وجود 2,8 متر فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ازای هر 100 نفر جمعیت 2,8 متر فضای مطالعه در این استان وجود دارد.

وجود 2,8 متر فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد

یاسر رحیمیان روز سه شنبه، 21 آبان ماه در نشست خبری، اظهار کرد: به ازای هر 25 هزار جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 2,2 کتابخانه وجود دارد در حالی که این شاخص در سطح کشور یک کتابخانه است.

وی اضافه نمود: 570 جلد کتاب در کتابخانه های این استان موجود است به طوری که به ازای هر 100 نفر جمعیت 80 جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: 47 هزارو 100 نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند که به ازای هر 100 هزار جمعیت، 6,6 نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه ها است.

رحیمیان با اشاره به اینکه زیربنای کتابخانه های عمومی استان 20 هزارو 289 متر مربع است، بیان نمود: به ازای هر 100 نفر جمعیت 2,8 متر فضای مطالعه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 7 پروژه کتابخانه در دست ساخت است، توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه ها قبل از سال 92 شروع شدند که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و هم اکنون به طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام و بهره برداری از این تعداد پروژه به 5 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این پروژه ها در شهر دهدشت، گچساران، بهمئی، چرام، مادوان، روستای بردپهن زیلایی و روستای علی آباد بویراحمد در حال ساخت هستند که بعضی از این تعداد تا سرانجام سال جاری به بهره برداری می رسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود 2,8 متر فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 2,8 متر فضای مطالعه به ازای هر 100 نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید