پیروز ترین ستاره های گروه های موسیقی که فراموش نشدند

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران : گروه های موسیقی زیادی به دنیا آمدند که بسیاری از آن ها پس از مدتی منحل شدند. اما در این میان، بعضی از ستاره ها آنقدر به پیروزیت رسیدند که حتی پس از جدایی از گروه هم توانستند معروفیت و محبوبیت خود را حفظ نمایند و به فعالیت خود به صورت انفرادی ادامه دهند. اگر دوست دارید با پیروز ترین خواننده های مردی که کار خود را از گروه های موسیقی شروع کردند و پس از کسب معروفیت به صورت انفرادی به فعالیت خود ادامه دادند آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

پیروز ترین ستاره های گروه های موسیقی که فراموش نشدند

پل مک کارتنی - The Beatles

گروه بیتلز گروه انگلیسی راک/پاپ اهل لیورپول بودند که به دست ستاره هایی، چون جان لنون، پل مک کارتنی، جورج هریسون، و رینگو استار شکل گرفت. این گروه در دهه 1960 فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند و خیلی زود تبدیل به پرفروش ترین و بزرگترین گروه موسیقی دنیا با فروشی بیش از ششصد میلیون دلار شدند. کمتر گروهی توانسته حتی نیمی از پیروزیت گروه بیتلز را تجربه نمایند.

پل مک کارتنی خواننده و آهنگساز موسیقی راک انگلیسی و عضو گروه افسانه ای بیتلز، از برترین آهنگسازان موسیقی راک سده بیستم میلادی است. در واقع خوانندگی و نوازندگی او در گروه بیتلز موجب معروفیت این گروه شد. در کتاب رکورد های دنیای گینس، از مک کارتنی به خاطر دریافت شصت لوح طلایی و فروش صد میلیون نسخه از تک آهنگهایش، با عنوان پیروز ترین موسیقیدان و ترانه سرای موسیقی، نام برده شده است. گروه بیتلز بعد از 10 سال همکاری، در سال 1970 میلادی به دلایلی از هم جدا شدند. اما حتی این جدایی هم چیزی از معروفیت و مجبوبیت پل مک کارتنی کم نکرد.

جاستین تیمبرلیک - NSYNC

انسینک نام یک گروه موسیقی آمریکایی است که در سال 1995 در اورلاندو آمریکا شکل گرفت. اعضای این گروه عبارتند از جاستین تیمبرلیک، لنس بیس، جوی فتون، جی سی چیسز و کریس کرکپاتریک. این گروه تا سال 2002 چهار آلبوم منتشر کردند و پیروز به فروش 50 میلیون نسخه آلبوم در سرتاسر دنیا شدند. اما در سال 2002 بود که اعلام کردند فعالیت خود را برای مدتی متوقف می نمایند، اما گویی فعالیت آن ها برای همواره منحل شد.

جاستین تیمبرلیک نیز از آن پس به طور انفرادی به فعالیت خود ادامه داد. او در سال 2002، اولین آلبوم تک صدایی خود را با نام Justified روانه بازار کرد که 7 میلیون نسخه در دنیا فروش داشت. این آلبوم پیروزیت های زیادی را برای او بدست آورد و در بیلبورد رتبه دو را به خود اختصاص داد. جاستین از آن پس تبدیل به یکی از ستاره های دنیای موسیقی شد و با خواننده های زیادی، چون مدونا و مایکل جاکسون همکاری کرد.

ریکی مارتین - Menudo

ریکی مارتین خواننده، بازیگر و نویسنده اهل پورتوریکو است. او لقب پادشاه پاپ لاتین را دارد. ریکی مارتین، فعالیت خود را از دوازده سالگی در گروه پاپ پسرانه منودو آغاز و بعد از گذشت 5 سال، آلبوم های سولوی خود را در دهه 1990 میلادی به زبان اسپانیایی منتشر کرد. گروه منودو یکی از بزرگ ترین گروه ها در تاریخ موسیقی دنیا بود که اولین آلبوم خود را در سال 1977 روانه بازار کرد و در دهه 1980 تبدیل به یکی از برترین و پیروز ترین گروه های موسیقی آمریکای لاتین شد. این گروه نقطه آغاز خوبی برای ریکی مارتین بود تا توانایی هایش را به مردم سراسر دنیا ثابت کند. مارتین، پس از آغاز کار سولوی خود از سال 1991، بیش از 85 میلیون آلبوم فروخت که او را تبدیل به یکی از پرفروش ترین هنرمندان لاتین تاریخ کرد.

هری استایلز - One Direction

هری استایلز خواننده، ترانه سرا و بازیگر بریتانیایی و یکی از اعضای گروه وان دایرکشن است. او در سال 2010 در برنامه تلویزیونی بریتانیایی ایکس فکتور شرکت کرد، اما به عنوان یک خواننده تک پیروز نبود و حذف شد. با این وجود، استایلز دوباره و این بار به صورت گروهی و به همراه چهار شرکت نماینده دیگر یعنی لیام پین، لوییس تاملینسون، زین مالیک و نایل هوران تحت عنوان وان دایرکشن به مسابقه بازگشت.

استایلز به همراه دیگر اعضای وان دایرکشن پنج آلبوم همه شب بیدار (2011)، مرا به خانه ببر (2012)، خاطرات نیمه شب (2013)، چهار (2014) و ساخته شده در بامداد (2015) را طی دوران فعالیت خود منتشر کردند. اما در سال 2016 بود که هری فعالیت مستقل خود در موسیقی و هم زمان فعالیت در عرصه بازیگری را با فیلم دانکرک آغاز کرد. او اکنون یکی از برترین خواننده های جوان دنیای موسیقی به شمار میرود.

زین مالک - One Direction

زین مالک که اغلب تنها با نام زین شناخته می گردد، خواننده و ترانه سرای بریتانیایی است که به عنوان یک هنرمند انفرادی برای رقابت موسیقی بریتانیا ایکس فاکتور در سال 2010 مورد آزمایش نهاده شد. اما پس از اینکه به عنوان یک خواننده انفرادی حذف شد، به همراه چهار نفر دیگر و با گروهی پسرانه با عنوان وان دایرکشن به رقابت بازگشت. این گروه معروفیت و محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرد، اما زین در مارس 2015 از گروه جدا شد و یک قرارداد ضبط انفرادی با آرسی ای امضا کرد. او در سال 2016 نخستین آلبوم استودیویی تک نفره خود را با نام فکر من منتشر کرد که به پیروزیت تجاری رسید. دومین آلبوم او نیز سقوط ایکاروس بود که در سال 2018 منتشر شد و تحسین منتقدان را دریافت کرد، اما در فروش پیروز نبود.

نیک جوناس - Jonas Brothers

نیک جوناس موسیقی دان اهل ایالات متحده آمریکا است که از سال 2000 میلادی تا به امروز مشغول فعالیت بوده است. او بیشتر برای حضور در گروه پاپ-راک جوناس برادرز شناخته می گردد. گروه جوناس برادرز در یک برنامه ویژه بچه ها و نوجوانان در شبکه دیزنی به معروفیت رسیدند. این گروه از نیوجرسی و در آغاز به وسیله سه برادر به نام های کِوین جوناس، جو جوناس و نیک جوناس شکل گرفت که از سال 2006 تا 2008 سه آلبوم موسیقی به بازار عرضه کردند. اما نیک جوناس در سال 2013 از این گروه جدا شد و فعالیت خود را به صورت انفرادی ادامه داد. او دومین آلبوم استودیویی خود را در نوامبر 2014 منتشر کرد و در حال حاضر جزو یکی از مشهورترین ستاره های دنیای موسیقی به شمار میرود. او اخیرا با ازدواجش با پریانکا چوپرا، هنرپیشه هندی و چهره سرشناس بالیوود، توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد.

جرج مایکل- Wham!

جرج مایکل که بیشتر با نام هنری جرج مایکل شناخته می گردد، خواننده، ترانه سرا و آهنگساز مشهور انگلیسی بود. او در دهه 1980 میلادی به عنوان عضو گروه دو نفره وام با آهنگ هایی همانند آخرین کریسمس به معروفیت رسید. جرج مایکل و اندرو ریجلی از دوستان دوران دبیرستان بودند که در ابتدا در یک گروه آماتور به نام اگزکیتیو می خواندند، ولی مدتی بعد از گروه جدا شدند و وام! را تشکیل دادند. در این گروه، مایکل نقش اصلی را به عنوان آهنگساز، تهیه نماینده، خواننده و گاهی نوازنده بر عهده داشت. وام! در سال 1986 و پس از پنج سال فعالیت، به کار خود خاتمه داد. علت انحلال گروه، اختلاف نظر مایکل و ریجلی در خصوص نحوه ساخت آهنگ ها بود.

جرج مایکل از سال 1986 به طور انفرادی فعالیت کرد. او در طول دوران کاری خود بیش 100 میلیون نسخه از آلبوم هایش را فروخت به طوری که می توان او را یکی از برترین هنرمندان دنیا در تمام دوران دانست. بسیاری او را مهم ترین خواننده بریتانیایی موسیقی پاپ در دهه 1980 میلادی می دانند که در کنار مایکل جکسون، مدونا و پرینس یکی از ستون های اصلی موسیقی پاپ آن دهه بود. مایکل جوایز بسیاری را در طول 30 سال خوانندگی خود کسب کرد، از جمله دو جایزه گرمی از هشت بار نامزدی، سه بار جایزه ام تی وی و دوبار برنده برترین خواننده بریتانیا و....

رونان کیتینگ- Boyzone

رونان کیتینگ خواننده ایرلندی و عضو گروه بوی زون بود. بوی زون یکی از پیروز ترین گروه های موسیقی در بریتانیا و ایرلند است. اعضای این گروه عبارتند از کیت دافی، استیون گیتلی، مایکل گراهام، رونان کیتینگ و شین لینچ. بوی زون 19 تک آهنگ در جدول 40 تک آهنگ برتر بریتانیا و 21 تک آهنگ در جدول برترین تک آهنگ های ایرلند دارد.

رونان کیتینگ از سال 1993 فعالیت خود را با گروه بوی زون آغاز کرد و شش سال بعد از آن ها جدا شد و اولین آلبوم شخصی خود را منتشر کرد. او تا به امروز 7 تک آهنگ، 10 آلبوم شخصی و 13 آلبوم با گروه بوی زون را روانه بازار نموده است. آخرین آلبوم او با نام فایرز در سال 2012 منتشر شد. او از آن پس به سینما راه یافت و بعلاوه از سال 2010 به مدت 5 سال داور مسابقه ایکس فکتور استرالیا بود.

منبع: therichest

پ

منبع: برترین ها

به "پیروز ترین ستاره های گروه های موسیقی که فراموش نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز ترین ستاره های گروه های موسیقی که فراموش نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید