وزیر خارجه ترکیه: دخالت خارجی راه چاره مشکل ونزوئلا نیست

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در یک نشست خبری در بخارست رومانی بیان کرد: تصمیم مجلس اروپا مبنی بر حمایت از خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور اقدامی نادرست است.

وزیر خارجه ترکیه: دخالت خارجی راه چاره مشکل ونزوئلا نیست

وی اضافه کرد: دخالت خارجی در امور داخلی این کشور اقدام درستی نیست و نه تنها باعث حل مشکل نمی گردد بلکه باعث پیچیده تر شدن مشکل نیز می گردد.

اوغلو ادامه داد: نیکلاس مادورو به وسیله انتخابات به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شده است و باید اراده و انتخاب مردم این کشور احترام گذاشت.

لازم به ذکر است گوآیدو- رئیس پیشین و برکنار شده مجلس ملی ونزوئلا- روز 23اُم ژانویه خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور معرفی کرد؛ اقدامی که به سرعت از سوی آمریکا و شماری دیگر از کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شد. اما در مقابل، مادورو رهبر مخالفان دولت خود را دست نشانده آمریکا خوانده و واشنگتن را به سازماندهی کودتا در کشور خود متهم ساخت.

به رغم حمایت واشنگتن از دولت خودخوانده گوایدو، مقامات روسیه، چین، ترکیه و شماری دیگر از کشورهای دنیا حمایت خود را از دولت مادورو قاطعانه اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر خارجه ترکیه: دخالت خارجی راه چاره مشکل ونزوئلا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: دخالت خارجی راه چاره مشکل ونزوئلا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید