرسپولیس است که با دو با تجربه حضور در فینال از سایر رقبای خود پیش افتاده است.

پرسپولیس؛ پرافتخارترین باشگاه ایرانی

پرسپولیس ایران در روز 29 آذر 1399 مقابل اولسان هیوندای تن به شکست داد تا به نایب قهرمانی مسابقات بسنده کند. پرسپولیس در این روز تاریخی می توانست نام خود را به عنوان اولین قهرمان ایرانی فرمت نو لیگ قهرمانان آسیا ثبت کند و به سومین قهرمان ایرانی تاریخ جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان تبدیل شود، اما پرسپولیس که بار اول 19 آبان 1397 حضور در فینال آسیا را تجربه کرد، این بار هم دستش به جام نرسید و با این وجود، با دو تجربه فینال، پیروز ترین تیم ایرانی حاضر در فرمت نو لیگ قهرمانان آسیا شد.

از فصل 2002-2003 که فرمت نو لیگ قهرمانان آسیا با نام Afc Champions League به جای جام باشگاه های آسیا به همراه تغییرات بزرگ ساختاری در فوتبال قاره کهن تاسیس شد تا به امروز، هیچ باشگاه ایرانی پیروز به قهرمانی در این مسابقات نشده است.

سال 2007 سپاهان اولین تیم ایرانی بود که به فینال مسابقات راه یافت، اما مقابل اوراواردز متحمل شکست شد، دومین فینالیست ایرانی نیز همشهری سپاهان یعنی ذوب آهن در سال 2011 بود که مقابل سئونگنام کره جنوبی باخت و پیروز به قهرمانی نشد.

مدتی نهایت پیشروی باشگاه های ایرانی حضور در نیمه نهایی با استقلال در سال 2013 و پرسپولیس در سال 2017 بود که پرسپولیس با دو سال فینالیست شدن در سه سال آبرویی برای فوتبال ایران دست و پا کرد. پرسپولیس در هر دو فینال با شکست روبرو و نایب قهرمان شد، اما همین دو عنوان باعث شد این تیم پرافتخارترین باشگاه ایرانی در فرمت لیگ قهرمانان آسیا لقب گیرد.

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با دو عنوان نایب قهرمانی در سال های 2018 و 2020 به همراه یک حضور در نیمه نهایی، سپاهان و ذوب آهن هر کدام با یک نایب قهرمانی در سال های 2007 و 2011 و همچنین استقلال، پرافتخارترین ایرانی فرمت پیشین با یک حضور در نیمه نهایی برترین تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

طرفداری

منبع: فرارو

به "پرسپولیس؛ پرافتخارترین باشگاه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس؛ پرافتخارترین باشگاه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید